Nedtelling til tidlig ultralyd

2 timer og tre kvarter

Takk. :) Gikk fint, men ble satt tilbake 4 dager, noe som er litt rart men. Ikke noe som stresser meg nevneverdig. Det var så mye liv og røre at vi tok en pause underveis mens legen plotta inn målene, for å se om baby roa seg nok til at hun fikk tatt mål av lårbeinet. Jeg har vært på endel ultralyder tidligere men ikke sett så mye herjing som idag. :hilarious:

7 dager og 21 timer.... det går saaaakte- men har jo snart gått en uke siden siste, tross alt! Og denne ettermiddagen går fort pga halloweenopplegg og sånt.

Takk. :) Gikk fint, men ble satt tilbake 4 dager, noe som er litt rart men. Ikke noe som stresser meg nevneverdig. Det var så mye liv og røre at vi tok en pause underveis mens legen plotta inn målene, for å se om baby roa seg nok til at hun fikk tatt mål av lårbeinet. Jeg har vært på endel ultralyder tidligere men ikke sett så mye herjing som idag. :hilarious:
Trenger det å være noe galt hvis man blir satt tilbake? Jeg og ble satt tilbake 5 dager på siste ultralyd, men hadde forsinket eggløsning tror jeg, aner ikke fikk pos test 14 dager etter befruktningsdato

Trenger det å være noe galt hvis man blir satt tilbake? Jeg og ble satt tilbake 5 dager på siste ultralyd, men hadde forsinket eggløsning tror jeg, aner ikke fikk pos test 14 dager etter befruktningsdato
Trenger ikke være noe galt. Man kan ha hatt litt senere eggløsning enn gjennomsnittet/enn antatt, embryoet kan ha brukt litt lenger tid på å feste seg, de vokser litt i rykk og napp... Ingen eksakt vitenskap det der. Mine to er blitt målt til hhv 9+1 og 9+3 da jeg var på ul i 10+0 (etter menstermin) og jeg vet at jeg fremdeles hadde hvertfall et egg som ikke hadde sluppet på cd17, for var på en kontroll da. Og aner jo ikke om de kom fra det egget, eller det egget og et til som kanskje slapp like før, eller et eller to helt andre egg. De er målt kortere enn menstermin på alle tre ultralyder, men alle gangene fikk jeg beskjed om at det ikke var noe uvanlig avvik, og at det ikke var noe å bekymre seg for.

Neida, som Canisbebis sier så trenger det ikke være noe galt. Og de treffer jo ikke alltid rett med målingene heller. Skulle det dog stemme nøyaktig med målingene her, så har sædcellene levd til absolutt maks her (7 dager), og jeg fikk positiv test 8dpo. Så ikke umulig det forsåvidt. Bare ikke så vanlig. :p

Takk for svar begge to, har vært litt stresset, tenkt at babyen kanskje ikke har vokst normalt, men samtidig så hadde jeg litt sen eggløsning ut i fra hva jeg pleier, så føler det stemmer :happy: man blir jo helt sprø av alt som virker unormalt, tenker det verste så fort noe er litt underlig.

Takk for svar begge to, har vært litt stresset, tenkt at babyen kanskje ikke har vokst normalt, men samtidig så hadde jeg litt sen eggløsning ut i fra hva jeg pleier, så føler det stemmer :happy: man blir jo helt sprø av alt som virker unormalt, tenker det verste så fort noe er litt underlig.
Kjenner meg veldig igjen altså! Tenker og teller og vil at ting skal «gå opp». Men så prøver jeg å trekke pusten, stole på naturen og tenke «miracle of life». Ei venninne hadde et foster som nesten ikke vokste, og alle sa at det kom til å gå galt- men jammen skjøt det plutselig fart og klarte seg.

Kjenner meg veldig igjen altså! Tenker og teller og vil at ting skal «gå opp». Men så prøver jeg å trekke pusten, stole på naturen og tenke «miracle of life». Ei venninne hadde et foster som nesten ikke vokste, og alle sa at det kom til å gå galt- men jammen skjøt det plutselig fart og klarte seg.
Jaa det er så sant, men det skjer noe med deg når livet ofte er motgang etter motgang, man forventer nesten at det meste går galt. Håper så inderlig vi alle har friske barn :Heartpink

Back
Topp