Nedtelling til TUL

4-5 uker er for norsk helsevesen ofter 4+0 - 5+6. Det snakkes oftest om fullførte uker, det skaper ofte forvirring iom at appene snakker om påbegynt uke. :)
Åh, det forklarer veldig mye, hehe. Så greit det hadde vært om alle instanser benyttet seg av samme mening for samme ord! Takk for oppklaring :happy:

Åh, det forklarer veldig mye, hehe. Så greit det hadde vært om alle instanser benyttet seg av samme mening for samme ord! Takk for oppklaring :happy:
Bare hyggelig. Vært gjennom noen runder med forvirring. Sist endret terminlengden seg fra 40+2 til 40+3 mellom ultralyden, for Ullevål fulgte til slutt etter de andre i hvilken terminlengde man skal bruke.

Bestilte en helt ny UL 18/3 da er jeg i uke 8 å kan forhåpentligvis se litt mer :Heartpink avlyste den til mandag da det er litt tidlig 6+1…

Fikk innkalling til biopsi hos gynekolog 28. mars etter celleprøven som ble tatt i starten av januar. Tror dere det er noen sjanse for at jeg får se noe til det i magen med samme jeg er der? Er det lov å håpe? :shy:

Fikk innkalling til biopsi hos gynekolog 28. mars etter celleprøven som ble tatt i starten av januar. Tror dere det er noen sjanse for at jeg får se noe til det i magen med samme jeg er der? Er det lov å håpe? :shy:
Har du forhørt deg om du kan ta biopsi når du er gravid?

Ja, har informert om at jeg er gravid og det var visst helt ufarlig. Skal så klart forsikre meg igjen når jeg er på timen. Har også ganske ufarlige forandringer tror jeg, men greit å følge anbefalingene i programmet likevel.

Legen sendte henvisning på torsdag. Hvor lang tid tar det før jeg får svar tror dere. ? Ukes tid?:happy:
UTÅLMODIG sjel!
Allerede bestilt UL uke 12… må bare vite kjønn jeg:hilarious:
Hakke sagt det til sambo. Vil heller avbestille om ikke går veien :wacky:

Legen sendte henvisning på torsdag. Hvor lang tid tar det før jeg får svar tror dere. ? Ukes tid?:happy:
UTÅLMODIG sjel!
Allerede bestilt UL uke 12… må bare vite kjønn jeg:hilarious:
Hakke sagt det til sambo. Vil heller avbestille om ikke går veien :wacky:
Jeg lurer på det samme selv. Min henvisning ble sendt på fredag. Sist ble jeg tatt inn i uke 6 på sykehus, så jeg er spent.

Håper jeg kan få unna en time før jeg begynner på jobb 1. april, så jeg slipper å stikke fra jobb hele tiden

30 dager til. Er i uke 9 da!

Hei! Er det noen som vet hvor tidlig de kan måle presis størrelse på fosteret og fastsette termin, eller ja er det noe de kan gjøre i det hele tatt? Har ikke så mye peiling på dette, hehe.

Hei! Er det noen som vet hvor tidlig de kan måle presis størrelse på fosteret og fastsette termin, eller ja er det noe de kan gjøre i det hele tatt? Har ikke så mye peiling på dette, hehe.
Ganske tidlig, men siden 1 mm fra eller til gir store utslag så tidlig er det fortsatt usikkerheter. Men de ser mer på uvtiklingen enn størrelsen fikk jeg beskjed om sist gang. Hos meg bommet de en uke på første TUL sist, da trodde de jeg var 6-7 uker. Men var mer enn det.

Ganske tidlig, men siden 1 mm fra eller til gir store utslag så tidlig er det fortsatt usikkerheter. Men de ser mer på uvtiklingen enn størrelsen fikk jeg beskjed om sist gang. Hos meg bommet de en uke på første TUL sist, da trodde de jeg var 6-7 uker. Men var mer enn det.

Tusen takk for oppklaring! Det gir jo veldig mening:)

Back
Topp