Nette

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Da starter jeg min dagbok her på vei mot en spire, forhåpentligvis en 2016 baby
Sluttet på pille i oktober - 15 etter 14 år sammenhengende på den. Var forberedt på å prøve noen mnd, gikk til innkjøp av El tester i store mengder på ebay, å satte i gang :p på 2.pp ble jeg gravid. Jeg klarte ikke helt å tro det, selv om min beste venninne bevitnet da jeg testet positivt tirsdag den 17 .nov, dagen etter en svak strek på billigstrimmel. Tror selv jeg var på 8 dpo,men noen usikker når El eksakt var den mnd. CB lyste gravid lenge før tiden var gått ut, å viste 1-2 uker. Jeg gråt av glede å sjokk. Allikevel greide jeg ikke helt å tro det, å på fredagen tok jeg test hos lege som kunne gratulere. Endelig slapp jeg jubelen løs. Vi hadde den fineste helgen noensinne jeg å samboer. Gledet oss til å fortelle familie på julekvelden, å la som smått litt planer inn i fremtiden.

Gleden ble kortvarig, mandagen blødde jeg å fikk sterke smerter. Å for å ikke gjøre historien alt for lang endte det på legevakta på natta med beskjed om at det var en SA. Jeg var da 5+5... Uken gikk, og jeg prøvde å venne meg til at slik var det bare.. På mandag den 30.nov ble ny hcg prøve tatt,og tirsdagen fikk jeg svar. Den hadde steget bittelitt, fra 109 til 115. Fikk i svar at det sikkert ikke var noe annet enn SA, å fikk oppfølgingstime om ei uke. På onsdag 2 des hadde jeg fått blødning, mer smerter og en dårlig magefølelse.. Etter råd fra en venninne ringte jeg sykehuset, hvor vakthavende lege ba meg komme med en gang. Det viste seg å være helt klart en exu, gravid utenfor livmoren på høyre side. :sorry:Operasjon ble bestilt å jeg ble lagt inn å operert samme dag. Jeg var da 7+0. Høyre eggleder ble da fjernet med kikkhullskirurgi, og har etterlatt 3 små arr som minne.. Men spiren var nok allerede død i uke 5+5..

Fikk igjen mens på 31.des,og var glad for at kroppen nå er i gang igjen. På mandag hadde jeg time hos gynekolog, og fikk vite masse jeg har gått å lurt på. Resterende eggleder osv er i orden, og jeg har omtrent like stor sjanse for å bli gravid som tidligere, da den gjenværende eggleder kan plukke opp egg fra begge sider. Så uansett hvor egget modnes fra skal det kunne gå greit :)
Etter en gynekologisk sjekk fikk jeg også vite at El var på vei. Han kunne se en folikkel på venstre side, og fikk beskjed om at jeg kom til å ha eggløsning eksakt på fredagen ut fra str på folikkelen :) flaks for det, siden sambo reiste på 2 1/2 ukes ferie akkurat den fredagen med noen venner som har vært planlagt i mange mnd. Fikk streng beskjed om at vi ikke skulle ha sex før vi skulle ha oss på onsdag å også på torsdag, å da skulle det være mer enn nok :)

Så nå sitter jeg her 4 dpo, biter tenner å bare venter på å finne ut om det har klaffet :p

Last edited:
Har i dag fått skikkelig mens murring, å bobling i magen. Sist fikk jeg ømme pupper et par dager før jeg testet positivt, men ikke kjent noe til det nå. Vil ikke bli helt hekta på å lete etter symptomer, redd for å bare bli skuffet.. :( skal prøve å la være å teste, da det er aaalt for tidlig.. Men etter å ha lest litt her har jeg veldig lyst til å begynne å teste.. Får se om jeg klarer å la være noen dager til :joyful:

Har i dag fått skikkelig mens murring, å bobling i magen. Sist fikk jeg ømme pupper et par dager før jeg testet positivt, men ikke kjent noe til det nå. Vil ikke bli helt hekta på å lete etter symptomer, redd for å bare bli skuffet.. :( skal prøve å la være å teste, da det er aaalt for tidlig.. Men etter å ha lest litt her har jeg veldig lyst til å begynne å teste.. Får se om jeg klarer å la være noen dager til :joyful:
Å jaada.. Det er her testetøsene bor :) Men vent til hvertfall 8 dpo :) Symptomjakten er alt oppslukende :)

