Når vil dere til lege/jordmor?

Tror kanskje jeg ringer snart. Blir lege første kontroll da jeg trenger henvisning til TUL. Ikke for å se på babyen, men for å passe på at livmoren min ligger riktig. Den er nemlig såpass bakovervendt at den lagde masse krøll i uke 12, 13 og 14 sist :rolleyes: Denne gangen vil jeg være frampå slik at jeg slipper sykehusinnleggelse.
 
Jeg skal til legen 20.august og får da henvisning til gynekolog. Gynekologen min er på ferie til 20.august og vet ikke når jeg får time hos ham. Men hvis jeg får time veldig sent så blir det privat.
 
Last edited:
Har time hos lege i uke 11. Tenker jeg bare drar til Lege. Hatt jordmor og lege tidligere.
 
Da har jeg fått time hos legen til feøste kontroll om 2 uker, vil da være 8+5. Kjenner jeg er spent :)
 
Jeg var hos lege på onsdag (5+4). Jeg bare ringte ned og spurte når jeg burde bestille time, så fikk jeg beskjed om å komme ned og ta en ekstra test der nede. Etter at de bekreftet den, ble jeg satt opp til time hos lege. Legen ordna det der gravidskjemaet, tok ny urinprøve samt blodprøve for blodprosent og jernlager. Så skal jordmor ta kontakt når hun er tilbake fra ferie :)
 
Skal til lege til uka Er veldig usikker på hva legen blir å gjøre da jeg ikke har kontroll på hvor langt jeg er på vei (ikke hatt mens etter forrige fødsel). Noen som vet? Får jeg kanskje tul? Eller "undersøker" de på noe vis?
 
Ser ut til at jordmora vi gikk til sist gang er i permisjon enda (gikk gravid samtidig), så da er jeg usikker på om jeg vil gå til en annen siden jeg likte henne så godt [emoji4]
Skal ringe fastlegen en dag i neste uke ihvertfall, så får vi ta det derifra.
 
Jeg skal i alle fall til første svangerskapskontroll hos lege i uke 12. Liker fastlegen min godt, men ønsker nok å gå litt til jordmor også. Tar det litt som det kommer tenker jeg :) Har også bestilt time til TUL ca uke 8. Er førstegangsfødende og synes det føles litt lenge å vente til uke 12 med at det skal «skje noe», særlig siden jeg ikke har særlig med symptomer.
 
Jeg har bestilt time til uka, da er jeg 6+.
Hun har sagt før at hun liker å få vite det tidlig, så jeg måtte bare bestille time når jeg testa positivt.:happy:
 
skal til legen 30 august, da jeg snart 8 uker, så regner med at vi begynner litt planlegging om tiden framover:)
 
Jeg vet ikke helt. Sist jeg var gravid sa min daværende lege at skjemaet ikke kunne bli utfylt før etter uke 12 på grunn av at en av blodprøvene nå tas først etter uke 12. Jeg gidder liksom ikke å gå mange ganger til lege bare for å få unnagjort den første kontrollen, så jeg tenker at jeg går i uke 12. Men mulig jeg må gå tidligere for å få noe hjelp med kvalmen.

Ellers går jeg nok annehver gang til lege og jordmor
 
Legen sa etter MA i juni at jeg kunne komme når jeg hadde positiv test, men legesekretæren ville ikke gi meg time før jeg er 13 uker på vei. Så nå gidder jeg ikke å stole på legekontoret lenger. Ringte til jordmor, som ga meg time denne uka, når jeg er i underkant av seks uker på vei. Håper hun kan sende henvisning til tidlig ultralyd.
 
Syns dette dere skriver om 12 uker er rart. Min lege sa i går at den nye veilederen sier at gravide skal inn og ta blodprøver med en gang de har positiv test. Det er fremdeles noe som MÅ tas i uke 12, men jeg skal ta de andre blodprøvene i morgen (er langt fra uke 12). Ingen andre som har fått denne beskjeden?
 
Syns dette dere skriver om 12 uker er rart. Min lege sa i går at den nye veilederen sier at gravide skal inn og ta blodprøver med en gang de har positiv test. Det er fremdeles noe som MÅ tas i uke 12, men jeg skal ta de andre blodprøvene i morgen (er langt fra uke 12). Ingen andre som har fått denne beskjeden?
Nei :eek:
 
Syns dette dere skriver om 12 uker er rart. Min lege sa i går at den nye veilederen sier at gravide skal inn og ta blodprøver med en gang de har positiv test. Det er fremdeles noe som MÅ tas i uke 12, men jeg skal ta de andre blodprøvene i morgen (er langt fra uke 12). Ingen andre som har fått denne beskjeden?
Hæ, det har jeg ikke hørt noe om. Skal se om jeg finner en veileder på nettet, greitt å ha noe konkret å vise til.
 
Syns dette dere skriver om 12 uker er rart. Min lege sa i går at den nye veilederen sier at gravide skal inn og ta blodprøver med en gang de har positiv test. Det er fremdeles noe som MÅ tas i uke 12, men jeg skal ta de andre blodprøvene i morgen (er langt fra uke 12). Ingen andre som har fått denne beskjeden?
Ser at retningslinjene ble oppdatert i juli i år, kanskje det var da det ble endret. De hadde ikke fått det med seg på legekontoret mitt. Uansett er sekretærene så arrogante at jeg nødig vil ringe og endre på timen uten å være sikker. Så jeg spør jordmor på torsdag.
 
Ser at retningslinjene ble oppdatert i juli i år, kanskje det var da det ble endret. De hadde ikke fått det med seg på legekontoret mitt. Uansett er sekretærene så arrogante at jeg nødig vil ringe og endre på timen uten å være sikker. Så jeg spør jordmor på torsdag.
Da er jeg bare glad for at jeg har en lege som er helt super og henger med i svingene :)
 
Back
Topp