Navnevalg

marihøna82

Andre møte med forumet
Vi har allerede valgt navn til den lille spiren i magen, men vi har ikke delt det med noen andre ennå. Jeg vet egentlig ikke hvorfor. Kanskje jeg er redd folk vil komme med meninger om det navnet som vil være sårende og få oss til å tvile. Når barnet først er født og barnets navn blir offentliggjort blant familie og venner, innbiller jeg meg at terskelen for å "godta" navnet uten å komme med kommentarer om hva man synes om det er mye høyere. Kanskje jeg tar feil :wideyed:

Har dere bestemt dere for navn, og hvis, har dere delt det med andre? :)
 
Vi har bestemt navn for den lille, men valgt å være åpen med bla nærmeste familie. Heldigvis har vi bare fått positive tilbakemeldinger derfra på begge sider :Heartred Jeg var også litt «dum» å fortalte navnet til noen andre rundt meg som hadde en mer kjip respons....heldigvis kjenner jeg på at det ikke har påvirket meg, men jeg angrer på at jeg var åpen på den kanten.
Syns det høres fornuftig ut å holde det for dere selv om dere føler dere sikker på navnet :Heartred Evt velge med stor omhu hvem dere ønsker å dele det med

Ellers må jeg si at jeg syns det er utrolig koselig å allerede nå ha et navn til den lille! Det hadde jeg ikke i de andre to svangerskapenemine, og med dem ble det mer tvil og tok litt tid før vi endelig landet
 
Vi har (mest sansynlig) ett av to navn klar, men kommer nok ikke til å fortelle hvilke navn vi bestemmer oss for før de er født.

Med storebror ble navnet bestemt noen timer etter han var født, så han var født før vi fortalte hva han skulle hete
 
Vi har også funnet navn til babyen:Heartred
Det er et litt uvanlig navn, i norge ihvertfall. Det er faktisk navnet på byen vi giftet oss i i utlandet. Så jeg er forberet på at folk kommer til å ha meninger om det, så har ikke fortalt det til mange nei. To eller tre i familien, og de hadde en litt rar reaksjon ja, men det gikk seg til. Tenker som deg, at man kan komme til å tvile om folk har så mye meninger. Men er ganske sikker, eller så sikker som man kan bli:hilarious:
 
Vi har ikke bestemt navn, men vi har bestemt at det skal være hemmelig frem til fødsel. I tilfelle vi ombestemmer oss :hilarious:
 
Vi har vel egentlig bestemt oss, men har ikke hugget det i sten ennå. Litt fordi vi vil se henne først og litt fordi det kan dukke opp andre navn som vi plutselig liker bedre. Vi har svart de som spør, men gjort det tydelig at vi ikke er helt sikre ennå.
 
Vi har bestemt oss for navn, men velger å holde det hemmelig frem til etter fødsel.
Vi synes det er godt å holde noe litt for seg selv frem til da, og vil gjerne se han først før vi offentliggjør det.
Har også lyst til at det er storesøstrene hans som får vite navnet først, men hvis vi forteller det til dem så vet alle det :hilarious:
 
Vi har også bestemt oss for navn, men holder det hemmelig til etter fødsel. Tenker også at det er lettere for folk å kritisere navnet før barnet er født enn når det faktisk har fått navnet. (Selv om jeg tviler på at vårt navnevalg vil skape sterke reaksjoner akkurat). Vil også vente til vi får sett han, at han passer til navnet liksom, i tilfelle vi ombestemmer oss :rolleyes:
 
Vi har ikke bestemt oss for navn enda, men er enige om at vi kommer til å holde det hemmelig til etter fødsel om vi bestemmer oss før fødsel. :happy:
 
Vi har ett jentenavn og ett guttenavn som vi liker, men er åpne for at det kan endre seg. Om noen spør er vi åpne om det.
 
