Nestle..

Guriks

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Husker fra tidligere at Nestle ikke var helt bra sånn etisk sett. Hvordan er det nå? Skal begynne å kjøpe grøt snart, hvilket merke anbefaler dere?

Vi bruker hipp, skal også prøve meg på frukt og grønnsaks mosing hjemme :P

Altså vi bruker hipp til: MME, grøt, fukt og grønt :P

Hva synes du er best?

I oppstarten med fast føde sist benyttet vi oss fortrinnsvis av produktene til hipp, men det var vel mer tilfeldig og at utvalget på nærmeste butikk her er bra. Har ikke noe negativt å si om semper. Har en grøt til OJ som spises nesten hver dag av det merke, han vil ikke ha noen annen grøt enn den nemlig(bortsett fra vanlig risgrøt).

Fruktmoser kjøper jeg ikke,men lager selv.

Middager lager jeg også, men hadde alltid noen glass på lur sist på travle dager og reise og da gikk det mest i hipp.

Vi likte best semperglassene med første, stooort utvalg i Sverige. Nestle og hipp bruker masse tomat i mange av middagene som farget både klær, skåler og barnekinn ;)

Men lager som regel selv.

De har hipp ned til 4 mnd? Fant det ikke på butikken i går, men kan jo være det var tomt ;) Finnes det noe som heter semper også?
Semper finnes jaImageUploadedByBV Forum1456953508.361842.jpg
Det er den vi bruker

Jeg har ingen problemer med Nestlé. Såvidt meg bekjent er det det er snakk om lenge siden :) de har skjerpet seg, anbefaler t.o.m morsmelk over mme på hjemmesiden sin.

Jeg har ingen problemer med Nestlé. Såvidt meg bekjent er det det er snakk om lenge siden :) de har skjerpet seg, anbefaler t.o.m morsmelk over mme på hjemmesiden sin.
Godt å høre at det er blitt bedre, liker egentlig det merket. Men de er vel ikke helt ute av rødsonen ?

Godt å høre at det er blitt bedre, liker egentlig det merket. Men de er vel ikke helt ute av rødsonen ?
Jeg vet ikke, skal ikke si noe sikkert, men de aller, aller fleste produsenter driver dessverre med noe "snusk", det er bare det at ikke alt har kommet frem i lyset. Det er jo stadig avsløringer, f.eks i klesbransjen (dårlige arbeidsforhold).

Jeg må gi Sinlac (uten melkeprotein), og aner ikke om de er "snille eller slemme" :)

Jeg vet ikke, skal ikke si noe sikkert, men de aller, aller fleste produsenter driver dessverre med noe "snusk", det er bare det at ikke alt har kommet frem i lyset. Det er jo stadig avsløringer, f.eks i klesbransjen (dårlige arbeidsforhold).

Jeg må gi Sinlac (uten melkeprotein), og aner ikke om de er "snille eller slemme" :)

Sinlac er vel nestle sin?:p

Ikke barne barnemat og mme de fronter feil. Bla har de hatt barnearbeidere på kakaoplantasjene osv. Regner med det er mye av mange produsenter som ikke kommer fram i lyset :)

Vi kjøpe nestle i dag.. Har kun brukt hipp som mme, men er tydeligvis umulig å oppdrive som grøt her vi bor.

Jeg har fått for meg at semper er så bra. Så det skal jeg kjøpe når jeg skal begynne med grøt til lillemor. Men syns utvalget er så dårlig her. Der er vel Nestlé ledende.

Back
Topp