Najell slepp carrier - verdt pengene?

Vi har kjøpt Voksi sin, vil absolutt påstå at bærbart babynest er verdt pengene. Vi har et stasjonært et fra før men det ble egentlig lite brukt med en baby som ville bli bært og være nært stort sett hele tiden

Sniker fra juni, mener selv den er verdt det. Og hvis du tenker; jammen den er dyr! (For ja det er den), så husk: du får solgt den til en veldig god pris. Så utlegget blir ikke så stort likevel :shy:
Ja, virker som du får solgt den til en grei pris i etterkant. Folk selger de til blodpris på Finn hvertfall - i mine øyne alt for dyrt og ikke verdt det for et brukt produkt. Derfor jeg endte med å kjøpe ny

Vi hadde et bærbart fra Liewood sist som vi var veldig fornøyd med, men den kunne ikke foldes ut og hadde ganske lave kanter. Denne gangen arver vi en Najell, som jeg gleder meg veldig til, fordi babyen kan sove videre i nestet og bare bæres oppi bedside-criben eller ved siden av meg i senga vår, siden Najell også er godkjent for soving uten tilsyn.

Har kjøpt najell sitt etter anbefaling fra flere. En venninne sa også til meg at hun angret på at hun ikke kjøpte det, da det var det eneste hun følte hun manglet :)

Sniker fra Juli 24
Vi hadde voksi carry cot, og det for oss var nok det beste kjøpet vi gjorde, da lille ikke ville sove i vogna hvis vi ikke trillet tur, men han kunne fint sove i bærebaggen, så her var det det eneste som fungerte til soving på dagtid hvis jeg skulle få gjort noe annet enn å sitte i sofaen med baby på meg.

Den var også gull når jeg var på trening, for lillegutt var mye roligere med å ligge i den enn å ligge i vognen mens jeg trente. Det var også veldig praktisk å kunne brette ned sidene for å gjøre den til et leketeppe.

Grunnen til at vi valgte Voksi over najell var først og fremst fordi vi kunne kjøpe den på barnas hus lokalt, men også fordi jeg hørte mange si at med Najell så begynte baby fort å leke med de strikkene som brukes til å holde veggene oppe.

Ja, virker som du får solgt den til en grei pris i etterkant. Folk selger de til blodpris på Finn hvertfall - i mine øyne alt for dyrt og ikke verdt det for et brukt produkt. Derfor jeg endte med å kjøpe ny
Jeg skjønner ikke hvordan det går an å selge til nesten ny-pris på Finn. Skjønner folk er for gjenbruk og sånt, men det er helt utrolig :smiley-ashamed004

Vi fikk voksi sin med forrige og super fornøyd med den ! Spesielt med avtagbare lekebøyler så er det perfekt med bærbar lekeplass ☺:)

Jeg skal ha najell sin, men kommer til å kjøpe nytt da jeg ikke ser vitsen med å typ spare en 100 lapp på å kjøpe brukt :nailbiting: prisene som er på bruktmarkedet nå er helt syke når det gjelder najell.

Jeg skal ha najell sin, men kommer til å kjøpe nytt da jeg ikke ser vitsen med å typ spare en 100 lapp på å kjøpe brukt :nailbiting: prisene som er på bruktmarkedet nå er helt syke når det gjelder najell.
Hva ligger de på brukt? Fikk mulighet til å kjøpe en til 900 kr, brukt i 3mnd. Usikker på om jeg skal slå til eller ikke :angelic:

Syns mange selger for rundt 1200kr. 900 er ikke så ille. Jeg har liksom hatt en tanke om at brukt bør selges til ca halv pris, med mindre det er brukt veldig lite.
De 1200 er ofte eldre modeller?

Syns mange selger for rundt 1200kr. 900 er ikke så ille. Jeg har liksom hatt en tanke om at brukt bør selges til ca halv pris, med mindre det er brukt veldig lite.
Føler ikke noe av utstyr til baby går for halv pris, minst 70% av nypris på alt.

De 1200 er ofte eldre modeller?
Litt varierende. Jeg har ikke sett så nøye på det, for syns det blir for dyrt uansett. Da kjøper jeg heller ny til 1600-1700kr. Ofte finner du et sted der du kan få 10% avslag eller noe hvis du melder deg på et nyhetsbrev:p

Litt varierende. Jeg har ikke sett så nøye på det, for syns det blir for dyrt uansett. Da kjøper jeg heller ny til 1600-1700kr. Ofte finner du et sted der du kan få 10% avslag eller noe hvis du melder deg på et nyhetsbrev:p
Oioi, hvor!!

Hei fra juli2024 - Her måtte jeg bare kommentere, fordi vi er helt frelst (og sier det til alle vi kjenner!) av hvor genialt og praktisk det har vært med et bærenest (kan ikke sammenliknes med et vanlig nest)! Here we go: Vi brukte det i ALLE sammenhenger, hele dagen, hver dag, i mange måneder! Min samboer brukte det som "man-bagen" sin rundt i huset, ute, overalt. Hvis baby var litt urolig i vognen, løftet vi nestet opp, bar litt rundt på det, lot det stå på gulvet og vugget litt med selene. Vi hadde det mest i vognen, men også nedi slyngevuggen. Det var baby sitt lille hus. Vi bor i rekkehus, og kan fint trille vognen inn, men jeg kan bare tenke meg hvor praktisk det må være for de som er avhengig av trapper. Bare det å kunne løfte babyen så enkelt rundt i huset, ned på badet når man dusjer, fra vognen eller bilen. Og ikke minst når man skal på helsestasjon eller besøk. Det er ikke alltid man gidder å ta med seg vogn inn på besøk, men man har masse greier med seg + baby, da er det utrolig praktisk å ta baby fra bilstol og ned i nestet + litt greier i fotenden, og bære inn på besøk, så kan baby sove nedi der også på gulvet etc.

Vi kjøpte Voksi carry me. Det er etter min mening enklere estetisk, ingen løse tråder, og har bedre form/veggene holder bedre formen enn Najell sitt. Dette har jeg diskutert med en venninne som har najell, det er mye videre og løsere, mer klumpete (det skal snøres sammen), så hun syntes at babyen lå ganske ustabilt nedi. De har samme sertifiseringene mtp "pustende vegger". Baby sov i det noen ganger på reise.

Dette ble langt, men ja, så engasjert blir jeg når det er babyprodukter som kan hjelpe i en hektisk babytid. Konklusjonen: Ja, verdt hver krone, kjøp det! <3 "Hadde ikke klart meg uten!" :D

@Sille92 @Mammatilsnart22025

Last edited:
Vi hadde et bærbart fra Liewood sist som vi var veldig fornøyd med, men den kunne ikke foldes ut og hadde ganske lave kanter. Denne gangen arver vi en Najell, som jeg gleder meg veldig til, fordi babyen kan sove videre i nestet og bare bæres oppi bedside-criben eller ved siden av meg i senga vår, siden Najell også er godkjent for soving uten tilsyn.
Sniker.

Dette (at den er godkjent for soving uten tilsyn) ville jeg vært veldig nøye med å undersøke - ser diskusjoner i andre termingrupper har fått bekreftet fra LUB at det ikke stemmer. Voksi sin er godkjent etter de samme standarder som Najell, men de advarer likevel mot å ta barn sove alene og uten tilsyn i disse.

Edit: ser at det er kommet en ny versjon (den som heter X), som de mener er godkjent for soving. Det kan hende det stemmer, men da er i alle fall Voksi sin godkjent etter akkurat samme standard :happy:

Last edited:
Back
Topp