Nedtelling til tidlig ultralyd

Jeg er so forbana. Første konsultasjon er i uke 12. ka tid blir da første ultralyd ? I februar???? Jordmord er fyllboket. Skal jeg avtale en time hos legen i tillegg? For å prøve noen konsultasjoner før ?
Jeg gikk gjennom legen for å sette opp ultralyd rundt uke 12, når du ringer inn så ber du om svangerskapskonsultasjon

Jeg er so forbana. Første konsultasjon er i uke 12. ka tid blir da første ultralyd ? I februar???? Jordmord er fyllboket. Skal jeg avtale en time hos legen i tillegg? For å prøve noen konsultasjoner før ?
Jeg ville avtalt hos legen også ja, så du får kommet deg på OTUL tidligere!

Som de andre sier, kontakt fastlegen!!

Jeg fikk ikke time hos jordmor før 19 des (12+1), så skal til fastlegen på fredag nå (7+4) for å ta blodprøve, urinprøve, bestille fødeplass og få sendt inn henvisning til ordinær tidlig ultralyd (OTUL) :Heartred

Ja, det blir sikkert som her jeg bor da, at fastlegen henviser til OTUL, ikke jordmor. Her sa hun at første var i uke 16 :joyful: For meg går det fint akkurat nå, men jeg kommer nok til å ta kontakt igjen hvis jeg kjenner at jeg trenger å komme dit før, det kan jo godt være. Hun sa jeg bare måtte det også altså, det var ikke sånn at man absolutt ikke fikk komme før.

Sist svangerskap hadde jeg tidlig ultralyd 8+2 og det var utvendig. Vi så alt ganske godt. Noen som vet når den grensen ca går eller varierer det veldig? Har ikke bestilt enda, men der jeg skal er det topp moderne utstyr hvis det har noe å si :p Spiller ikke så stor rolle om det er utvendig eller innvendig egentlig, bare greit å vite på forhånd:)

Sist svangerskap hadde jeg tidlig ultralyd 8+2 og det var utvendig. Vi så alt ganske godt. Noen som vet når den grensen ca går eller varierer det veldig? Har ikke bestilt enda, men der jeg skal er det topp moderne utstyr hvis det har noe å si :p Spiller ikke så stor rolle om det er utvendig eller innvendig egentlig, bare greit å vite på forhånd:)
Jeg hadde ultralyd 6+4 og vi fikk se lille spire og høre hjerteslag :Heartred Var vaginalt! Hun sa de primært tar vaginalt frem til uke 11/12.

De anbefaler å vente til 7+0, men spørs hvor sikker du er på unnfangelse (EL).

Vi gikk privat sist og hadde kun utvendig helt fra uke 6+noe av. :)

Takk skal dere ha har fått første time til 1 konsultasjon den 23.11:) også tar jeg denne videre med legen ang ultralyd

Last edited:
Jeg har ikke legetime før 4. desember så spørs om det blir noe OTUL før jul på sykehuset. Det kommer vel kanskje an på ventetiden. Om jeg ikke får før etter jul må det nok bli privat tror jeg. Det er jo nesten utholdelig og gå å vente hele jula på å få bekrefter at alt er OK

Back
Topp