Nesespray?

Jepp det er greit. Men ikke gå i samme fella som meg.. Mange er tette i nesen under graviditeten. Jeg ble avhengig av den :/

Det er vel kun et spesielt merke man kan bruke? Sjekk for sikkerhetsskyld. Mener at otrivin blant annet ikke skal brukes av gravide.. fort å bli avhengig uansett ja:-/

Otrivin skal ikke brukes av gravide! :meh: Er så tett i nesa at jeg nesten ikke får puste, og var SÅ fornøyd når jeg fant en gammel otrivin nesespray liggende i skuffen... Leste i pakningsvedlegget og der stod det at den ikke skal brukes av gravide. Så da får en prøve å sove med nesa full av snørr i natt da! :shifty::p

Sniker fra april.. tryggMammamedisin.no eller hva den adressa er og apotek 1 sier at otrivin er trygt, dosen virkestoff vi får i kroppen er så liten at det ikke utgjør noen risiko. Har brukt begge og synes personlig at rhinox er mildere for slimhinnene :)

Otrivin skal ikke brukes av gravide! :meh: Er så tett i nesa at jeg nesten ikke får puste, og var SÅ fornøyd når jeg fant en gammel otrivin nesespray liggende i skuffen... Leste i pakningsvedlegget og der stod det at den ikke skal brukes av gravide. Så da får en prøve å sove med nesa full av snørr i natt da! :shifty::p
Jeg har brukt otrivin i bege svangerskapet mine :) begge to er friske å raske å født til termin. Leger å sykehus har aldri sagt noe på at jeg brukte :)
Får jo ikke puste vis ikke å det er jo hvertfall ikke bra :p

Jeg har brukt otrivin i bege svangerskapet mine :) begge to er friske å raske å født til termin. Leger å sykehus har aldri sagt noe på at jeg brukte :)
Får jo ikke puste vis ikke å det er jo hvertfall ikke bra :p

Hehe! Nei, det går nok som regel helt fint :) Jeg pleier å ta nesespray med en gang det er antydning til tetthet, så tror jeg skal prøve å finne en spray man kan bruke en stund uten å bli avhengig av :P Er jo ikke gunstig å ikke få puste heller, som du sier :P

Hehe! Nei, det går nok som regel helt fint :) Jeg pleier å ta nesespray med en gang det er antydning til tetthet, så tror jeg skal prøve å finne en spray man kan bruke en stund uten å bli avhengig av :P Er jo ikke gunstig å ikke få puste heller, som du sier :P
Det finner du nok på apoteket :) :) :D greit å ha noe hvertfall :)

Har snakket med min venninne som er farmasøyt om otrivin. Hun sier at grunnen til at den frarådes av noen er fordi den ikke er testet på gravide, men at ingenting tilsier at den er farlig for oss. Men når den ikke har vært testet formelt, så kan den ikke anbefales heller. Hun sa til meg at jeg bare kunne bruke den, så det gjorde jeg (forrige svangerskap).

Jeg snakket med jordmoren min om ortrivin i går, en av grunnene til at man ikke skal bruke den er fordi man kan lettere bli avhengig :) jeg gikk hele uke 3-4 forkjølet og tett, og brukte ortrivin, når jeg oppdaget at jeg var gravid 3+5 kjøpte jeg saltvannsspray og byttet på å bruke de to :)) saltvannssprayen åpner ikke like godt opp men den kan være forebyggende :)

Back
Topp