Nan 3 ?

HottiePottieFlottie

Glad i forumet
marcus er jo 9 mnd men er det farlig om han begynner på nan 3 ?

Dette står på nan2- pakka;

"Når ditt barn har blitt 10 mnd og spiser variert kost er NAN3 en god drikke til maten eller som mellommåltid.
NAN3 inneholder de samme nærinsstoffene som kumelk, men har mer jern og en bedre protein- og fettsammensetning tilpasset det voksende barnet.
I NAN3 finnes også de viktige fettsyrene Omega 3, DHA, og Omega 6, ARA"

Men på NAN3-pakken står det fra 9 mnd, ikke 10.

Jeg kjøper NAN3 neste gang, ,snuppa er 10 mnd om ca en uke [:)]

Takk rimpro, det var det jeg trodde... Så da fortsetter vi med nan 2 i allefall[:)] Lille spiser nemlig ikke enda nok av annen mat[8D]

ORIGINAL: Rimpro

NAN 1 og 2 er måltid... Nan 3 er KUN melk.. alså, en annen versjon av vanlig kumelk.. Så anbefaler dere heller å bruke nan 2..

så på en måte , skal man gi nan 3 til brødmåltider ?

Okey men da vet jeg det å .... han får jo melk(nan2) til frokost og lunch... etter grøt før middagsglass...
ellers får jo han bare vann...

Visste ikke att det va sån, jeg som nettopp kjøpt NAN3 [&o] ja ja... takk iaf Rimpro [:)]

elias får nan3.

ORIGINAL: HottiePottieFlottie

NAN 1 og 2 er måltid... Nan 3 er KUN melk.. alså, en annen versjon av vanlig kumelk.. Så anbefaler dere heller å bruke nan 2..

NAN 3 skal brukes når de ikke lengre trenger mme/mm.. Alså, det er heeelt vanlig melk.. bare uten kumelk..
Så den dagen du kan kun gi vann iløpet av dagen, å han legger på seg, kan du begynne med NAN3..
JEG tør ikke begynne med Nan 3 enda.. tror aldri jeg kommer til å bruke den.. Går over på Helmelk når hu er rundt 1 år..

jeg bruker Nan 3. Men så spiser Trym 4 fulle måltider også da, og jeg ammer også to ganger i døgnet. Helmelk er vel strengt talt ikke anbefalt lenger. Når vi var små, var det jo det som gjalt, men nå er jo overvekt et voksende problem, og helsedirektoratet anbefaler lettmelk...

ORIGINAL: H i l l a

Takk rimpro, det var det jeg trodde... Så da fortsetter vi med nan 2 i allefall[:)] Lille spiser nemlig ikke enda nok av annen mat[8D]

takk rimpro, da bytter jeg de nr.3 i morgen til nr.2:)

ORIGINAL: Trinea

NAN 3 skal brukes når de ikke lengre trenger mme/mm.. Alså, det er heeelt vanlig melk.. bare uten kumelk..
Så den dagen du kan kun gi vann iløpet av dagen, å han legger på seg, kan du begynne med NAN3..
JEG tør ikke begynne med Nan 3 enda.. tror aldri jeg kommer til å bruke den.. Går over på Helmelk når hu er rundt 1 år..

jeg bruker Nan 3. Men så spiser Trym 4 fulle måltider også da, og jeg ammer også to ganger i døgnet. Helmelk er vel strengt talt ikke anbefalt lenger. Når vi var små, var det jo det som gjalt, men nå er jo overvekt et voksende problem, og helsedirektoratet anbefaler lettmelk...

ja men da får jo din mm.. Da er det jo greit.. Men nan2 har fler næringsstoffer.. å de tør ikke jeg la slipp på før hu er vertfall året..
Min snuppelupp skal ha H-melk..

men er der ikke anbefalt lettmelk pga D-vitaminerna?

ja men da får jo din mm.. Da er det jo greit.. Men nan2 har fler næringsstoffer.. å de tør ikke jeg la slipp på før hu er vertfall året..
Min snuppelupp skal ha H-melk..

H-melk inneholder altfor mye mettet fett, som ikke er gunstig for kroppen. Heller ikke for små barn. Derfor anbefales lettmelk.

sjønner ikke vitsen med å gå over til nan3 jeg da.. så lenge ungene ikke ligger laaangt over kurva si, bør de jo få alle næringsstoffer som mulig.. å nan3 er jo ikke billigere eller noe.. Så hvorfor begynne på nan3? sjønner den ikke.

Trym ligger midt på kurven sin. Han får tran, og de næringsstoffer ham trenger gjennom et allsidig kosthold. Ser ikke poenget med at han får mer fettstoffer enn nødvendig gjennom nan2. Han trenger ikke flere måltider, men kalken i melken og melk som tørstedrikk.

Jeg ser ikke grunnen til at du skal gi helmelk heller, når det er mot anbefalinger. Men vi gjør alle hva vi mener er best for våre barn, og jeg skal akseptere valget ditt[;)]

ORIGINAL: Celia24

Visste ikke att det va sån, jeg som nettopp kjøpt NAN3 [&o] ja ja... takk iaf Rimpro [:)]

samme her [&:]

Vi har brukt nan3 en stund nå, siden snuppa var ca 9 mnd! Du kan fin gi det når de ellers har et variert kosthold! Snuppa får som regel ingen flaskemåltid lenger, bare om hun er oppe veldig tidlig eller er sutrete en da!
Men hun får litt på kvelden etter grøt og på morgenen, og om hun ellers drikker dårlig av andre ting!

