Nedvask til jul

My heart

Betatt av forumet
vasker dere ned huset til jul?
Jeg har vasket ned kjøkken, bad og vaskerom.
Resten blir bare en skikkelig helgevask til jul.

Elsker rent hus. Men med barn og hund varer det ikke lenge

Nei. Slett ikke
Men vi vasker grundigere enn vanlig da. Men ikke rundvask. Ikke vegger og tak og inni skap og alt mulig.

Ikke i år siden jeg akkurat har flyttet inn, men ja tar julevask sånn nogenlunde grundige(ikke på nivået som jeg gjør til våren), men så tar jeg rundt mars april tid full vask, altså inni alle skaper, maskiner, vinduet etc.

En skikkelig god helgevask holder i massevis.
Vi har ikke akkurat for vane å ha en god helgevask til vanlig. Så vi tar det grundigere enn vanlig nå. Så tilsvarer det kanskje ca en enkel helgevask ;)

Ikke i år siden jeg akkurat har flyttet inn, men ja tar julevask sånn nogenlunde grundige(ikke på nivået som jeg gjør til våren), men så tar jeg rundt mars april tid full vask, altså inni alle skaper, maskiner, vinduet etc.

Siden du nettopp har flyttet inn var det sikkert nedvasket til innflyttingen.
Vasker også mer skikkelig til våren. Da er det så deilig å kaste ut alt av tepper og alt. Nå i mørketiden ser en ikke så godt skitten allikevel.
Vi har hund og varmepumpe.. så under sofan er det masse hybelkaniner. Selv om vi drar fram og vasker tar det ikke mange ukene før det er fyller seg opp igjen.

Siden du nettopp har flyttet inn var det sikkert nedvasket til innflyttingen.
Vasker også mer skikkelig til våren. Da er det så deilig å kaste ut alt av tepper og alt. Nå i mørketiden ser en ikke så godt skitten allikevel.
Vi har hund og varmepumpe.. så under sofan er det masse hybelkaniner. Selv om vi drar fram og vasker tar det ikke mange ukene før det er fyller seg opp igjen.
Ja med dyr er det jo en evig runddans. Ja her var det vasket klart av firma, så ikke gjort så mye vask annet enn å rensket i vaskemaskinen, tørketrommel og annet som jeg tok med meg hit. Men så deilig å ta vårrengjøringen ordentlig, og da trenger man vel ikke gjøre det to ganger i året :rolleyes:

Ja med dyr er det jo en evig runddans. Ja her var det vasket klart av firma, så ikke gjort så mye vask annet enn å rensket i vaskemaskinen, tørketrommel og annet som jeg tok med meg hit. Men så deilig å ta vårrengjøringen ordentlig, og da trenger man vel ikke gjøre det to ganger i året :rolleyes:

Absolutt :) tenk å hatt et vaskefirma som kom to ganger i året og vasket ned absolutt alt. Det hadde vært helt topp. Jeg synes det er greit å vaske, men det er all den ryddingen og sorteringen først som tar tid og som gjør hele vasken til et tiltak

Jeg vasker ned ja. Ser mange skriver «skal ikke feire jul inni kjøkkenskapene så der trenger man ikke å vaske» men jeg bruker jul som ett spark bak til å ta den grundige vasken som man ikke gjør hver mnd. Erfaringsmessig utsettes det alt for lenge hvis ikke.

Nei det har jeg rett og slett ikke tid til før jul. Er mye som skal gjøres og juleavslutning på skole, barnehage og 2 ganger julebord pluss diverse førjuls besøk, så blir det faktisk bare stress. Tar en god vask, men ikke i skuffer og skap. Det tar vi til våren.

Nedvask nei:-) er det en tid det passer dårligst og man har minst tid og overskudd til sånt så er det i jula:-)

Her blir det den helt vanlige ukesvasken:-)

Nedvask får bli en anen gang:-)

Vasker ikke tak og vegger, men tar en litt grundigere rengjøring i skap og skuffer. Hvis jeg ikke rekker det før jul tar jeg det i januar også på sommeren sånn at det blir en gang i halvåret

Nja ikke hvert år. Oppe i 2 etasje har vi ikke det , der vasket vi ned før vi malte i sommer.
Nede har vi vasket ned , jeg har tatt bad , mannen kjøkken og mamma stue og gang.

Nei, men skulle gjerne gjort det! Prøver å være flink til å vaske ved behov, også i skuffer og skap. Enkelte skuffer på kjøkkenet er jo litt ekstra utsatt, mens andre skuffer og skap ikke har en antydning til rusk eller støv.

Back
Topp