Nedtelling til tidlig ultralyd

Jeg ringte for p spørre om ledig Time hos gyn selvom jeg hadde time for 10 dager siden og enda en for 11 dager siden. Kontordamen sa til meg at det ikke er anbefalt å ha ultralyd så ofte og da ble jo jeg bekymret for at noe skal skade babyen. Det er lenge for meg å vente til 4 april og føler jeg må ha en time til før det. Jeg fikk i morgen tidlig forresten
Er det farlig? Har hørt om folk som har hatt ultralyder 1 gang i uken i første trimester
Ultralyd er ikke skadelig ❤️

I følge HelseNorge sier de dette: Det er ikke påvist skader hos barn som følge av at det har vært undersøkt med ultralyd som foster, men ultralyd er en medisinsk undersøkelse og det advares mot unødig bruk.

Det var noe høyere frekvenser på UL maskiner før enn det er nå. Utstyr er i stadig utvikling og bedring. Ligger mye gamle anbefalinger til grunn fremdeles som ikke har fulgt eller endret seg basert på ny kunnskap og nytt utstyr.
 
Snakket nettopp med jordmor, og har fått satt opp ny time på torsdag Så heldigvis ikke så lenge til. Lille spirevenn i magen har fortsatt sterke fine hjerteslag, måtte lytte på nytt med doppleren:smiley-ashamed008
Jeg har også blitt fulgt opp jevnlig med ultralyder ca. hver 10-14 dag, siden uke 4+6.
Etter TOUL nå på torsdag, vil jeg fortsatt følges opp jevnlig frem til OUL. Videre deretter vil jeg nok også få noen ekstra ultralyder:)

Heldigvis ikke så lenge til nei ☺️❤️ og veldig godt å ha doppler da! Det skulle jeg gjerne hatt, her føler jeg meg trygg i typ 2-3 dager etter ul og så blir jeg veldig stressa igjen om det er liv. Gleder meg til å etterhvert begynne å kjenne spark ❤️ godt å høre at vi er flere om å få hyppige ul
 
Fikk innkalling nå til 16. april, når jeg er 13+6, typisk haha. Så 28 dager igjen :Heartred og 65 dager til OUL!
 
34 dager :Heartred
 
Back
Topp