Må også tilføye at siden jeg fikk en så konkret dag for eggløsning ble jeg girer på å gjøre det jeg kan for å legge til rette for at spiren kanskje sitter. Så på mandag begynte jeg med solvipect, samt grapefruktjuice fra tirsdag, begge frem til onsdag da jeg fikk positiv El test. Torsdag var den negativ. Jeg får skikkelig smerter når El er på vei, å disse slapp helt på fredagen, så vet at gynekologen hadde rett om at egget slapp rundt da :) derfor begynte jeg med ananas juice fra fredag,da jeg har lest det kan hjelpe egget å feste seg. Her skal alt av kjerringråd prøves :joyful: krysse krysse :rolleyes:

Ja.. Letingen er i gang hos meg fra 1 dpo.. Slitsomt :p

Spennende :) tvi tvi for oss :joyful:huff ja dt er slitsomt.. Er like uggen med murringer i dag og, å litt ugrei mage å vondt i hodet... :wtf:Aner ikke om dt er noe godt tegn eller bare kroppen som tuller med meg :meh: er så utrolig trøtt i dag, å små kvalm.. Men blir ofte kvalm når jeg er trøtt.. Dagene går litt for sakte, enda jeg egentlig ikke tørr å håpe så er det samtidig vanskelig å la være :nailbiting:

Spennende :) tvi tvi for oss :joyful:huff ja dt er slitsomt.. Er like uggen med murringer i dag og, å litt ugrei mage å vondt i hodet... :wtf:Aner ikke om dt er noe godt tegn eller bare kroppen som tuller med meg :meh: er så utrolig trøtt i dag, å små kvalm.. Men blir ofte kvalm når jeg er trøtt.. Dagene går litt for sakte, enda jeg egentlig ikke tørr å håpe så er det samtidig vanskelig å la være :nailbiting:
Jeg er en dpo.. Og våknet med mageknip :o Jeg tror litt at det er mye hormoner rundt el og.. Som tuller med oss :) Og di tror jeg ikke man tenker over før man begynner og prøve.. Vildt så kjent man blir med kroppen da :p På godt og vondt.. Hvor mange dpo er du igjen? :) Og kan jeg spørre hvor gammel du er? :) Kvalme får jeg i dagene før el.. Det er så slitsomt.. Men nå er det jo bare for oss og håpe det skjer noe magisk i kroppene våres :) <3

Jeg er en dpo.. Og våknet med mageknip :eek: Jeg tror litt at det er mye hormoner rundt el og.. Som tuller med oss :) Og di tror jeg ikke man tenker over før man begynner og prøve.. Vildt så kjent man blir med kroppen da :p På godt og vondt.. Hvor mange dpo er du igjen? :) Og kan jeg spørre hvor gammel du er? :) Kvalme får jeg i dagene før el.. Det er så slitsomt.. Men nå er det jo bare for oss og håpe det skjer noe magisk i kroppene våres :) <3

Ja vel antagelig hormoner.. :rolleyes: uff jeg går bare å håper jeg får vondt i puppene snart :confused: jeg er 5 dpo i dag, å er 29, men fyller 30 nå i mars. Det har ikke passet helt å prøve på baby før nå, men kjenner at med de komplikasjoner jeg har vært igjennom er jeg nok litt stresset å redd vi ikke skal få det til.. :sorry: hvor gammel er du? :)

