NAV kom på uventet hjemmebesøk *lang*

jeg syns det er bra at de kommer på uanmeldte besøk til folk. Men, de skal selvfølgelig oppføre seg skikkelig, og ikke krenkende. Jeg blir forbanna provosert på folk som snylter på hardarbeidene skattebetalere, så hvis det er uanmeldte hjemmebesøk som skal til, så hurra for det!!

ORIGINAL: sniker85

Har hørt de kan komme ja. Men når jeg faktisk er opptatt så begynner de å true med politi.
Men kan de snakke med naboene mine? Synes det var veldig drøyt. [&:] Skjønner ikke hvordan noen av dere synes det er okei at NAV snakker med naboer, som jeg aldri snakker med en gang.

Synes bare det var så rart. Jeg og barnefar hadde kun en one night stand, kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har snakket med han. Han dro til hjemmelandet da jeg ble gravid (ryktene sier han har kone og barn der). Har prøvd å fått tak i han pga informasjon, men er umulig når ingen vet hvor han er.
Plutselig skal dette rippes opp i..

Det synes jeg faktisk er litt forståelig, da det kan være folk sier de er opptatt fordi barnefaren er hjemme eller fordi de må få tid til og ryddde bort bevis før man kan slippe de inn. Overraskelsesmomentet er liksom borte.

Da det gjelder og snakke med naboene synes jeg det går over alle støvle skaft! Det er ikke akseptabelt!

Men har de LOV til å ransake hjemme hos deg? trodde helt ærlig det bare var politiet som kunne jeg.. og til og med de må ha en ransakelsesordre fra politijuristen!

Skjønner at dette er normalt da. Aldri hørt om noe lignende, så ble usikker.
Jeg tror ikke noen har meldt meg til NAV, siden "alle" vet at bf ikke er i Norge.
Men hallo, å påstå at en rosa barnetannbørste (små juniortannbørste) skal være barnefar sin, å at dette er noe vi har planlagt for NAV ikke skulle skjønne synes jeg var drøyt.

Tror de fleste ville syntes det var ubehagelig at to fremmede personer skulle komme å snike i klesskapet ditt, og andre plasser.
Prøvde å smile, være hyggelig, men de var sinte hele tiden..[&:]

ORIGINAL: Tøsa

De får jo ikke tatt noen svindlere dersom de ikke kan komme uanmeldt, men jeg synes de oppførte seg helt uakseptabelt.
Man kan være hyggelig mot folk! Man har ingen rett til å være drittsekk selv om man er i deres posisjon[:'(]

Enig..

Skjønner at dette er normalt da. Aldri hørt om noe lignende, så ble usikker.
Jeg tror ikke noen har meldt meg til NAV, siden "alle" vet at bf ikke er i Norge.
Men hallo, å påstå at en rosa barnetannbørste (små juniortannbørste) skal være barnefar sin, å at dette er noe vi har planlagt for NAV ikke skulle skjønne synes jeg var drøyt.

Tror de fleste ville syntes det var ubehagelig at to fremmede personer skulle komme å snike i klesskapet ditt, og andre plasser.
Prøvde å smile, være hyggelig, men de var sinte hele tiden..[&:]

Klart vi alle hadde syntes det var ubehagelig! Det føles jo som om noen invaderer privatlivet ens til de grader! Men ettersom jeg har hørt så har de lov til dette, og da er nok det beste og slippe de inn når de først står på trappen.

For en hårreisende opplevelse! Jeg har skjønt det slik at NAV har lov til å komme uanmeldt på hjemmebesøk og se seg rundt, og jeg tror nok det går bra siden du har ditt på det tørre. Men gud for en ubehagelig opplevelse, tror jeg hadde følt meg både invadert og krenket! Skjønner du fikk deg en støkk[&:]

Med tanke på at mannen ikke bor her i det hele tatt og dere såvidt har hatt kontakt noen gang så må du ha vert utrolig uheldig[:-] og jeg synes det var drit frekkt rett og slett. spesielt siden de med tanke på at mannen ikke er i landet heller ikke har noen gyldig grunn til å misstenke deg. Skønner godt at du sa du var opptatt, og var det hos meg skulle de bare fått kommet tilbake med politi. Kan ikke skjønne at de har lov til å snakke med naboene dine om deg, for å finne ut noe må de jo "ut" med private ting om deg, og det er temmelig drøyt.

Jeg hadde dradd rett til nav på mandag og hørt hva de har å si, og er det ikke vanlig fremgangsmåte så hadde jeg gått videre til politiet. Det er jo vanvittig krenkende for deg som heller ikke har noen grunn til å bli misstenkt.

Lykke til[:)] og jeg ville ikke vert redd for å miste pengene, de kan ikke ta fra deg noe pga en rosa barnetannkost[:-][:-][8|]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Men har de LOV til å ransake hjemme hos deg? trodde helt ærlig det bare var politiet som kunne jeg.. og til og med de må ha en ransakelsesordre fra politijuristen!

?

vet de har lov til dette, men på kveldstid?? og på den måten de gjorde dette er jo uhørt..
jeg hadde sagt, ja da får dere komme med politipapirer, for nå passer det veldig dårlig her.

