Når vil dere til lege/jordmor?

Jeg har lyst til å vente til uke 12, men får se litt hvordan formen blir etterhvert. Skal kun til jordmor på sykehuset.
 
Jeg har bestilt time hos lege til 4. september. Da er jeg i uke 11 (10+0)
 
Bestiller en time om noen uker til, så håper jeg på å få en time i uke 10-12 en gang.
 
Jeg skal til legen neste fredag. Da er jeg 5+5. Jeg får tettere oppfølging pga to MAer og lavt stoffskifte. Jeg trenger henvisning til TUL og endokrinolog. Derfor så tidlig [emoji4]
 
Last edited:
Må til legen i morgen (7+1) for å få noe kvalmestillende. Men jeg antar at første ordentlige svangerskapskontroll blir i uke 12
 
Når en ringer å bestiller time hos jordmor, men har uregelmessig menstruasjon. Vil ho gå ut fra den termin jeg tror, eller rekne ut fra første dag i siste mens? For da vil jo jo tro jeg er flere uker lenger på vei. Og få også da time tidligere
 
Hadde første time hos lege i dag 5+5, og må inn hver 4 uker frem til termin for å ta nye blodprøver, så blir vel at jeg bare drar til han[emoji4]
 
Har time hos jordmor onsdag neste uke, da er jeg 6+6. Bruker jordmor mest, legen bare hvis det er nødvendig :happy:
 
Kom veldig godt overens med jordmor forrige gang, så hvis jeg kan få samme går jeg nok mest til henne. Hun tar også blodprøver, det eneste hun ikke kan gjøre er å skrive ut resepter. Prøver nok å få time i uke 8-10 en gang. Bestiller også tidlig ultralyd, privat i uke 12-14. Må ha en ekstra kikk og vite at alt er bra [emoji7]
 
Har vært hos lege allerede, 5+6 nå...Henvisning videre sendt! Det venter en del legebesøk og UL hver/annenhver uke på fosterdiagnostikk fra 12 fram til termin. Neste legetime om 2 uker, og da fylles alle skjemaer ut, helsekort ++... både gleder og gruer meg til tiden fremover o_O
 
Har vært hos lege allerede, 5+6 nå...Henvisning videre sendt! Det venter en del legebesøk og UL hver/annenhver uke på fosterdiagnostikk fra 12 fram til termin. Neste legetime om 2 uker, og da fylles alle skjemaer ut, helsekort ++... både gleder og gruer meg til tiden fremover o_O
Oj, skal du ha ultralyd så ofte hele veien?
 
Har vært hos lege allerede, 5+6 nå...Henvisning videre sendt! Det venter en del legebesøk og UL hver/annenhver uke på fosterdiagnostikk fra 12 fram til termin. Neste legetime om 2 uker, og da fylles alle skjemaer ut, helsekort ++... både gleder og gruer meg til tiden fremover o_O
Oj, skal du ha ultralyd så ofte hele veien?
 
  • Liker
Reactions: Nes
Oj, skal du ha ultralyd så ofte hele veien?
Det var prosedyren sist, men håper på et vis de har endret den litt nå! Utrolig slitsomt med alle turene på sykehus. Da var jeg annenhver uke fra uke 13 og hver uke helt i slutten til de mente det var så nære termin at ingenting mer kom til å skje. Revmatologiske "greier" og fare for hjertefeil hos baby.

* rettelse: hver uke fra 13, deretter annenhver fra rundt 26 og ut
 
Last edited:
Det var prosedyren sist, men håper på et vis de har endret den litt nå! Utrolig slitsomt med alle turene på sykehus. Da var jeg annenhver uke fra uke 13 og hver uke helt i slutten til de mente det var så nære termin at ingenting mer kom til å skje. Revmatologiske "greier" og fare for hjertefeil hos baby.

* rettelse: hver uke fra 13, deretter annenhver fra rundt 26 og ut
Oj, det var ofte. Godt de passer på babyen, men det var sikkert slitsomt med reisinga ja!
 
Blir nok legetime uke 12 hvis ikke det skjer noe uventet. Elsket jordmoren min sist og var bare hos henne sist gang, håper jeg får samme denne gang. (Håper det er mulig å bytte hvis ikke)[emoji28]men pga oppfølging for leiden mutasjon og fare for høyt blodtrykk igjen må jeg vel også ha noen timer hos legen denne gangen.
 
Når en ringer å bestiller time hos jordmor, men har uregelmessig menstruasjon. Vil ho gå ut fra den termin jeg tror, eller rekne ut fra første dag i siste mens? For da vil jo jo tro jeg er flere uker lenger på vei. Og få også da time tidligere

Dette lurer jeg på å. Min menstermin er en uke le get enn min egen. Ifølge mens er jeg 5+6, min beregning er 4+6. Skal på tul før det blir noe lege eller jordmortime, så blir spennende å se hva som blir sagt der.
 
Tenkte eg sko ringa når eg har passert uke 8... så får eg sikkert time en eller annen gang etter det [emoji23][emoji106].
 
Back
Topp