Ja vel antagelig hormoner.. :rolleyes: uff jeg går bare å håper jeg får vondt i puppene snart :confused: jeg er 5 dpo i dag, å er 29, men fyller 30 nå i mars. Det har ikke passet helt å prøve på baby før nå, men kjenner at med de komplikasjoner jeg har vært igjennom er jeg nok litt stresset å redd vi ikke skal få det til.. :sorry: hvor gammel er du? :)
Ja.. Skjønner den frykten :( Jeg er 28.. Og fyller 29 i juli.. Og merker veldig at kroppen har forandret seg mye siden jeg fikk første for 4,5 år siden.. :o Håper vi slipper på videre utredning.. Man skal vel det etter 1 år.. :/ Ikke fikk jeg overtalt mannen igår heller.. Så nå går man og bekymrer seg for at man ikke har lagt inn nok aksjer.. Tulle tanker! :) 5 dpo ja.. Da er du jo godt på vei :D Da er det jo ikke såååå lenge til du kan teste :)

5 dpo å symptomer i dag er -
*Murring å bobling i magen.
* ufattelig trøtt, skikkelig ting i øyelokkene.. går litt i min egen verden i dag..
* småkvalm ( men det er nok pga trøttheten)

Enda godt jeg er delvis i jobb igjen etter operasjonen, så jeg jobber vare et par dager i uka. Kjenner jeg ikke er helt i toppform.. Tenker at noe av murringen jeg kjenner kommer en del fra høyre side hvor de fjernet eggleder, så vil tro det fortsatt er den som lager litt uro enda.. Er fortsatt tidlig, og mulig kroppen ikke er klar for er nytt svangerskap tross optimistisk gynekolog som syntes alt så bra ut :) er greit å holde meg selv litt nede på jorda. Men siden jeg testet svaaaakt positivt på 7 dpo sist bli det testing på onsdag :p

Ja.. Skjønner den frykten :( Jeg er 28.. Og fyller 29 i juli.. Og merker veldig at kroppen har forandret seg mye siden jeg fikk første for 4,5 år siden.. :eek: Håper vi slipper på videre utredning.. Man skal vel det etter 1 år.. :/ Ikke fikk jeg overtalt mannen igår heller.. Så nå går man og bekymrer seg for at man ikke har lagt inn nok aksjer.. Tulle tanker! :) 5 dpo ja.. Da er du jo godt på vei :D Da er det jo ikke såååå lenge til du kan teste :)

Legen på sykehuset mente det ikke kom til å bli noe problem siden vi ble gravide på 2.pp, men jeg er likevel ikke så sikker :sour:kjenner jeg er redd for å bli langt ut i 30 årene før det skjer noe.. Har jo lyst på mer enn en hvis mulig :) neida kan hende jeg tester allerede i morgen, selv om det sikkert ikke er noen vits :D dere har nok antagelig nok aksjer skal du se, for de lever opptil 6 dager fikk jeg beskjed om på mandag :p

Legen på sykehuset mente det ikke kom til å bli noe problem siden vi ble gravide på 2.pp, men jeg er likevel ikke så sikker :sour:kjenner jeg er redd for å bli langt ut i 30 årene før det skjer noe.. Har jo lyst på mer enn en hvis mulig :) neida kan hende jeg tester allerede i morgen, selv om det sikkert ikke er noen vits :D dere har nok antagelig nok aksjer skal du se, for de lever opptil 6 dager fikk jeg beskjed om på mandag :p
Ja.. Har lest det jeg og :D 6 dager.. Det er mye :o Hehe.. Er sånn jeg og.. Tester aalt for tidlig :p

Ja.. Har lest det jeg og :D 6 dager.. Det er mye :eek: Hehe.. Er sånn jeg og.. Tester aalt for tidlig :p

Ja så har jeg selvfølgelig testet, på dag 6 dpo :joyful: klarte jo ikke la være.. Å ble selvfølgelig skuffet :arghh:haha :confused: at dt går ann :joyful: men er det en spire der så trøster jeg meg med at sjansen for å få utslag på test øker for hver dag :p

Status for i dag er foreløbig ingen symptomer what so ever.. Er det normalt nå da tro hvis dt er noe liv der? :nailbiting:

Ja så har jeg selvfølgelig testet, på dag 6 dpo :joyful: klarte jo ikke la være.. Å ble selvfølgelig skuffet :arghh:haha :confused: at dt går ann :joyful: men er det en spire der så trøster jeg meg med at sjansen for å få utslag på test øker for hver dag :p

