Navnevalg

I hadde jentenavn klart før jeg ble gravid. :happy: Men det blir en gutt her, så var litt vandring. Siden jeg er utenlands ønsker jeg at barnet mitt har også et navn fra mitt land. Så bestemte vi oss at han skal ha to navn - et norsk og et utenlandsk. Fant det utenlandske navnet veldig fort, og slet med å finne et norsk som passer sammen. Til slutt blir det et navn fra familien til kjæresten - de passer godt sammen og det har familiebettdning. :)
 
I hadde jentenavn klart før jeg ble gravid. :happy: Men det blir en gutt her, så var litt vandring. Siden jeg er utenlands ønsker jeg at barnet mitt har også et navn fra mitt land. Så bestemte vi oss at han skal ha to navn - et norsk og et utenlandsk. Fant det utenlandske navnet veldig fort, og slet med å finne et norsk som passer sammen. Til slutt blir det et navn fra familien til kjæresten - de passer godt sammen og det har familiebettdning. :)

så fint med tilknytning til begge sider av familien :)
 
Har ikke bestemt oss for navn. Har ikke diskutert det ennå en gang:oops: Men har tenkt litt for meg selv. Vi får snart sette oss ned å ta en diskusjon på det. Kommer ikke til å dele navnet med noen andre før babyen er født i tilfelle vi ombestemmer oss.
Forrige gang hadde vi to-tre navn på blokka, men tok ingen endelig avgjørelse før vi fikk se ham.
 
Forrige gang tror jeg det tok oss nesten 2 måneder etter fødsel å lande på navn. Han ble nesten hetende Beibin. :rolleyes: Det gidder jeg ikke denne gangen altså! Men samboeren er så sta på at man ikke kan bestemme navn før fødsel. :wtf:
 
Vi står mellom to ganske like navn, Åse og Åshild. Det ene er oppkalling etter mormoren til mannen, så tror ikke det blir noen reaksjoner fra hans side. Vi har sagt det til noen venner, men har ikke fått noen dumme reaksjoner.
Jeg tenker at folk har lettere for å akseptere det etter barnet er født, for da er sjansen mindre for at dere endrer mening dersom de sier noe på det og at de kanskje sparer seg fra å kommentere :)
 
Vi har bestemt oss og vi har hittil vært åpne om valget. Familien har bare positive reaksjoner, men venner derimot... vi har fått flere negative kommentarer, og det er et helt vanlig navn! Jeg har begynt å tvile på hvordan det står til med antennene til noen av våre venner og bekjente :p Tar meg ikke nær av det, og er veldig sikker på valget, men jeg kommer ikke til å dele med andre enn familie med nestemann.
 
Vi står mellom to ganske like navn, Åse og Åshild. Det ene er oppkalling etter mormoren til mannen, så tror ikke det blir noen reaksjoner fra hans side. Vi har sagt det til noen venner, men har ikke fått noen dumme reaksjoner.
Jeg tenker at folk har lettere for å akseptere det etter barnet er født, for da er sjansen mindre for at dere endrer mening dersom de sier noe på det og at de kanskje sparer seg fra å kommentere :)
Har en mormor som heter Aase og ei søster som heter Åshild (oppkalt etter mormor Aase og farmor Borghild) :) Fine navn begge to!!

Her var jeg så heldig med første jenta vår når jeg foreslo navn. Han sa: «Det var fint, det skal hun hete!» Kunne jo ikke være like heldig med jente nr 2... Han likte ikke mitt favorittforslag, ikke så mange av de andre på lista heller. Han kom med ett forslag i går, som jeg ikke falt for... Blæh! Jeg vil ha viljen min!!:wtf:;)
 
Back
Topp