Navnetråd!

Gutt: ønsker meg en Iver, men mulig det blir en jr etter pappaen :laughing002

Jente: Førstemann skulle være en Iben om han ble jente, men da jenta kom så trumfet et annet navn. Nå har bestevenninna mi kalt sin for Iben, så jeg føler ikke jeg kan gjøre det jeg også :bag: Så på jente er vi altså helt blank, jeg finner ingen gode erstattere :grumpy:
 
Last edited:
Jeg har ei liste lang som et vondt år, både med gutte-og jentenavn :laughing002 Syns ikke det finnes så mange fine guttenavn, så der er lista kortere. Jentenavn derimot...

Noen av navnene:
Caspian, Jonathan, Viljar, Brage
Leonora/Leonore, Ylva, Vilma, Embla, Iben
 
Jeg jobber som lærer i grunnskolen, og selv om navn til egne barn vil gi en ny betydning/tilknytning til navnet, er det noen navn som bare ikke går for meg :hilarious:
Ah ja, har definitivt flere bekjente som gjør at mange navn er helt uaktuelle. Stakkars deg sånn sett, du har jo så mange at lista di blir ganske snever til slutt :laughing002
 
Ah ja, har definitivt flere bekjente som gjør at mange navn er helt uaktuelle. Stakkars deg sånn sett, du har jo så mange at lista di blir ganske snever til slutt :laughing002
Haha, neida, har jo stort sett veldig greie elever, så det er ikke sååå mange navn som er helt uaktuelle, bare noen ;)
 
Vi har litt lyst å holde oss til E-navn. Jente: Emma, Ella, Ellen, Eva, Elise, etc. Gutt: Emil, Elias, Eliah.. Har ikke like mange på guttelista. Der må vi nok bryte ut av bokstaven E. :hilarious: Men for alt vi vet blir det bare helt andre navn. Det blir et navn som passer i alle fall!
 
Vi har litt lyst å holde oss til E-navn. Jente: Emma, Ella, Ellen, Eva, Elise, etc. Gutt: Emil, Elias, Eliah.. Har ikke like mange på guttelista. Der må vi nok bryte ut av bokstaven E. :hilarious: Men for alt vi vet blir det bare helt andre navn. Det blir et navn som passer i alle fall!
Eva synes jeg er et veldig fint navn som blir brukt for lite❤️
 
Vi har navnene klare; Ronja eller Ravn. Men om det blir en jente så må vi ha et mellomnavn også, og der sliter jeg litt.

De andre jentene våre er delvis oppkalt etter andre familiemedlemmer, så storesøster har fornavn V og mellomnavn L, og lillesøster har T og H. Men jeg klarer ikke finne noe som passer til Ronja, som skal høre sammen med bokstaver fra andre i familien :happy090 Samboerns mellomnavn er Nikolai, så jeg har tenkt på Ronja Nikoline. Men det likte han ikke:laughing002
Så da står jeg fast.
 
Vi har navnene klare; Ronja eller Ravn. Men om det blir en jente så må vi ha et mellomnavn også, og der sliter jeg litt.

De andre jentene våre er delvis oppkalt etter andre familiemedlemmer, så storesøster har fornavn V og mellomnavn L, og lillesøster har T og H. Men jeg klarer ikke finne noe som passer til Ronja, som skal høre sammen med bokstaver fra andre i familien :happy090 Samboerns mellomnavn er Nikolai, så jeg har tenkt på Ronja Nikoline. Men det likte han ikke:laughing002
Så da står jeg fast.
Hvilke bokstaver kan være aktuelle for mellomnavnet da, annet enn N? :)
 
Jeg har et jentenavn (kanskje) og mange guttenavn. Navnene er sjeldne så vil ikke dele enda i tilfelle noen venniner er i gruppen her
 
Fornavn er én ting, men vi sliter skikkelig med å finne ut av hva vi skal gjøre med etternavn, for vi begge har to etternavn hver, og ungen kan jo ikke ha fire etternavn! :hilarious::banghead: Føler våre foreldre gjorde oss en liten bjørnetjeneste der ved å gjøre det enkelt for seg selv, haha. I tillegg liker vi at fornavn og etternavn kan kunne klinge fint sammen, eks. om de begynner med samme bokstav ala: Amalie Andersen. Så vi har virkelig en nøtt å løse. Fortsatt god tid da, heldigvis!
Uavhengig av dette har jeg alltid likt Aurora som jentenavn, og Christian for gutt:)
 
Hannah om det er jente. Alltid likt det navnet. Og mulig Noelle som mellomnavn. Hannah Noelle Gutt er klart. Det blir oppkalling fordi jeg føler sterkt for at denne personen fortjener det Ikke helt vanlig barne-navn nå fortiden så ønsker ikke å dele ennå da denne personen ikke vet jeg er gravid ennå
 
Hannah om det er jente. Alltid likt det navnet. Og mulig Noelle som mellomnavn. Hannah Noelle Gutt er klart. Det blir oppkalling fordi jeg føler sterkt for at denne personen fortjener det Ikke helt vanlig barne-navn nå fortiden så ønsker ikke å dele ennå da denne personen ikke vet jeg er gravid ennå
Hmm så rart det blir når smilyene ikke blir med. Hmm.
 
Jentungen på 2 heter Olivia.

Navnene vi blir og bruke denne gangen er Aurora Isabell og/eller Brede Emil :Heartred:Heartred
 
Back
Topp