NAV kom på uventet hjemmebesøk *lang*

synes det der hørtes helt sykt ut, ikke det at de kom på hjemmebesøk, men at de virkelig spekulerte i en dressjakke, skjorte å en rosa junior tannbørste!!

Er vel ingen her som nekter for at det er lov med hjemmebesøk.. uanmeldt.. men å ransake et hjem er en annen ting.. det har de faktisk ikke lov til engang!

Hadde de bevis på at de var fra nav da? De må vel ha med seg noen slags papirer før de tråkker på dørene til folk? Jeg tenker litt sånn at uten papirer på dette vet man ikke om det faktisk er nav som står på døra.. Det kan være innbruddstyver som sjekker forholdene før de slår til. Man vet aldri.

Forstår uansett godt at du føler deg krenket[&:] Som noen andre nevnte, få det skriftlig fra far og søsteren din ang tannbørsten og dressen, så har du det på det rene[:)]

ja jeg ville også gått til avisen! (kanskje etter at de var ferdig utredet saken da - for å ikke forlenge den). Og så ville jeg snakket med politiet (kan sikkert bare spørre sånn på generell basis), og evt skaffet meg en advokat. Dette er helt for jævelig! Enig i at de kanskje skal kunne komme på besøk - men allikevel! Har ikke opplevd noe som alenemor - men om de plutselig hadde kommet på døra hadde jeg også bedt dem komme tilbake med politiet. Lar vel ikke "hvemsomhelst" komme inn sent på kvelden eller?? Har jo ett lite barn jeg skal passe på! Hadde jeg kjent til dem, skulle de nok fått se seg rundt, men om de oppførte seg så dårlig hadde de fått beskjed om å gå. Hadde nok også truet med å ringe politiet selv, kan jo ikke få lov til å gjøre hva som helst heller!

Nei, legg inn en saftig klage - ikke nødvendigvis på at de kom. men at de oppførte seg så dårlig, og at du føler deg krenket, enda du gjorde alt du kunne for å tilfredsstille dem. Å true med å snakke med naboer og politianmeldelse på grunn av en jakke og en rosa tannbørste er jo helt på kanten syns nå jeg. Dårlig karma!

ORIGINAL: Rosamunde

Jeg aner ikke hva som er vanlig praksis, men dette høres litt rart ut. Signerer forøvrig det mange skriver angående å sende en klage på oppførselen til disse to.

Forøvrig var det en sak i nyhetene for ikke så lenge siden angående NAV og at de hadde tillatelser til avlytting ol som ikke politiet har:

P4 (Lillehammer): NAV har rett på å få utlevert sensitive data om brukernes telefonsamtaler og nettsøk uten å be om tillatelse.

Årsaken er en endring i trygdeloven, og dermed har NAV rettigheter ikke engang politiet har, skriver Dagbladet.

Post- og Teletilsynet mener dette kan gå ut over rettssikkerheten til dem som får ytelser fra NAV, og har nå sendt et brev til regjeringen der de ber om en avklaring.
http://www.p4.no/story.aspx?id=383748

I tillegg til dette kan de sjekke kontoen til folk uten å gi beskjed om det. http://e24.no/makro-og-politikk/article3921311.ece

Vet at dette ikke dreier seg om akkurat det samme som HI er utsatt for, men poenget er at NAV tydeligvis har spesielle fullmakter når det kommer til det å avsløre juks.
dette er det nok mange som ikke har fått med seg
de kan tilog med ta å sjekke kontoen til folk for å se hva som kommer inn. For å se om du får inn lønn samtidig som du mottar stønader.
Så slik sett så har faktisk nav større makt en hva politiet har til tider

De har jo ikke trengt seg inn dersom du lot dem komme inn da... og hadde du nektet måtte de tatt med seg politiet... Det er jo bare normal saksgang...

Å spørre naboer om hvor mange personer som bor i leiligheten eller om de vet hvem som bor der, er ikke å bryte taushetsplikten. DE utleverer jo ikke noen informasjon om DEG... De vil at naboene skal supplere deres opplysninger, og naboen har jo ingen taushetsplikt!

Synes folk kan oppføre seg, og nav-ansatte er som oftest ganske så ubrukelige... Hadde de hatt dyktigere personell ville de tatt flere snyltere!

Back
Topp