De næringstoffene som mangler i Nan3 får de gjennom maten, hvis de har et godt og variert kosthold!

ORIGINAL: _milla

ORIGINAL: Celia24

samme her [&:]

OMG! Ikke jeg heller... Plutselig gikk det opp et lys her [8D] Fader ass.. Før i tia var det bare en type..
Handla jo inn som bare det på 3'eren denne uka..
Og denne uka har Leon plutselig begynt å våkne igjen etter ei stund og han skriker som en gal i timesvis..
skal ikke sove..
Er jo ikke mett lenger nå.. for jeg gir grøt i seks tia og så legger han seg ca åtte..men sånn har det alså ikke vært siden nan3 kom i hus..
Tror og jeg skal bytte tilbake [&:]
Her er det grøt morgen, fruktmos te lunsj, middag og så grøt til kveld.. og så melk til duppene og kveld og imellom avogtil.. Ikke flink til å spise skive ennå.. må gi han av det jeg spiser for å få han inntresert.. Han er ikke glad i mat den gutten.. men hs mener likevel han får for mye..mens jeg mener for lite..for han spiser jo ikke føler jeg..
men anyway...så blir vel nan3 helt feil her da.. Syns det er for tidlig når melken er den måten jeg føler han får næringen fra ennå..
var godt å få vite dette (Som jeg alldeles burde ha visst selv! Huff)

"forskerne" er uenig om så mangt.. Jeg syns H-melk er bedre enn lettmelk av den enkle grunn at h-melk er den melka som er mest lik den som kommer rett fra kua..
å snuppelura her har bare godt av litt ekstra fett..

Tror ingen forskere er uenige i at mye mettet fett ikke er bra for kroppen....

ORIGINAL: Mamman til Sarah

"forskerne" er uenig om så mangt.. Jeg syns H-melk er bedre enn lettmelk av den enkle grunn at h-melk er den melka som er mest lik den som kommer rett fra kua..

da må du søke litt på nett, så finner du det fint.. Babyer trener mye fett får å vokse.. Det er en grunn til at de sier vi skal bruke smør og olje i maten dems.. Så lenge maiken ikke er overvektig, skal hu ha Hmelk

Sunne olje inneholder ikke mye mettet fett, det gjør heller ikke plantemargarin. Mettet fett er den usunne fettypen som er ugunstig for kroppen, enumettet er sunnere fett mens flerumettet fett er den sunneste og livsnødvendige typen.

da må du søke litt på nett, så finner du det fint.. Babyer trener mye fett får å vokse.. Det er en grunn til at de sier vi skal bruke smør og olje i maten dems.. Så lenge maiken ikke er overvektig, skal hu ha Hmelk

Sunne olje inneholder ikke mye mettet fett, det gjør heller ikke plantemargarin. Mettet fett er den usunne fettypen som er ugunstig for kroppen, enumettet er sunnere fett mens flerumettet fett er den sunneste og livsnødvendige typen.

Noen som ser at kalven får lettmelk eller skummetmelk? Nei.. De små trenger fett for å vokse.. det er ikke mer enn 3,9% fett i H-melk..
Så overgangen fra nan til melk så er h-melk best.. Men hu skal ikke få h-melk gjennom hele oppveksten.. er nok første året bare.

Jeg har full respekt for at du vil gi H-melk og nan2. Men jeg synes det er litt dumt at du utrykker deg som om dette er det beste for alle babyer (dette gjelder første innlegget ditt om H-melk og nan3). Om Maiken trenger litt ekstra fett, er det vel helt ok, men dette gjelder absolutt ikke alle. Og å anbefale andre å bruke nan2, uten å vite noe om barnas deres, synes jeg er litt i overkant. Det er en grunn til at nan3 er produsert.

Noen som ser at kalven får lettmelk eller skummetmelk? Nei.. De små trenger fett for å vokse.. det er ikke mer enn 3,9% fett i H-melk..
Så overgangen fra nan til melk så er h-melk best.. Men hu skal ikke få h-melk gjennom hele oppveksten.. er nok første året bare.

Jeg har full respekt for at du vil gi H-melk og nan2. Men jeg synes det er litt dumt at du utrykker deg som om dette er det beste for alle babyer (dette gjelder første innlegget ditt om H-melk og nan3). Om Maiken trenger litt ekstra fett, er det vel helt ok, men dette gjelder absolutt ikke alle. Og å anbefale andre å bruke nan2, uten å vite noe om barnas deres, synes jeg er litt i overkant. Det er en grunn til at nan3 er produsert.

Jeg anbefalte alle som ikke har overvektige babyer og fortsette med nan 2.. Nan 3 er laget for å tjene penger.. Og fordi enkelte unger ikke vil ha vanlig melk når de skal få det, å da smaker nan3 nesten som nan 2..

Selvfølgelig. Alle produsenter produserer for å tjene penger. Men er ganske strenge regler på barnemat og spesielt mme i norge, og tror ikke det ville vært greit å anbefale fra 9 mnd, om det ikke var til barnas beste. Men jeg er kanskje naiv da? Det er vel laget for at når barna ikke trenger melkemåltider lenger, men fortsatt trenger melk er dette bra. At det fortsatt kan brukes senere er vel flott, om barna ikke liker kumelk, som du sier.

Synes du utrykker deg litt vel selvsikkert på ting jeg egentlig ikke tror du vet så mye om. Flott at du skriver hva du mener og tenker, men skulle vel ønske du kunne uttrykke deg litt mildere innimellom. Er sikkert endel som tar det du sier for sannhet, siden det er skrevet slik. Får bare håpe folk tenker selv også[8D]

Back
Topp