Nedtelling til tidlig ultralyd

Litt for lenge siden sist svangerskap merker jeg, da var tidlig ultralyd i uke 12, nå går dere mye tidligere? Kan jeg spørre hvorfor? :)

Litt for lenge siden sist svangerskap merker jeg, da var tidlig ultralyd i uke 12, nå går dere mye tidligere? Kan jeg spørre hvorfor? :)
Jeg går tidligere privat fordi jeg ønsker å se at alt er bra med knøttet før jeg forteller familie og venner. Jeg har en tendens til å overtenke ting, så det er betryggende med tidlig ultralyd.

Jeg går tidligere privat fordi jeg ønsker å se at alt er bra med knøttet før jeg forteller familie og venner. Jeg har en tendens til å overtenke ting, så det er betryggende med tidlig ultralyd.
Ja skjønner, samme funksjon som uke 12 hadde før altså:)

Er det privat ultralyd dere teller ned til eller den vi får fra staten?

Og. Om det er privat. Er det sånn at dere alle tar det? Er jeg unormal når jeg tenker å vente? Hehe

Og. Om det er privat. Er det sånn at dere alle tar det? Er jeg unormal når jeg tenker å vente? Hehe
Jeg teller ned til tidlig privat, koster 1400 kr her hos meg. Jeg velger å ta tidlig privat fordi jeg har hatt en MA. Ønsker heller ikke å gå i mange uker i troen på at alt stå bra til for å så komme på ultralyd i uke 11-13 og få beskjed om at det ikke har gått bra :)

Jeg går tidlig fordi hjerteslag og mål som stemmer overens rundt uke 8 reduserer risikoen for SA til 3%. Risikoen er også betydelig redusert rundt uke 7 om alt ser bra ut. Man vil ofte fange det opp før en spontanabort faktisk skjer på ultralyd, dersom ting ikke er som det skal (ofte, ikke alltid). Så jeg syntes det er lite penger sett i forhold til roen det potensielt gir :joyful:

Vedlegg

• 27090A95-F265-49C8-A5D3-1DC046A1972D.jpeg
    27090A95-F265-49C8-A5D3-1DC046A1972D.jpeg
    164,2 KB · Visninger: 34

i mitt hode er det helt sykt å klare å vente til uke 12 (føler ultralyd er en snarvei til uke 12 tryggheten) :hilarious: Men søsteren min for eksempel gjorde det, så er nok veldig vanlig å vente også, spesielt nå som man får i uke 12:joyful:

i mitt hode er det helt sykt å klare å vente til uke 12 (føler ultralyd er en snarvei til uke 12 tryggheten) :hilarious: Men søsteren min for eksempel gjorde det, så er nok veldig vanlig å vente også, spesielt nå som man får i uke 12:joyful:

Jeg forstår!
Jeg var på tidlig ultralyd med min første tror jeg, om jeg husker rett. Med andre var jeg ikke på ultralyd før uke 18 tror jeg.. hehe så jeg er en av de syke hehe:laughing025

Jeg forstår!
Jeg var på tidlig ultralyd med min første tror jeg, om jeg husker rett. Med andre var jeg ikke på ultralyd før uke 18 tror jeg.. hehe så jeg er en av de syke hehe:laughing025
Absolutt en av de syke da, ja :hilarious: :hilarious: :love7

Forrige gang ble tidlig ultralyd i uke 12 avlyst pga korona, det var lenge til uke 19(!) da.

Dere som ikke allerede følges opp, hvordan og når ordner dere time til tidlig ul? Man må vel ha en henvisning? Er det legetime som gjelder da? Og når? Tenkte jeg kanskje burde vente til uke 6? Og så tenkte jeg at jeg ønsker oppfølgning i nabokommunen på helsestasjonen der, både fordi det er mer praktisk i forhold til jobb (nærmere) men også fordi jeg hadde (bare litt) dårlig kjemi med jordmor i kommunen vi bor i…
Du går via fastlegen, jeg fikk fastlegen til å henvise meg til gyn og fra 1 dag jeg fikk gyn har jeg hatt god dialog fra vi startet og prøve har prøvd siden 2020 ble først gravid i 2022 2 ganger mistet begge, så på nytt i 2023 måtte operere vekk. Og gravid på nytt igjen nå slutten av 2023 er rundt 9 uker på vei nå, hadde tidlig ul i uke 7 og uke 8 nå skal jeg i uke 12/13!
Får tett oppfølging, grunnet historikk, sykdom osv så uten om de ordinære UL skal jeg ha ett par ekstra.
I tillegg går jeg på Progesteron støtte, blodfortynnende, og kvalmestillende.

Jeg tenker å ta tidlig for å se at det er liv, tok i uke seks sist gang, og det var egentlig veldig fint, selv om man jo ikke ser spesielt mye :joyful:

Jeg tenker å ta tidlig for å se at det er liv, tok i uke seks sist gang, og det var egentlig veldig fint, selv om man jo ikke ser spesielt mye :joyful:
Tok du 6+0? Så du hjerteaktivitet? Jeg skal ta 6+4 denne gangen, og håper å se hjerteaktivitet, men litt redd for at jeg er for tidlig :smiley-ashamed004 Timen passer fint for har fri fra jobb den dagen, og jeg er utålmodig:hilarious:

Back
Topp