?

DETTE trodde jeg og! Jeg hadde ikke sluppet noen frivillige inn i huset mitt for å sjekke igjennom skap og skuffer uten at de hadde dokumentasjon på at de skulle det. Rett og slett av prinsipper på privatliv, og hadde laget et helvete med aviser og det hele om noen hadde behandlet meg på den måten som du har blitt behandlet på TS!

Dette er vel ikke noe problem så lenge du er ærlig?

ORIGINAL: Fly

?

DETTE trodde jeg og! Jeg hadde ikke sluppet noen frivillige inn i huset mitt for å sjekke igjennom skap og skuffer uten at de hadde dokumentasjon på at de skulle det. Rett og slett av prinsipper på privatliv, og hadde laget et helvete med aviser og det hele om noen hadde behandlet meg på den måten som du har blitt behandlet på TS!

Jeg hadde heller ikke sluppet inn noen uten å ha noe mer håndfast enn at de var fra NAV

Men trenger jo ikke å være uærlig fordi om man ikke vil slippe inn folk.. har noe med å krenke privatlivet til noen

Og jeg tror bestemt at de ikke har lov til å ransake!

Syntes dette hørtes helt sykt ut jeg. Forstår godt at du føler deg krenket. Hvem hadde vel ikke det...[&:][&:][&:][&:][&:][&:][&:]

Du må da skjønne at alene mødre ikke har krav på privatliv!!![&:]

Skjønner at de skal ha mulighet til å sjekke opp, men sånn da gitt! Jeg er sta som et esel, så de hadde pent måttet vente utenfor til politiet kom[;)] Bare på pur F!!!

ORIGINAL: Dalarama

Har hørt de kan komme ja. Men når jeg faktisk er opptatt så begynner de å true med politi.

Men kan de snakke med naboene mine? Synes det var veldig drøyt. [&:] Skjønner ikke hvordan noen av dere synes det er okei at NAV snakker med naboer, som jeg aldri snakker med en gang.

Synes bare det var så rart. Jeg og barnefar hadde kun en one night stand, kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har snakket med han. Han dro til hjemmelandet da jeg ble gravid (ryktene sier han har kone og barn der). Har prøvd å fått tak i han pga informasjon, men er umulig når ingen vet hvor han er.

så om de gjør det ?? har du noe å skjule ?

bedre å bli hvitvaska da.. mener nå jeg da....

og jeg er glad nav tar sånne besøk. for vi som er alenemødre bli satt til veggen hos
nav pga de som snylter..

jeg måtte ha med meg mamma for at de idet heletatt skulle tro på meg og behandle meg
med respekt..

og at de skal ta en barnetannbørste for å være farens ? høres rart ut..
vi har sikkert 7 tannbørster i skåla her....
og om det er kunn den dressen di fant, kan jeg ikke skjønne at de skal tro det
bor noen barnefar der. bruker han kunn de klærne da el?? jaja...

Så om man ikke har noe så skjule da.. så skal man la alle trampe inn?

Jeg synes det høres rart ut at NAV har lov til dette... ikke engang politiet har lov til å gjøre dette jo!!

ORIGINAL: GT Sara

Dette er vel ikke noe problem så lenge du er ærlig?

Ehh.. jo, på måten de oppførte seg, så er det et problem for meg.

ORIGINAL: Tøsa

De får jo ikke tatt noen svindlere dersom de ikke kan komme uanmeldt, men jeg synes de oppførte seg helt uakseptabelt.
Man kan være hyggelig mot folk! Man har ingen rett til å være drittsekk selv om man er i deres posisjon[:'(]

Sign..

Så om man ikke har noe så skjule da.. så skal man la alle trampe inn?
ORIGINAL: Dalarama

så om de gjør det ?? har du noe å skjule ?

bedre å bli hvitvaska da.. mener nå jeg da....

og jeg er glad nav tar sånne besøk. for vi som er alenemødre bli satt til veggen hos
nav pga de som snylter..

jeg måtte ha med meg mamma for at de idet heletatt skulle tro på meg og behandle meg
med respekt..

og at de skal ta en barnetannbørste for å være farens ? høres rart ut..
vi har sikkert 7 tannbørster i skåla her....
og om det er kunn den dressen di fant, kan jeg ikke skjønne at de skal tro det
bor noen barnefar der. bruker han kunn de klærne da el?? jaja...

Hadde jeg hatt noe å sjule hadde jeg vel ikke laget denne tråden.
Jeg synes det er helt sykt at mine fremmede naboer (nå vet ikke jeg hvor mange av dem) skal få besøk av NAV som skal spørre de spm om meg og mitt forhold til mannen jeg har barn med.
Kanskje du synes det er ok, men jeg og sikkert mange andre ville reagert på dette.

Oen mann bor i en leilighet eller ofte overnatter er det vel unaturlig at det er DRESSkjorte og en rosa tannbørste som er der av spor..
Ville stussa mer om det var venlige klær..

Synes dete hele høres ekkelt ut, sender deg en stor klem!

Back
Topp