Navn!

Eplebit

Elsker forumet
Sensommerbarna 2019
har dere navn klart? Full enighet? Sleng gjerne med ei topp 4 liste (to beste guttenavn og jentenavn) hvis du vil!

Jeg liker

Liv
Ellie

Ebbe
Arve
 
Vi har bestemt oss for guttenavn (tror vi, da). Og nesten bestemt jentenavn :p Siden jeg har fortalt venner og familie litt om navn venter jeg med å dele den til vi får skjult forum :angelic:
 
Vi har bestemt oss for guttenavn (tror vi, da). Og nesten bestemt jentenavn :p Siden jeg har fortalt venner og familie litt om navn venter jeg med å dele den til vi får skjult forum :angelic:
Gleder meg til å høre navnene! Jeg delte ikke mine topp 1- navn heller nå, sparer de til senere :hilarious:
 
Vi vet at vi skal kalle opp etter bestemoren min om det blir jente. Da blir det isåfall Liv Marie (Liv til vanlig).

Om det blir gutt så er det litt mer usikkert. Har en sønn allerede som er kalt opp etter pappan og farfaren. Må da finne et navn som passer sammen med det navnet (et veldig spesielt navn) og som har litt personlighet.
 
Vi sliter max! Jeg har et ganske unormalt navn, sambo har tidenes mest standard trygge norske navn og vi vil begge videreføre dette til neste generasjon.. Full kræsj med andre ord! Ser ut som vi må vinne en gylden middelvei på trygge norske navn som ikke så mange heter - men ikke så lett det heller!

Vi synes likevel Tuva, Amalie, Lavrans og Frida er fine navn :)
 
Vi har 1 guttenavn klart, jentenavn syns jeg er litt mer vanskelig. Men har 2 gode kandidater der og da :rolleyes: Selv syns jeg Vilde er fint, men mannen vil ikke ha det. Var veldig glad i Leah, men det har blitt for populært nå, syns jeg.
 
Min navnesmak for øvrig er jeg ganske bastant på.
Jeg vil ikke ha navn som slutter på stum H, jeg vil at navnene skal fungere på norsk og engelsk, men gjerne ha en norsk klang. De må ikke være alt for populære, og det bør gå an for barnet å uttale navnet sitt selv (til en viss grad i alle fall - navn med masse R, S osv. er vanskeligere sånn sett).

Også foretrekker jeg ett fornavn :)
 
Last edited:
Vi har vel bestemt oss for jentenavn sånn ca. Guttenavn sliter vi mer med :eek: Vi blir ikke enige og vi liker ikke de samme navnene. Har heldigvis fortsatt god tid
 
Min navnesmak for øvrig er jeg gabske bastant på.
Jeg vil ikke ha navn som slutter på stum H, jeg vil at navnene skal fungere på norsk og engelsk, men gjerne ha en norsk klang. De må ikke være alt for populære, og det bør gå an for barnet å uttale navnet sitt selv (til en viss grad i alle fall - navn med masse R, S osv. er vanskeligere sånn sett).

Også foretrekker jeg ett fornavn :)
Så du skal ikke kalle barnet ditt Timian Koriander liksom? :laughing001
 
Så du skal ikke kalle barnet ditt Timian Koriander liksom? :laughing001

Åååååh.... måtte du avsløre det allerede?? :smiley-angry017

:taunt014

Arianah-Christelle er min favoritt.

Og sånn fra spøk til alvor - jeg hadde bestemt meg for at min fremtidige sønn skulle hete Jakob, helt siden jeg selv var ganske så ung, men fordi det er så poppis har jeg sett etter andre alternativer nå altså. Selv om navnet er pent!
 
Tror vi går for oppkalling denne gangen.
Førstemann er oppkalt etter min far som døde da jeg var lita.
Resten har navn som ikke "alle" har og alle har to navn hver - var så sur da jeg var lita for at jeg ikke hadde et andre fornavn,så bestemte meg da at mine barn skulle få det, selv om vi sier stort sett kun det første navnet:)

Kan dele navnene når vi får skjult:)
 
Vi er enig om guttenavn(ifølge kinesisk kart så blir det jo gutt, så vi trenger ikke tenke mer på det :p ) Jentenavn er umulig!
 
