Lykke til1 time of 45 min til min første ultralyd som gravid. Kjenner jeg gru gleder meg veldig. Er så redd for at noe skal gå galt, samtidig som jeg virkelig har troen på at denne gangen er det vår tur.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lykke til1 time of 45 min til min første ultralyd som gravid. Kjenner jeg gru gleder meg veldig. Er så redd for at noe skal gå galt, samtidig som jeg virkelig har troen på at denne gangen er det vår tur.
Gratulerer!Det gikk så bra i dag fikk se at hjerte slo var en helt utrolig opplevelse og følelse av lykkerus
Oi, det synes jeg hørtes veldig sent ut! Jeg fikk time i uke 13 hos JM, og man kan jo som regel velge nå om man vil dra til lege eller jordmor for oppfølging, eventuelt en kombinasjon av disse. Kan det være på grunn av dårlig jordmordekning der du bor, at de rett og slett ikke har kapasitet før? Ellers hørtes det ikke ut som særlig god service. "Ikke nødvendig" liksom, det er jo bare du som kan kjenne hva som føles nødvendig ut for deg og din graviditetEr det normalt at man ikke får første time hos jordmor før i uke 24? Det synes jeg hørtes voldsomt lenge til. Sa i telefonen at jeg er førstegangsgravid og gjerne skulle hatt en samtale tidlig da dette er nytt og ukjent for meg og jeg kunne trengt tettere oppfølging. Det mente hun «ikke var nødvendig».. jeg kunne be jordmor ringe hvis jeg følte behov men da ble det bare per telefon ja.
Nei,det er ikke normalt. Er min erfaring hvertfall. Ga de noen grunn til det? Sprengt kapasitet eller noe sånt? De burde uansett være behjelpelig med å finne andre løsninger for svangerskapskontroller for deg før uke 24. Tlf kan ikke erstatte dette. Er jo prøver og målinger som burde gjøres. Som førstegangsgravid er det jo kanskje enda flere ting man lurer på og har behov for å prate med jordmor om også i tillegg til faktiske kontroller som du skal få som en del av svangerskapsomsorgen vi har i Norge. Har selv fått time i uke 8 og ringte de nå i uke 6. De to andre gangene jeg var gravid fikk jeg også time i første trimester. Har du en grei fastlege du kan ta opp dette med? Hva tenker dere andre her inne? Høres ikke dette ugreit ut?Er det normalt at man ikke får første time hos jordmor før i uke 24? Det synes jeg hørtes voldsomt lenge til. Sa i telefonen at jeg er førstegangsgravid og gjerne skulle hatt en samtale tidlig da dette er nytt og ukjent for meg og jeg kunne trengt tettere oppfølging. Det mente hun «ikke var nødvendig».. jeg kunne be jordmor ringe hvis jeg følte behov men da ble det bare per telefon ja.
Oi, det synes jeg hørtes veldig sent ut! Jeg fikk time i uke 13 hos JM, og man kan jo som regel velge nå om man vil dra til lege eller jordmor for oppfølging, eventuelt en kombinasjon av disse. Kan det være på grunn av dårlig jordmordekning der du bor, at de rett og slett ikke har kapasitet før? Ellers hørtes det ikke ut som særlig god service. "Ikke nødvendig" liksom, det er jo bare du som kan kjenne hva som føles nødvendig ut for deg og din graviditet
Jeg ble så opprørt i etterkant av den telefonsamtalen at jeg begynte å gråte helt tullete. Jeg uttrykket tydelig behov for time snarest så jeg kan få all den viktige infoen man får i starten av et svangerskap, men det ble ikke tatt i mot.Nei,det er ikke normalt. Er min erfaring hvertfall. Ga de noen grunn til det? Sprengt kapasitet eller noe sånt? De burde uansett være behjelpelig med å finne andre løsninger for svangerskapskontroller for deg før uke 24. Tlf kan ikke erstatte dette. Er jo prøver og målinger som burde gjøres. Som førstegangsgravid er det jo kanskje enda flere ting man lurer på og har behov for å prate med jordmor om også i tillegg til faktiske kontroller som du skal få som en del av svangerskapsomsorgen vi har i Norge. Har selv fått time i uke 8 og ringte de nå i uke 6. De to andre gangene jeg var gravid fikk jeg også time i første trimester. Har du en grei fastlege du kan ta opp dette med? Hva tenker dere andre her inne? Høres ikke dette ugreit ut?
Håper det ordner seg for deg så du får kommet til en time før
Ikle normalt og ikke ok! Du må få tatt blodprøver før det, og søkes inn til fødeplass og fosterdiagnostikk dersom du ønsker det, samt ordinær ultralyd. Du kan også gå til fastlegen, men jordmor er ofte bedre dersom du trenger å prate litt.Er det normalt at man ikke får første time hos jordmor før i uke 24? Det synes jeg hørtes voldsomt lenge til. Sa i telefonen at jeg er førstegangsgravid og gjerne skulle hatt en samtale tidlig da dette er nytt og ukjent for meg og jeg kunne trengt tettere oppfølging. Det mente hun «ikke var nødvendig».. jeg kunne be jordmor ringe hvis jeg følte behov men da ble det bare per telefon ja.
Så fint å høre! Godt du står på kravaSendte inn en litt bestemt mail og fikk time neste uke
Veldig bra! Skulle bare mangle at du fikk time før uke 24! Håper du føler deg bedre nå og at du får den oppfølgingen du skal ha videre klemSendte inn en litt bestemt mail og fikk time neste uke