Nikotinslutt

Har brukt snus siden jeg var 13 år gammel. Bruker en boks på to dager, og får helt panikk om jeg begynner å gå tom når butikken er stengt. Da jeg fant ut at jeg er gravid prøvde jeg å kutte litt ned på snusbruken i håp om at ting blir bedre. Jeg har mest lyst til å slutte helt pga graviditeten :) trenger sårt gode tips!

Jeg har snust fast siden jeg var 16-17 år og brukte også sånn ca en halv boks om dagen. Det gikk ganske lett å trappe ned til fire stykk ca om dagen, men fra og med eggløsning brukte jeg kun Onico, og synes faktisk overgangen gikk veldig greit! :) Nå har jeg gått over til salte pastiller istedet.

Har brukt snus siden jeg var 13 år gammel. Bruker en boks på to dager, og får helt panikk om jeg begynner å gå tom når butikken er stengt. Da jeg fant ut at jeg er gravid prøvde jeg å kutte litt ned på snusbruken i håp om at ting blir bedre. Jeg har mest lyst til å slutte helt pga graviditeten :) trenger sårt gode tips!

Har du lest om konsekvensene? Var vell det som fikk meg til å slutte. Har mistet en gang også pga at jeg ikke greide å slutte helt, så denne gangen holder jeg meg klar.

Prøver veeldig hardt å slutte med snusen! Men kjenner det er vanskelig og går med ett konstant sug.. Er bare 2 dager siden jeg fant ut at jeg var gravid å får sinnsykt dårlig samvittighet av å ta meg en . Ja jeg har lest konsekvensene men jeg prøver å har et håp om å være helt snusfri fra og med lørdag :) synes å huske det var mye enklere sist gang jeg var gravid :p

Prøver veeldig hardt å slutte med snusen! Men kjenner det er vanskelig og går med ett konstant sug.. Er bare 2 dager siden jeg fant ut at jeg var gravid å får sinnsykt dårlig samvittighet av å ta meg en . Ja jeg har lest konsekvensene men jeg prøver å har et håp om å være helt snusfri fra og med lørdag :) synes å huske det var mye enklere sist gang jeg var gravid :p

Ja, synes også det var mye lettere sist :p av erfaring er det best å bare slutte med en gang. Jeg hadde også den "vente til helga så slutter jeg", men når helga kom hadde jeg en ny unskyldning :p

Ja, synes også det var mye lettere sist :p av erfaring er det best å bare slutte med en gang. Jeg hadde også den "vente til helga så slutter jeg", men når helga kom hadde jeg en ny unskyldning :p

Trenger noen få dager til å trappe ned på :) går jo med en snus oppi hele tiden til vanlig, tar den ut å legger i en ny xp

Trenger noen få dager til å trappe ned på :) går jo med en snus oppi hele tiden til vanlig, tar den ut å legger i en ny xp
Det gjorde jeg også, og det nytta ikke med nedtrapping ;) cold turkey fikk jeg beskjed om :p

Har røyka hver dag i snart 11 år! Men når jeg ENDELIG fikk positiv test på mandag sluttet jeg på flekken!
Har sagt til alle jeg kjenner at jeg aldri ble å klare å slutte før jeg ble gravid, det som driver meg er all den tvilen de hadde til at jeg kom til å klare det i det hele tatt ;)
Er 5+6 idag, og ser frem til et røykfritt svangerskap! :) (og kanskje røykfritt liv etter det?) :)

Sååå flink dere som slutter er :D til dere som ikke klarer det helt, kjøp de ikke farlige alternativene.... El-sigaretter, snus uten nikotin.. Og les om konsekvensene for barnet når suget blir for stort :D

Selve r jeg en x snuser og røyker, kun sosial og fest røyk. Jeg har sagt så tydelig hva jeg mener til familien, at foreldra mine går ut for å røyke nå som jeg er hjemme. De vil at den lille skal ha best mulig forhold rundt seg. (Jeg håper dette kan hjelpe de å slutte :) ) Mamma nekter enda å stå ved siden av meg når hun tar seg en sig.. Passer fint, blir sykt kvalm av den sure røyklukten :O

Masse masse lykke til til dere som jobber med å slutte! Og fortsett den gode jobben dere som har slutta! Alt handler om vilje og mestring, mentalt arbeid :D og DU klarer det :D

Det verste er faktisk over nå. Selvfølgelig savner jeg boksen og følelsen på jobb, men klarer meg uten :)

Med første så var det så enkelt å slutte å røyke, bare tanken gjorde meg kvalm... men nå savner jeg snusen... huff. Jeg tar meg selv i å lete etter snus i veska hele tiden. Men jeg skal få det til ^^

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Slutte var lett :-) blir kvalm av tanken! :-P å jeg får dårlig samvittighet ovenfor spira :-)

Jeg synes det har gått overraskende greit disse 3 dagene jeg har holdt meg, men tror dette kommer til å bli en kamp uten like :(

Jeg synes det har gått overraskende greit disse 3 dagene jeg har holdt meg, men tror dette kommer til å bli en kamp uten like :(
Hold ut! Det blir bedre :D Hadde ALDRI trodd at jeg skulle klare å slutte, men joda. Må bare være sta :)

E veldig stolt øve å ha vært røykfri et døgn no. Har røykt minimalt ette eg fekk positiv test, og nesten ikkje trekt ned. Hadde rett og slett panikk for å legga røyken på hyllo, men detta døgnet har gått øve all forventning :P

E veldig stolt øve å ha vært røykfri et døgn no. Har røykt minimalt ette eg fekk positiv test, og nesten ikkje trekt ned. Hadde rett og slett panikk for å legga røyken på hyllo, men detta døgnet har gått øve all forventning :P
Samme her... Klarte det ikke forrige svangerskap ... Men vil virkelig klare det nå... Så enormt teit hvor mye makt den røyken har :( samtidig min aller beste venn på en syk syk måte :p

Back
Topp