Navn til babyen?

Her er det enten Emmeline eller Leona om det blir jente, og Elio hvis det blir gutt :) storesøster heter cornelia :)

Storesøster her heter også Cornelia :D men blir det gutt blir det Christoffer her i huset, jentenavn har vi egentlig ikke klart å finne ut av...

Her snappet bestevenninen min opp yndlingsnavnet jeg har snakket om i ti år og kalte datteren sin for det. Litt kjipt så måtte tenke ut nytt jentenavn. Leonora eller Ellie til jente og Colin, Cornelius eller Elliot til gutt :)

Jeg har en liten Leonora :happy: Og vurderte Elliot til gutten vi mistet før jul, men han fikk et annet navn..

Her er favorittene Milla og Matheo :) Men det kan jo fort endre seg i løpet av svangerskapet :)

Jeg har i mange år hatt lyst til, viss jeg får jente å kalle henne ayla :-) er mer åpen for forslag viss det blir gutt, men synes Daniel er veldig fint :-)

Jentenavn: Savannah, Tiril, Luna, Elisabeth, Hanna og Leah. Guttenavn: Alexander, Odin, Ask, Leon og Oliver :)

Jeg har mine favoritter, så får se hva det blitr og om min bedre halvdel er enig :)
Oliver er jo så fint!! Det heter gutten vår. Oliver James da<3<3

Vi har noen på listen, men er vanskelig assa.
Mannen liker Sølvi godt om det blir jente...Og det er ikke dumt, men kjenner jeg må smake litt mer på det navnet. Ellers har vi vært innom Josefine, Lilly og Konstanse. Har vel landet på at Konstanse blir vel tungt.
Av guttenavn har vi tenkt på Sander bl.a. Ellers er Oscar fint, men er litt oppbrukt tror jeg. Kjenner en del med det etterhvert.

Har funnet ut at jeg og samboeren har totalt forskjellig smak når det kommer til navn. Vi har kjøpt ei navnebok og sett gjennom alle navnene, men kom ikke så mye lengre. Han er helt bestemt på at om det blir en gutt, skal han kalles opp etter bestefaren sin (Konrad), men jeg klarer bare ikke å like det navnet, så føler meg litt kjip. Får håpe det blir litt lettere når vi får vite kjønn og kommer litt lengre uti svangerskapet.

Marie
Leonore
Amina
Eirun (oppkalling)

Marius
Levi
Håkon (oppkalling)

Vi må nok skrive hver vår liste å krysse av de mest populære for så å se hva vi sitter igjen med. Vil ikke at det skal Maria b, Maria h osv.. Vil ha noe mer "uvanlig" navn (:

Har funnet ut at jeg og samboeren har totalt forskjellig smak når det kommer til navn. Vi har kjøpt ei navnebok og sett gjennom alle navnene, men kom ikke så mye lengre. Han er helt bestemt på at om det blir en gutt, skal han kalles opp etter bestefaren sin (Konrad), men jeg klarer bare ikke å like det navnet, så føler meg litt kjip. Får håpe det blir litt lettere når vi får vite kjønn og kommer litt lengre uti svangerskapet.

Hvorfor ikke ta et dobbelt navn, finn et guttenavn du synes er pent å se om det kan stå foran Konrad.

Var slik jeg tenkte når gubben sa at hvis vi noengang fikk barn ville han at de skulle hete noe med finn, Mary, eller gunnar. Å sorry men mitt barn skal aldri hete noe med gunnar. Så da har jeg prøvd å finne noe som passer med de to andre som jeg liker :)

Hvorfor ikke ta et dobbelt navn, finn et guttenavn du synes er pent å se om det kan stå foran Konrad.

Var slik jeg tenkte når gubben sa at hvis vi noengang fikk barn ville han at de skulle hete noe med finn, Mary, eller gunnar. Å sorry men mitt barn skal aldri hete noe med gunnar. Så da har jeg prøvd å finne noe som passer med de to andre som jeg liker :)

Har tenkt tanken, men synes virkelig ikke det er et fint navn, og er heller ikke spesielt fan av dobbeltnavn. Men vi skal vel klare å bli enige uansett, vi pleier ikke å være så vanskelige. Kan jo være det blir ei jente, så da slipper vi det dilemmaet :)

Vanskelig med navn!Det er så mange fine!!:) Jeg hadde litt problemer med å svelge at lillegull skal ha mannens etternavn og mitt etternavn som mellomnavn, (jeg og mannen min behold våres etternavn da vi giftet oss:)), men nå er det avgjort så nå blir det å velge fornavn:) Han har litt lyst på oppkalling. Selv er jeg opptatt av at navnet må kunne uttales og brukes internasjonalt:) Mye fint og velge mellom,så godt vi har litt tid på oss!Vi får ha en koselig kveld vi sitter å kikker i navnebøker og slikt tenker jeg:)

Ikveld brukte vi kvelden på å skrive noen navn hver for oss, siden vi er så uenige.
Da vi sammenligner lister og krysset av på hverandres hvilke vi likte hos den andre fant vi ut at vi hadde jo en del navn allikevel. :p
Så nå kan virke som om det blir Nicolai om det blir gutt og Madeleine eller Kaja om det blir jente.
Hardt å svelge at jeg ikke får Oliver uansett, som har vært navnet jeg har hatt lyst at min sønn skulle hete fra jeg var kanskje 12-13 år. :(

Jentenavn: Sara
Guttenavn; Adam, Isak, Jonas.

Ønsker meg en gutt, derfor har egentlig ikke tenkt ut Jentenavn.

Han har litt lyst på oppkalling. Selv er jeg opptatt av at navnet må kunne uttales og brukes internasjonalt:)

Vi er også der - men siden halve familien min er fransk er det nesten litt viktig at det blir ett navn de kan uttale (samt slippe å måtte gå igjennom en hel prosess hver gang noen skal lære seg navnet).

Back
Topp