Status for i dag er foreløbig ingen symptomer what so ever.. Er det normalt nå da tro hvis dt er noe liv der? :nailbiting:
Vet du.. Det er veldig normalt.. Er ikke sikkert det har festet seg noe en gang snupp :) Med den første gikk jeg 11 uker uten symptomer.. Og fant det faktisk først ut da.. Men da prøvde jeg ikke.. Og tenkte ikke over sånt ;) Mange får ikke symptomer før uke 5-6.. Varier veldig :) Jeg sender masse gode babyvibber.. :D Men cd 6 er litt tidlig og teste :p Sier jeg.. Som en gang begynte 5 dpo :p hahahaha

Vet du.. Det er veldig normalt.. Er ikke sikkert det har festet seg noe en gang snupp :) Med den første gikk jeg 11 uker uten symptomer.. Og fant det faktisk først ut da.. Men da prøvde jeg ikke.. Og tenkte ikke over sånt ;) Mange får ikke symptomer før uke 5-6.. Varier veldig :) Jeg sender masse gode babyvibber.. :D Men cd 6 er litt tidlig og teste :p Sier jeg.. Som en gang begynte 5 dpo :p hahahaha

Tuuuuuusen takk :hug013Nei det har du rett i :rolleyes: kjenner litt murring igjen nå, men nå gidder jeg ikke å stresse med å kjenne etter :joyful: jeg får heller teste hver dag fremover eller noe så får jeg se :joyful:

Murrer her og.. Og fryktelig støl i magen.. Så vært en heavy el :p Hatt masse energi idag da ! :D Bakt brød,vaska hus.. Og nydt dagen.. Jeg har en god følelse for oss altså! :D Og ikke stresse med symptomer har jeg gitt opp :p Haha.. Jeg er og blir en symptomtestetøs :p :D

Murrer her og.. Og fryktelig støl i magen.. Så vært en heavy el :p Hatt masse energi idag da ! :D Bakt brød,vaska hus.. Og nydt dagen.. Jeg har en god følelse for oss altså! :D Og ikke stresse med symptomer har jeg gitt opp :p Haha.. Jeg er og blir en symptomtestetøs :p :D

Oi så flink du har vært da :eek: :joyful: kjente ingenting omtrent i går, bare litt luft i magen.
I dag er jeg 7 dpo, og testet blenda hvit i dag å.. Slik jeg kan se fra alle vinkler :wtf: men i dag er det ikke til å unngå å kjenne sterk murringer i magen å skikkelig vondt i korsryggen, å uggen i magen å må på do hele tiden de siste 2 dagene.. :confused: Ja jeg har egentlig en god følelse, selv om jeg ikke tørr å håpe for mye :nailbiting: Krysser alle fingre å tær for oss :p

Oi så flink du har vært da :eek: :joyful: kjente ingenting omtrent i går, bare litt luft i magen.
I dag er jeg 7 dpo, og testet blenda hvit i dag å.. Slik jeg kan se fra alle vinkler :wtf: men i dag er det ikke til å unngå å kjenne sterk murringer i magen å skikkelig vondt i korsryggen, å uggen i magen å må på do hele tiden de siste 2 dagene.. :confused: Ja jeg har egentlig en god følelse, selv om jeg ikke tørr å håpe for mye :nailbiting: Krysser alle fingre å tær for oss :p
Du har spennende symptomer daa! :D Jeg har ingen.. Bare 2 dpo da.. Men vanligvis har jeg innbildt meg halve medisinske leksikonet til nå.. Men ikke nå :o Sikkert fordi jeg har "gitt" opp litt :) Ja vi får krysse det vi har :-*

8 dpo- bortsett fra litt stikkinger ned mot skambenet har jeg ikke noen spesielle symptomer på at det kan være en spire på gang.. Testet blenda i dag og. Fekk ny pakke med 10 strimler i går, men nå har jeg mistet litt troen å skal prøve å ikke teste på noen dager.. :sorry: så får vi se.. Har egentlig hatt en god magefølelse, men sikkert bare jeg som lurer meg selv :arghh:

Back
Topp