Mamma vet hvilke navn som var aktuelle fra før jeg ble gravid. Da fortalte jeg at jeg ønsket å kalle opp etter henne eller hennes far:) Hun vet nå om vi får gutt eller jente, men vi snakker ikke om babyen med navn likevel, for plutselig kommer det ut noen som ikke ser ut som det navnet vi har valgt oss:) For noen år siden nevnte jeg ene navnet til noen i hans familie, og i den familien så er det sånn at dersom noe er sagt, så er det sånn. Derfor får de ikke vite kjønnet før etter fødsel:) -det gjør ingen forresten, det er kun vi og min mamma som vet om det:happy:
 
Vi har delt navnet med alle som har spurt. Syntes det var litt vanskeligere med nr 2 da navnet er noe spesielt og var kanskje litt forberedt på reaksjoner (men fikk ingen). Nå med nr 3 var det veldig lett å dele navnet. Vi liker navnet og bryr oss vel ikke så veldig om hva andre tenker og mener. Men det skal sies at det kanskje hadde vært vanskeligere om noen i nærmeste familie absolutt ikke hadde likt det. Mange tenker nok at «det hadde jeg ikke kalt min unge», men så lenge de ikke sier det høyt skal de absolutt få lov å tenke det, haha!
 
Vi har valgt et navn som ikke er like vanlig i Norge, så for oss har det vært greit å dele det. Slik at spesielt den eldre generasjonen får tid til å venne seg til navnet. Vi har ikke fått noen negative reaksjoner, men ser på de av mine foreldres generasjon får en liten rykning når de hører det. Litt sånn «oh». Min mor likte godt at vi kombinerte det med et tradisjonelt familienavn til mellomnavn og sa hun synes vi burde bruke begge.
 
Vi har også funnet navn til babyen:Heartred
Det er et litt uvanlig navn, i norge ihvertfall. Det er faktisk navnet på byen vi giftet oss i i utlandet. Så jeg er forberet på at folk kommer til å ha meninger om det, så har ikke fortalt det til mange nei. To eller tre i familien, og de hadde en litt rar reaksjon ja, men det gikk seg til. Tenker som deg, at man kan komme til å tvile om folk har så mye meninger. Men er ganske sikker, eller så sikker som man kan bli:hilarious:
Jeg er så nysgjerrig på hvilket navn dere var valgt:hilarious: Har tenkt på så mange byer og steder at jeg nesten må vurdere desse navnene til min egenxsmile5 Jeg tenker London, Sydney, Paris, Milano.... hva skal barnet hete?!:p Ble kanskje i overkant giret på dette her:hilarious:
 
VI har ikke landet på navn, men har noen alternativer :) Vi gikk nok i den fella å dele forslagene med litt for mange mennesker, for vi har fått utrolig mange og forskjellige meninger om disse navnene :hilarious: Vi har bestemt oss for å ha en short list, og så velge endelig navn når han kommer ut og vi ser hva han "passer til" :rolleyes:
 
Så lenge det faktisk blir jente, så har vi navnet klart. Men deler det ikke med familie osv før babyen er ute. Nettopp for å unngå forskjellige meninger. Lettere når babyen er født. Det er dette som er navnet, og det trengs ingen diskusjon liksom.
 
Vi hadde navnet klart fra uke 13. Ble enige om jentenavn før vi fikk bekreftet jente, hadde en veldig sterk jentefølelse.

Vi syns vi har valgt et fint navn og har valgt å dele det med venner og familie som spør. Alle har til nå hatt en fin reaksjon og tror de som vi deler navn med syns det er veldig stas at vi deler. Vi sier at vi deler med de som spør, men at vi gjerne vil si navnet til våre nære selv ☺️❤️

Vi var enige om at vi ville dele navnet når det var valgt, men at vi ikke ville dele hva vi stod mellom. Tror folk har lettere for å dele meningene sine før man sier at «dette» blir navnet.
 
Mest sannsynligvis har vi bestemt oss!
Men jeg føler liksom jeg må se han før jeg bestemmer meg (oss, hehe) 100%. :D Forteller ingen om det, bortsett fra et par venninner.
 
Back
Topp