Nedtelling til TU, jordmor osv.

Jeg har bestilt time hos privatjordmor, er ikke før uke 9+4 (er nå uke 5) :( Koster 1000,- så har ikke kjempe lyst å bestille 2 stk :/

Ser det er mange som skal på TUL, får dere dette gratis hos legen/jordmor ? Eller er dette noe dere betaler for ?
Forstår noen her får dette dekket mtp ivf men dere andre ?
i mai gruppen snakket dem om at dette nå var ny ordning etter nye regler ? Noen som vet noe om dette ?

Den første TUL får jeg av helsevesenet på grunn av historikk med svangerskap utenfor livmor. Den andre bekoster jeg selv. Det er en TUL rundt uke 12 som skal innføres for alle etterhvert.
 
Ikke meningen å kuppe tråden, men føler den egnet seg litt her :) Noen som vet om svangerskapskontroller er betalt permisjon? Jeg jobber turnus, så prøver alltid å få legetimene mine utenfor arbeidstid. Men ser ikke for meg at det lar seg gjøre hver gang når det blir mye kontroller fremover :)
 
Har fått TUL på lørdag om 5 dager. Da er eg 5+1. Begynner på Alby-E (blodfortynnende) i dag, og forhåpentligvis kan han skimte noe på rett plass. Er nok alt for tidlig å se noe detaljer.
 
Hvordan bestiller dere tidlig ultralyd? Eller, på hvilket grunnlag?
Forrige gang fikk jeg det fordi at jeg ikke visste hvor langt jeg var på vei, men vet jo det denne gangen.
Men er så livredd for at det ikke er liv, blir dårlig av tanken :blackeye:
 
Hvordan bestiller dere tidlig ultralyd? Eller, på hvilket grunnlag?
Forrige gang fikk jeg det fordi at jeg ikke visste hvor langt jeg var på vei, men vet jo det denne gangen.
Men er så livredd for at det ikke er liv, blir dårlig av tanken :blackeye:

Ring til fastlegen din og fortell hvor bekymret du er. Kan hende han henviser deg xsmile3
Eg får TUL pga mange SA.
 
7 dager til UL. (7+2) . 9 dager til første kontroll hos jordmor. :)
 
Back
Topp