Nedvask til jul

Nei vasker som vanlig. Er mer enn nok annet som skal forberedes før jul.

Nei, det blir ikke en prioritert i år, bortsett fra å vaske kjøkkenfasaden. Jeg har eksamen i morgen, så det har gått i lesing når jeg ikke har sprunget mellom jobb, luciaarrangementer, grøtfester og diverse. Etter i morgen skal jeg nyte de siste dagene før jul sammen med ungene, så vi nøyer oss med vanlig husvask. Kanskje jeg gnikker litt ekstra her og der for syns skyld :-p

Når det er sagt er jeg enig i at jula vanligvis er en grei anledning til å få rensket opp skikkelig :-)

Bodd her i snart 8 (?) år og har ikke vaska ned noen gang :p

nok å bruke tida på om jeg ikke skal skrubbe inni kjøkkenskap og diverse også.... :p

Har vaska ned kjøkkenet i år, men det var mest fordi det likevel skulle males:phar også tatt vnduene, men det kan ingen se siden vi har ei på 2,5 år. Ellers i huset tar jeg en skikkelig helgevask, det holder i massevis. Vasker heller vegger og tak ellers i året, i førjulstida vil jeg kose meg med lystbetont aktivitet, ikke nedvask. Dessuten synes jeg det er mye enklere å ta det skikkelig på en årstid hvor lyset er bedre.

Jeg ser poenget med rundvask til jul, så blir det gjort en gang i året, men til jul er det så mye annet å bruke tiden på så langt heller rundvask til påske. Bare at jeg gjør jo ikke der heller da, men det hadde vært lurt.

Dessverre for syk til å få det til. Så i år går det dårlig med nedvask, så vi får klare oss uten :)

Back
Topp