Navnvalg

• Trådstarter Trådstarter RoseBusk
  • Opprettet Opprettet
Liker uvanlige navn og har valgt ikke helt vanlige navn på mine egne barn også, så må si Arwen, synes det er fint[emoji173]

Arwen uttales jo arven på norsk. Så det er et ganske vanlig ord også på norsk... W er en bokstav vi ikke uttaler annerledes enn v på norsk.

Dessuten tenker jeg som alle andre RINGENES HERRE. Fordi Tolkien fant opp det navnet for Rignenes Herre. Og jeg er absolutt ingen fan, men lot meg dra med på kino da de gikk da. De aller aller fleste i vår generasjon har nok sett de filmene.

Om jeg hører at er barn heter Arwen ser jeg automatisk for meg at foreldrene er veldig fan av Ringenes Herre. Sånne som sto i kø i kostymer...

Så av de to navnene holder jeg en knapp på Alena. Selv om jeg også der tenker på at det er et ord (alene på svensk. «Ensam och alena»)

Enig! Jeg har riktignok aldri sett annet enn tjue minutter av den første filmen, forekom meg som ulidelig kjedelig. [emoji42] Men jeg har fått med meg nok til å vite at navnet Arwen kommer derfra, og ser for meg det samme som deg, at barn med navnet har foreldre som er blodfan.

Alena hørtes ikke ut som et navn for meg. Heller Alina eller Elena da.

Arwen uttales jo arven på norsk. Så det er et ganske vanlig ord også på norsk... W er en bokstav vi ikke uttaler annerledes enn v på norsk.

Dessuten tenker jeg som alle andre RINGENES HERRE. Fordi Tolkien fant opp det navnet for Rignenes Herre. Og jeg er absolutt ingen fan, men lot meg dra med på kino da de gikk da. De aller aller fleste i vår generasjon har nok sett de filmene.

Om jeg hører at er barn heter Arwen ser jeg automatisk for meg at foreldrene er veldig fan av Ringenes Herre. Sånne som sto i kø i kostymer...

Så av de to navnene holder jeg en knapp på Alena. Selv om jeg også der tenker på at det er et ord (alene på svensk. «Ensam och alena»)
Absolutt ikke. Arwen er ikke et navn som ble oppfunnet av Tolkien [emoji14] det er et navn som kommer fra Wales. Var veldig vanlig for mange mange mange år siden. [emoji14]
Joda det har blitt mer vanlig etter at ringenes herre kom ut, men det kommer IKKE fra ringenes herre [emoji14]

Last edited:
Absolutt ikke. Arwen er ikke et navn som ble oppfunnet av Tolkien [emoji14] det er et navn som kommer fra Wales. Var veldig vanlig for mange mange mange år siden. [emoji14]
Joda det har blitt mer vanlig etter at ringenes herre kom ut, men det kommer IKKE fra ringenes herre [emoji14]
Å! Det visste jeg ikke :) da lærte jeg noe nytt. Er så mange av navnene som er oppfunnet at jeg bare gikk ut fra at det også var det

Det kommer jo ikke derfra, Arwen er jo eldre enn som så, husker ikke helt opprinnelse osv her nå og gidder ikke google men ei vennine undersøkte dette skikkelig når hun ville kalle sitt barn det og fikk denme ringenes herre regla fra omtrent alle.

Arwen, ikke pga ringenes herre men fordi det er fint[emoji5]

Arwen! Det er fint og jeg elsker lotr. Alena høres bare ut som "alene" i mine ører

Begge er stilige navn.

Arwen synes jeg er veldig fint, spennende, uvanlig, friskt, men seriøst nok til å være et navn som passer gjennom livet. Jeg har møtt ei som het arwen før (var vel rundt 20) og hun ble umiddelbart spurt (av noen andre, ikke meg) om foreldrene var ringenes herre fans! Så det er nok noe man må finne seg i med det navnet. Ikke et stort problem, men noe man bør tenke over [emoji4]

Alena er også stilig og uvanlig, av de to er det nok dette jeg ville valgt

Back
Topp