Jeg vil gjerne ha mitt etternavn sist, får se om jeg klarer å få gehør for detVi har ett av mitt etternavn som "mellomnavn" å hans som etternavn. For vi er ikke gift. Viss vi gifter oss kommer nok det fortsatt til å bli slik![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg vil gjerne ha mitt etternavn sist, får se om jeg klarer å få gehør for detVi har ett av mitt etternavn som "mellomnavn" å hans som etternavn. For vi er ikke gift. Viss vi gifter oss kommer nok det fortsatt til å bli slik![]()
Du er litt som meg, hahaEtternavn er døds vanskelig.. vi tok den diskusjonen når vi giftet oss. Endte med bindestrek mellom mitt ene etternavn og hans etternavn. Vet ikke om jeg er superfornøyd egentlig, men jeg hadde nok ikke blitt det uansett [emoji85] skulle gjerne hatt begge mine på meg og barna [emoji85]
Ja de får det samme [emoji6][emoji106]Selvfølgelig naturlig å ha samme etternavn på barnaJeg får trekke pusten og hoppe i det etterhvert. Jeg vil ha mitt etternavn sist så det er det som blir brukt
![]()
Mitt etternavn er navnet på familiegården vårJa de får det samme [emoji6][emoji106]
Hvordan passer det sammen med barnefar's navn da? Fungerer det og bruke hans navn først og ditt etterpå? Har du et spesielt navn eller hva er årsaken til at du ønsker å bruke ditt? [emoji4]
Skjønner godt at du ønsker å bruke ditt navn da [emoji6]Mitt etternavn er navnet på familiegården vårMitt mellomnavn er navnet på min mors familiegård. Så egentlig betyr begge mye, men etternavnet er mest spesielt. Barnefar har et ordinært navn, Andersen. Kunne hatt begge, med bindestrek, men det blir så fryktelig langt...
Ikke santSkjønner godt at du ønsker å bruke ditt navn da [emoji6]
Kan jo hende han er enig uten store problemer [emoji4]
Andersen er hverken unikt eller spennende og et navn halve Norge har omtrent... [emoji23]
Da skjønner jeg godt at du ønsker å bruke ditt etternavn. Ville bare sagt det rett ut til han om hvorfor det betyr mye for deg å videreføre navnet. Tenker det og gjerne er koselig for barnet å ha et etternavn som har en betydning bak i slekta. Ikke sikkert det er super viktig for kjæresten din å videreføre navnet Andersen som er så vanlig, og spesielt om han har søsken som viderefører det.[emoji4] slik er det hvertfall for meg. Heter Olsen og har 3 brødre med samme etternavn, så her går navnet videre uten min innsats [emoji39]Mitt etternavn er navnet på familiegården vårMitt mellomnavn er navnet på min mors familiegård. Så egentlig betyr begge mye, men etternavnet er mest spesielt. Barnefar har et ordinært navn, Andersen. Kunne hatt begge, med bindestrek, men det blir så fryktelig langt...
Bare å legge frem at du ønsker et unikt barn for deres felles barn, noe ditt gårdsnavn fra familien vil være kontra Andersen![emoji4] Er du heldig så er han veldig enig med deg [emoji4]Ikke santHåper jeg klarer å overtale ham
![]()
![]()
Håper vi blir enige jaBare å legge frem at du ønsker et unikt barn for deres felles barn, noe ditt gårdsnavn fra familien vil være kontra Andersen![emoji4] Er du heldig så er han veldig enig med deg [emoji4]
Den tradisjonen er nok på god vei bort[emoji6] idag har det blitt enklere og velge det man selv ønsker, og det finnes utallige løsninger av etternavn for tiden, noen snur om rekkefølgen fordi det passer best, andre bruker bindestrek, noen får et navn, andre får to eller flere.. [emoji4]Håper vi blir enige jadet henger litt i enda dette med at barna har fars etternavn, sikkert derfor jeg tenker at det kan bli et «problem». Bare dumt av meg å tenke så mye, skulle bare tatt det opp med en gang
skal gjøre det i morgen
![]()
Tusen takkDen tradisjonen er nok på god vei bort[emoji6] idag har det blitt enklere og velge det man selv ønsker, og det finnes utallige løsninger av etternavn for tiden, noen snur om rekkefølgen fordi det passer best, andre bruker bindestrek, noen får et navn, andre får to eller flere.. [emoji4]
Lykke til[emoji4]
Er også spent på hva som vurderes [emoji6]Noen som vil dele hvilke navn dere vurderer?