NIPT-tråd

Veldig glad vi gikk for Ultralydklinikken i Køben. Ble ringt etter 8 dager, og ultralyden vi fikk da vi var der var bedre og mer nøyaktig enn den på sykehuset vi hadde i går, noe som ga oss en uventet og viktig trygghet sett i ettertid. Verdt hver eneste krone å faktisk dra dit for oss i hvert fall :love7
Hva heter stedet dere var på? Skal til København på ferie, og ser det er mange i området som tilbyr ultralyd for å sjekke kjønn. Frister veldig siden det selv med dårlig kronekurs er mye billigere enn her.

Noen som har tatt NIPT hos babyscreen i Sverige? Evt andre steder i Sverige ikke altfor langt unna Oslo? Vurderer å ta nå i helgen :)

Last edited:
Sniker fra mars-gruppa :) Hvor mye koster det med NIPT i DK? Og hvor tidlig kan man ta det fra?

Drar til Danmark om noen dager, men kom til å tenke på.. jeg er jo sykmeldt 50 %. Kan det bli noe trøbbel i forhold til NAV pga reise ut av landet?
Reisen er over 1 dag, som uansett er fridag så går ikke utover de timene jeg er satt opp til å jobbe.
Sniker fra februar forum. Ingen problem å reise bort en dag. (Jobber som karriereveileder og samarbeider tett med Nav). Det er et problem dersom man drar på lengre ferie. :)

Sniker fra februar forum. Ingen problem å reise bort en dag. (Jobber som karriereveileder og samarbeider tett med Nav). Det er et problem dersom man drar på lengre ferie. :)
Men det er vel bare et problem dersom man ikke registrerer feriedager og at du får utbetalt mindre....?

Dere som tok NIPT i Norge og offentlig - fikk dere svar i Helsenorge? Tok på fredag, men glemte å spørre.

Dere som tok NIPT i Norge og offentlig - fikk dere svar i Helsenorge? Tok på fredag, men glemte å spørre.
Det kom både i Helsenorge og som brev ved negativt prøvesvar. Ved positivt skulle vi bli oppringt. Jeg fikk ikke varsel i Helsenorge appen, fordi det ble lagt under Journaler i appen. Noe å være klar over :-)

Det kom både i Helsenorge og som brev ved negativt prøvesvar. Ved positivt skulle vi bli oppringt. Jeg fikk ikke varsel i Helsenorge appen, fordi det ble lagt under Journaler i appen. Noe å være klar over :-)
Takk, det var godt tips!

Hei, hvor lang tid gikk det før dere som tok NIPT i Norge fikk svar? I morgen er det to uker siden jeg tok, de sa det kunne ta rundt 3 men samtidig trodde legen at han skulle få svar etter rundt en uke.
Bekymret for at lengre tid betyr noe negativt… Mye tanker!

Hei, hvor lang tid gikk det før dere som tok NIPT i Norge fikk svar? I morgen er det to uker siden jeg tok, de sa det kunne ta rundt 3 men samtidig trodde legen at han skulle få svar etter rundt en uke.
Lengre tid heller mer mot positiv enn negativt. De hvor det er utslag ringer de så fort som mulig. Og jeg tipper at svaret ditt er klart, men det tar sikkert litt ekstra tid å få skrevet det og sendt ut. Ligger under journaler I helsenorge, så man får ikke varsel når det kommer.

Lengre tid heller mer mot positiv enn negativt. De hvor det er utslag ringer de så fort som mulig. Og jeg tipper at svaret ditt er klart, men det tar sikkert litt ekstra tid å få skrevet det og sendt ut. Ligger under journaler I helsenorge, så man får ikke varsel når det kommer.
Herlighet, det visste jeg ikke! Takk! ❤️❤️❤️ Hadde fått svar! Lav sannsynlighet på alt! For en lettelse!

Fikk svar i posten etter 10dager. De ringer hvis det er noe før brevet blir sendt. Så enig med @MammaMaya ❤️Noen steder tar lengre tid enn andre på svar.

Positivt som i positivt utslag på testen eller positivt at det ikke er noe utslag? Fortsatt ikke hørt noe, verken via telefon, brev eller Helsenorge

Positivt som i positivt utslag på testen eller positivt at det ikke er noe utslag? Fortsatt ikke hørt noe, verken via telefon, brev eller Helsenorge
Tar det lang tid så er det trolig ikke noe utslag. De ringer så fort som mulig om noe er galt. Har du sett under journaler i helsenorge? Når tok du den?

Back
Topp