Navn!

Vi har ikke bestemt oss. Men skal nok lage lister etterhvert. Storebror fikk navn da han var 2-3 dager gammel, og det var ikke på lista vår :p
 
Vi ble etter stor diskusjon enige om navn før vi mistet sist, så vi har bare bestemt oss for å beholde de navnene ☺️
Jente:
Linnea (ville egentlig ha Lea, men et godt vennepar av hos ga det navnet til datteren sin, og da skal ikke vi stjele det fra dem)
Reservenavn om det blir tvillinger:
Emma

Gutt:
Erik (elsker hvordan navnet uttales med en pen bergensk dialekt slik som i den lille havfruen)
Reservenavn om det blir tvillinger:
Nicolai eller Håkon (ikke helt bestemt oss der fordi vi forbinder det ene navnet med en jodel og det andre med en kollega )
 
Ser i signaturen din at du har en datter ved navn Karia, og det var et nytt navn for meg :)
Kan jeg spørre hvordan dere uttaler det?
Ja det er ikke så mange som heter det :Heartred
Det uttales likt/samme tonefall som Maria :)
 
Her blir det enten Anine eller Edwin.
Anine har jeg hatt klart siden jeg var liten (mine to barn skulle hete Anine og Vilhelm) da vi fikk gutt nr to fikk storebror tilslutt velge mellom to navn, da ble det ikke Edwin, så da får eventuelt 3.mann det
 
Ivo eller Ella kanskje, eller- navnelistene er lange, tør egentlig ikke tenke så langt enda :)
 
Ja det er ikke så mange som heter det :Heartred
Det uttales likt/samme tonefall som Maria :)
Kult! Jeg trodde først det var mer som Aria bare med K, men så ble jeg i tvil. Takk for oppklaringen :)
 
Kult! Jeg trodde først det var mer som Aria bare med K, men så ble jeg i tvil. Takk for oppklaringen :)

Ja de fleste som ikke har møtt oss før sier det slik, så du er ikke alene om det :)
 
Jeg har mine tanker og vi blir fort enige. Første bestemte vi oss for på 2 min. Hadde pratet om det en gang noen mnd før. Tror ikke vi tar det før vi vet kjønn. Men første er oppkalt etter min bror som døde for noen år siden og andre blir nok etter samboers bror som døde nylig. Det er fint å hedre onkelene
 
Har en
Liva :flower og en Anton:Heartblue fra før .
Denne her hvis den vokser seg stor og sterk blir muligens en Konrad eller ei Pauline :love7
 
Vi har ikke begynt å prate om navn ennå. Men jeg ser mange artige navn på gravlunden.

Gedron og Halvorine!

Tenk at navnene vi velger også vil høres håpløst gammeldagse ut en gang.
 
Vi har ikke begynt å prate om navn ennå. Men jeg ser mange artige navn på gravlunden.

Gedron og Halvorine!

Tenk at navnene vi velger også vil høres håpløst gammeldagse ut en gang.

Haha, kirkegårder er fint for inspirasjon, mange fine navn, men også noen... originale! :happy090

Om en generasjon eller to er det vel ingen som ser for seg at et lite barn kan hete så gammelnavn som William og Sofie :laughing002
 
Har ikke snakka noe særlig om navn enda, men datteren vår fikk et norrønt navn, så jeg tror jeg vil gå for noe i samme sjanger denne gangen også :happy:
 
Jeg lurer veldig på hvilke navn vi skal ha denne gangen. Har gutt og jente med litt uvanlige navn. Det har ikke vært noe mål at navnene skal være spesielle, men vi ble glad i navnene når vi hørte dem. Nå aner jeg ikke hva vi skal velge, tredje bør jo passe litt sammen, og kanskje ikke være topp 10-navn. Tips på litt uvanlige, vakre navn på begge kjønn mottas med takk!
 
Junior er oppkalt etter pappa og farfar, blir d en til gutt har vi ingen tanker rundt navn.
Blir d jente har vi mellomnavnet klart, men leter etter et kort fint første navn, Liv, Mia, Thea eller noe i den duren tenker jeg.
En ting som er sikkert i vårt navnevalg er at dersom barnet får to navn skal d være med bindestrek og navn som passer sammen så hele navnet blir brukt i d daglige. Alle søskenbarn på sambo sin side har mellomnavn som ikke passer med første navnet og aldri blir brukt. Eg skjønn ikke heilt meninga med slike mellomnavn - men d er no bare min mening :)
 
Her orker vi ikke tenke på noe navn før vi vet at det går bra :)
 
Back
Topp