Neste bilstol

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Har dere begynt å tenke på det? Hva skal dere ha og hvorfor? Når tenker dere å bytte?
 
Har Cybex Sirona og BeSafe Izi Plus etter storebror.
Tok i bruk Cybex’en tidlig (rundt 4 mnd, 9 kg) forrige gang i håp om at han ville like bilkjøring bedre. I ene bilen brukte vi babystolen fram til ca 8 mnd og 11kg da vi kjøpte BeSafe’n.
Denne gangen tror jeg vi bruker babystolen så lenge som mulig. Kjører mindre også da vi har flyttet mye mer sentralt.
Er ennå greit å kunne ha bilstolen på vognunderstellet, men det begynner å bli trangt til sumobryteren vår så vi får se hvor lenge det varer.

Edit: bytte til stol nr 2 fikk ikke storebror til å like bilkjøring noe bedre...
 
Skal hente den nye (besafe izi plus) imorgen og tror vi tar den i bruk. Hun liker nemlig ikke å kjøre bil for tiden og det er trangt til beina hennes. Hun er over 9 kg og nesten 70 cm og. Babystolen kan brukes til maks 75 cm.
 
Vi skal ha besafe izi combi x3/4. Fordi vi har en historikk med bilsyke barn så dette kan man snu hvis det er behov. Men selvsagt så skal han sitte bakover så lenge som over hodet mulig. Vår (snart 4.klassing) sitter fortsatt i beltestolen sin så vi er ganske strenge på det :)
 
Skal hente den nye (besafe izi plus) imorgen og tror vi tar den i bruk. Hun liker nemlig ikke å kjøre bil for tiden og det er trangt til beina hennes. Hun er over 9 kg og nesten 70 cm og. Babystolen kan brukes til maks 75 cm.

Vurderer den jeg og, har den isofix?
 
Vurderer den jeg og, har den isofix?
Nei, den er jo opp til 25 kg , de andre har det, de ifra 0-18 kg.
Har prøvd den i butikken og de å kunne vippe henne i 3 posisjoner og måten hun satt i den gjorde at jeg var solgt. Pluss at den kan brukes lenge.
 
Nei, den er jo opp til 25 kg , de andre har det, de ifra 0-18 kg.
Har prøvd den i butikken og de å kunne vippe henne i 3 posisjoner og måten hun satt i den gjorde at jeg var solgt. Pluss at den kan brukes lenge.

Takk for svar! Tror vi må i butikk å teste vi og, så får vi se hva vi går for :) Hadde jo vært greit om den kunne brukes litt lengre ja :)
 
Takk for svar! Tror vi må i butikk å teste vi og, så får vi se hva vi går for :) Hadde jo vært greit om den kunne brukes litt lengre ja :)
Ja, det er liksom mer enn nok penger å bruke på bilstolen synes jeg. Selv om jeg gjerne skulle brukt isofix lenger. Men da trenger vi bare 2 seter (pluss 1 i bil nr.2) istedenfor 4 seter liksom.
Det var veldig greit å teste i butikken. Jeg hadde egentlig sett for meg recaro eller noe, som kan snus mot deg ifht festing av seler osv men måten hun satt og hvordan jeg følte fordelen var med plus setet, anbefaling ifra butikken og venninner så gikk vi for dette.
Reis og test, du ser fort hva som er rett for din baby og hva som føles riktig.
 
Vi skal kjøpe iZi Modular i-Size Sea Green M BeSafe
Eneste jeg har funnet som kan legges ned og settes opp, så den virker perfekt :)
Da slipper vi at hun tipper hodet fremover når hun sovner
 
Vi har en cybex sirona som storesøster sitter i nå. Hun bytter straks til Minikid, så tar gutten over hennes tenker jeg :) begynner å bli trangt i Maxi Cosien!
 
Sniker inn fra januar 2017 med mine erfaringer, siden vi nå har brukt bilstol nr. 2 et halvt års tid. Vi kjøpte og byttet når han var ca. 10 måneder gammel, ca. 70 cm/nærmere 10 kg.

Vi har Besafe iZi Modular i hovedbilen, og er knallfornøyde med dette. Mini sitter godt og trygt, og virker veldig fornøyd han og. Det jeg liker godt med det er at han har god plass, samtidig som setet ikke bygger så mye. Vi prøvde mange seter i bilen, og de fleste tok mye mer plass enn dette, selv om mini ikke hadde bedre plass i selve setet. Plusspoeng for at isofix-festet er regulerbart, sånn at man kan flytte det lenger fra bakseteryggen etter hvert som han blir lenger i beina. I tillegg er det magneter i siden som holder selene så det blir lettere å ta han inn og ut.

I den lille bilen har vi kjøpt Britax Dualfix. Veldig godt fornøyd med dette setet også. Her savner jeg magnetene til å henge opp selene, de blir alltid liggende i veien når jeg skal sette mini inn. Det store plusset med dette setet er at det kan snus sideveis når han skal inn og ut av bilen. Etter å ha blitt vant til det savner jeg virkelig den funksjonaliteten når jeg bruker den store bilen. I tillegg til at det er praktisk når man skal ta barnet inn eller ut er det helt genialt i liten bil hvis man skal ha meg seg en annen voksen (og ikke ungen). Da kan man snu setet så det nesten ikke tar noen plass, og flytte passasjersetet helt bak og få god plass til at passasjeren også kan få med seg beina (I vår lille bil er det tilnærmet umulig å ha med passasjerer som ikke er miniatyrmennesker når det står et barnesete bak).
 
Har en BeSafe Izi (etter eller annet ) ifra storebrødrene som lillegutt skal bruke :) Er blytungt å bære rundt på han i Maxi Cosien, får så vondt i armer og skuldre :hungover:Stolen kan brukes ifra 6 mnd så vi får se når vi bytter :)
 
Vi har tatt i bruk vårt sete nr 2. Britax dualfix , kan snus, veldig praktisk. M sover fremoverlent uansett hvordan han sitter :sorry:
 
Last edited:
Er småbarnssetene til BeSafe like trange som babystolene? Vi valgte bort BeSafe som babystolene på grunn av det.

Nei, vi hadde besfae combi x3 til de to andre. De satt helt supert i setet. Nå er det dessverre 8 år siden det ble kjøpt og det var utbrukt da mellomste ble flyttet over i beltestol.
Vi har lange barn som krever plass i høyden (og minstemann som i utgp var prematur har nå blitt den største av de alle på den alderen). Vi har prøvd cybex cirona, men han mangler ikke mange cm før det blir for lite for han. I tillegg syntes jeg ikke at han satt noe bra i det. Hang litt forover...
 
Vi har tatt i bruk vårt sete nr 2. Britax dualfix , kan snus, veldig praktisk. M sover fremoverlent uansett hvordan han sitter :sorry:

Det er min erfaring også uansett sete. Men det retter seg når de blir litt større :)
 
Har Maxi cosi pebble plus nå, med to baser. Så bytter til 2way Pearl som neste:) han er 7,5 kg nå, og var 66 cm for snart en mnd siden, så venter nok litt til.
 
Vi kjøpte i dag siden vi snublet over tilbud. Det ble Maxi Cosi 2Way Pearl, det passer til samme base som det vi allerede har (Pebble Plus).
Vi har det til storebroren, og er veldig fornøyd med det:) han skal sitte i det til lillesøster tar over det når hun er for stort til babysete:)
 
Back
Topp