Navn til babyen?

Her var det mange fine navneforslag ja :) vi har jentenavn klart, men synes det er kjempevanskelig med gutt.. (Derfor er jeg ganske sikker på at det er en gutt i magen )

Her var det mange fine navneforslag ja :) vi har jentenavn klart, men synes det er kjempevanskelig med gutt.. (Derfor er jeg ganske sikker på at det er en gutt i magen )
Haha - den tanken har jeg også tenkt. Har ikke klart å bli enige om ett eneste guttenavn, så hadde vært typisk at det er det vi får - even better: to :P

Tenker jo på det av og til, men prater ikke så mye om det. Kommer nok mer etterhvert:) men vi var litt trege sist og da, hadde ikke navnet klart før han kom:p
Syns det er lettere med guttenavn, sikkert fordi vi fikk gutt sist, og da tenkte jeg jo ikke på jentenavn..

Vi har bestemt oss for at det blir Malena eller Theresia om det blir jente. Om det blir gutt er vi veldig usikre. Men Kristoffer er ett navn jeg liker godt :)

Vi snakket om navn til evt barn etter 6 daten :P
Nå 2 år senere så kan vi endelig få bruke de...
Gutt : Adam
Jente : Helen (litt usikkert enda )

Jeg har ei Thale fra før og ei englejente som heter Nora. De er tvillinger. Nå holder jeg en finger på Ellie eller Fride om det blir jente denne gangen også.. Og på guttefronten er jeg blank foreløpig, men liker Henrik og Mikkel :)

Guttenavn: De både mannen og jeg liker er Ferdinand, Viktor, Oskar og Astor. Jeg elsker Lavrans, Vemund, Balder og Gustav, men det ikke aktuelt for mannen.
Jentenavn: Lillie, Hennie, Vida (men mannen er ikke begeistret), Eva.
Har dere flere forslag?

Vel, jeg har i ti år vært fast bestemt på at om jeg fikk en gutt skulle han hete Oliver. Det er det fineste navnet jeg vet om, men sambo er ikke frelst av det. (Virker forøvrig som om det blir mange Oliver i november her.. heh.)
Ellers er navn jeg liker:
Gutt: Casper, Filip, Mathias, Nicolai, Patrick, Vincent og Sebastian.
Jente: Iselin, Jeanine, Madeleine og Miriam.

Sambo vil hardnakket at om det blir ei jente SKAL hun hete Michelle, noe jeg syns er helt på trynet siden det er mitt mellomnavn. Er jeg for hard? :p Føles bare merkelig syns jeg.

Storebror på 5 år har sakt en stund, at hvis han noen gang får en lillebor må han hete Amund. Haha, jeg likte ikke navnet, men etter å ha hørt det så mange ganger syntes jeg det har en skjerm. Hvis det blir jente blir det Adelen eller Andrea.

Vel, jeg har i ti år vært fast bestemt på at om jeg fikk en gutt skulle han hete Oliver. Det er det fineste navnet jeg vet om, men sambo er ikke frelst av det. (Virker forøvrig som om det blir mange Oliver i november her.. heh.)
Ellers er navn jeg liker:
Gutt: Casper, Filip, Mathias, Nicolai, Patrick, Vincent og Sebastian.
Jente: Iselin, Jeanine, Madeleine og Miriam.

Sambo vil hardnakket at om det blir ei jente SKAL hun hete Michelle, noe jeg syns er helt på trynet siden det er mitt mellomnavn. Er jeg for hard? :p Føles bare merkelig syns jeg.
Michelle er veldig fint det, men forstår hvis du ikke ønsker det når du heter det selv. Mannen er veldig glad i et navn som er altfor likt både mitt navn og mamma sitt navn, så det er helt uaktuelt for meg:p

Magnus om det blir gutt:-) jentenavn liker jeg Emilie, Ellinor, Linnea, Julia:-)

Finn Olav hvis det blir gutt, etter far og bestefar. Liker veldig godt Johanne hvis det blir jente, gubben ikke så glad i det☺

Vi har en på M og ei på J i hus fra før, jeg ønsker meg dobbelt navn med de forbikstavene sammensatt og samboeren vil ha enkelt navn. Så her er det litt diskusjon!

Liker veldig godt Markus, Magnus, Mikael, til gutt

Og: Michelle, June, Mina, Josefine.
På jente.

Eventuelt oppkalling etter oldemor og tippoldemor med Ranvei-Marie! ☺

Her snappet bestevenninen min opp yndlingsnavnet jeg har snakket om i ti år og kalte datteren sin for det. Litt kjipt så måtte tenke ut nytt jentenavn. Leonora eller Ellie til jente og Colin, Cornelius eller Elliot til gutt :-)

Jeg har begge navn klar, men mannen er ikke enig. Så jeg må overtale han først :P vi er egentlig begge enig om guttenavn, men vi kan ikke bruke det navnet - dessverre

Vi er enige om guttenavn, men jentenavn er det verre med. Jeg har alltid sett for meg ett jentenavn, men det liker desverre ikke han :/ Så kan godt være at vi lager lister med 10 navn hver, for deretter å se om vi har noen felles. Heldigvis er vi begge glade i norske, "robuste" navn :)

Back
Topp