Navnetråd!

Jeg har ei liste lang som et vondt år, både med gutte-og jentenavn :laughing002 Syns ikke det finnes så mange fine guttenavn, så der er lista kortere. Jentenavn derimot...

Noen av navnene:
Caspian, Jonathan, Viljar, Brage
Leonora/Leonore, Ylva, Vilma, Embla, Iben
Hos meg er ser lista motsatt ut. Mest fine jentenavn og mindre guttenavn. Likevel, smaken er som baken . Så tenker jeg at jo færre navn man har på lista si, jo lettere blir det å velge
 
Hos meg er ser lista motsatt ut. Mest fine jentenavn og mindre guttenavn. Likevel, smaken er som baken . Så tenker jeg at jo færre navn man har på lista si, jo lettere blir det å velge
Så absolutt, skal få kuttet drastisk ned når jeg vet kjønn... Og enda mer mot termin. Å stå igjen med 20 navn å velge i når den lille kommer blir litt for ekstremt :p
 
Finner ingen fine guttenavn som ikke er brukt av folk jeg kjenner:( Hjelper ikke være lærer heller, alle navn har konnotasjoner til elever.
 
Jeg angrer litt på at vi ikke kalte førstemann for vilma, hun har et lignende navn så føler ikke vi kan kalle nestemann det om det blir jente heller..
Så er litt blank egentlig. Sist så hadde vi Ella sånn halvveis klart men det ble noe helt annet, så mulig vi ikke legger noen navneplaner og heller tar det som det kommer.
 
Til førstemann hadde vi hvert vårt favorittnavn klart, samboer fikk tilslutt sitt favorittnavn gjennom, så denne gangen skal jeg pushe litt for å få min vilje. Dette er navnene vi har. Da inkludert førstemann sitt navn.
Gutt: Marlon, Nicklas, Casper, Colin og Theo
Jente: Vilja, Lara og Filippa
 
Last edited:
Jeg angrer litt på at vi ikke kalte førstemann for vilma, hun har et lignende navn så føler ikke vi kan kalle nestemann det om det blir jente heller..
Så er litt blank egentlig. Sist så hadde vi Ella sånn halvveis klart men det ble noe helt annet, så mulig vi ikke legger noen navneplaner og heller tar det som det kommer.
Syns Vilma er så fint!
 
Blåser litt liv i denne navnetråden nå som mange begynner å nærme seg å få vite kjønn - og noen vet jo allerede nå også :)
Jeg har mange jentenavnfavoritter, men guttenavn sliter jeg skikkelig med. Liker generelt korte navn på begge kjønn, og helst ikke de som er mest populære, som Emil, Liam, William, Lukas og i det landskapet. Det er fine navn, men vil ikke klinge så godt sammen med resten av familien :) Liker Peder, Bror, Trygve, men tror ikke det blir noen av dem hvis det skulle vise seg å være en guttebass. Noen andre forslag?
Har også Peder og Trygve på min liste for guttenavn. Samme med Sverre, Iver, Alfred, Sigurd. Nå virker det som om vi får jente, og det synes jeg er lettere enn guttenavn.
 
Back
Topp