Vi er vel nærmest enige om jente, med to alternativ :) På gutt er det verre, vi har mer eller mindre forkastet navnene vi hadde klart hvis første ble gutt :p
Holder navnene for oss selv inntil videre, men når det kommer til type navn holder vi oss unna topp10 lista (og litt til, hehe). Liker også at navnet er tradisjonelt, og trenger ikke funke på engelsk - så lenge ikke det blir krise med betydningen, a la Gunhill, Odd og Simen :hilarious::hilarious:
 
Min navnesmak for øvrig er jeg ganske bastant på.
Jeg vil ikke ha navn som slutter på stum H, jeg vil at navnene skal fungere på norsk og engelsk, men gjerne ha en norsk klang. De må ikke være alt for populære, og det bør gå an for barnet å uttale navnet sitt selv (til en viss grad i alle fall - navn med masse R, S osv. er vanskeligere sånn sett).

Også foretrekker jeg ett fornavn :)
Jenta mi har et navn på slutter på stum H, men det hadde vært rart uten den H'en:p hun heter Savannah:) og har to navn:p

Jeg synes det er bra vi er forskjellige, hadde vært kjedelig om alle hadde hatt samme smak:)
 
Jenta mi har et navn på slutter på stum H, men det hadde vært rart uten den H'en:p hun heter Savannah:) og har to navn:p

Jeg synes det er bra vi er forskjellige, hadde vært kjedelig om alle hadde hatt samme smak:)

Ikke sant! Til syvende og sist handler det om smak. Foreldrenes navn har også litt å si synes jeg. Mannen og jeg har begge veldig gode, gamle navn, så moderne navn ville kanskje virket litt rart. Jeg har venner med barn som har fått navn jeg aldri kunne valgt selv, men som kler barna veldig godt!
 
Veldig vanskelig med navn..Synes guttenavn er vanskeligst. Liker spessielle navn som ikke så mange andre har :)
Jentenavn:
Timea
Hera

Guttenavn
Har alltid sagt om vi får tvilling gutter så skal de hete Emrik og Elander (satser ikke på tvillinger altså)
Abel
 
Åååååh.... måtte du avsløre det allerede?? :smiley-angry017

:taunt014

Arianah-Christelle er min favoritt.

Og sånn fra spøk til alvor - jeg hadde bestemt meg for at min fremtidige sønn skulle hete Jakob, helt siden jeg selv var ganske så ung, men fordi det er så poppis har jeg sett etter andre alternativer nå altså. Selv om navnet er pent!

Og min datter skal hete Kanella Safran! :laughing001
Enig om Jakob, det er et kjempeflott navn! For meg som lærer så er det MANGE navn som har blitt fullstendig ødelagt opp gjennom årene, så det er litt leit. Og jeg vil ikke velge navn som noen fra de siste kullene mine har hatt ( de må ikke få for seg at jeg likte dem SÅ godt). Og det er jo kjempeteit, men noen navn forknipper jeg da med rasistiske meninger, eller uro, eller å ikke være sånn supersmart:laughing002.
Men mine topp-navn kjenner jeg ingen barn som heter, og begge jentenavnene er min mormors og samboer sin farmors, så det føles fint.
 
Og min datter skal hete Kanella Safran! :laughing001
Enig om Jakob, det er et kjempeflott navn! For meg som lærer så er det MANGE navn som har blitt fullstendig ødelagt opp gjennom årene, så det er litt leit. Og jeg vil ikke velge navn som noen fra de siste kullene mine har hatt ( de må ikke få for seg at jeg likte dem SÅ godt). Og det er jo kjempeteit, men noen navn forknipper jeg da med rasistiske meninger, eller uro, eller å ikke være sånn supersmart:laughing002.
Men mine topp-navn kjenner jeg ingen barn som heter, og begge jentenavnene er min mormors og samboer sin farmors, så det føles fint.

Jeg har det litt på samme måte etter å ha hatt et friår fra studiene, da jeg jobbet i barnehage. Det er noen navn som bare er ødelagt for all fremtid :p Jeg falt pladask for ei jente som het Amelia, og likte følgelig navnet veldig godt, men også det ble veldig poppis etter hvert.
 
Veldig vanskelig med navn..Synes guttenavn er vanskeligst. Liker spessielle navn som ikke så mange andre har :)
Jentenavn:
Timea
Hera

Guttenavn
Har alltid sagt om vi får tvilling gutter så skal de hete Emrik og Elander (satser ikke på tvillinger altså)
Abel
Ser i signaturen din at du har en datter ved navn Karia, og det var et nytt navn for meg :)
Kan jeg spørre hvordan dere uttaler det?
 
Back
Topp