Når vil dere til lege/jordmor?

Mamma_C

Forelsket i forumet
Februarhjertene2017
Skal dere få time snart eller vente til første svangerskapskontroll mellom uke 8 og 12? Vil dere gå til lege og jordmor eller bare en av dem? [emoji4]

Jeg tenkte å ringe og få time neste uke for å legge en liten plan [emoji4] Kommer til å gå ca annehver gang til lege og jm.
 
Venter til første svangerskapskontroll. Dersom jeg blir like dårlig som sist svangerskap drar jeg til legen tidligere :)

Blir nok til at jeg går annenhver gang til jordmor/lege tror jeg. Er veldig glad i legen min. Spent på om det blir god kjemi med jordmor, for det hadde jeg ikke sist [emoji28]
 
Legen min ville ha meg inn uke 12 sist, så starter opp da. Vurderer om jeg skal møte tidligere hos legen for å få en sykemelding, fortsatt usikker. Kvalm hele tida, men jeg har jo klart å komme på jobb. Ser ikke at jeg blir noe mindre kvalm av hvile slik som sist, så da blir det litt sånn at skal jeg sitte hjemme eller på jobb kvalm?
Ellers tenker jeg å gjøre som sist, annenhver gang hos lege og jordmor. For min del må det ikke være samme jordmor som sist, jeg kom greit overens med henne, men hun var bare litt rar. Hun gjorde absolutt jobben sin, men altså ikke så viktig for meg om det blir henne eller en annen.
 
Må gå hver 4. Uke til lege for å sjekke diverse nivåer, så jm i tillegg tror jeg! Skal til legen allerede nå, må ringe på mandag og få time
 
Sist hadde jeg første kontroll hos legen og resten hos jordmor, da jeg ikke hadde noen fastlege der jeg bodde.
Denne gangen blir det annenhver lege/jordmor, da jeg har flyttet og fått fastlege. I tillegg innså ikke jordmor sist at jeg drev å utviklet alvorlig preeklampsi, syns hun i grunn tok veldig lett på det hele. Så nå vil jeg ha en leges vurdering underveis. Tenker å bestille meg time til uke 8, for å legge en plan og høre om jeg skal ha noe tettere oppfølging denne gangen, med tanke på at jeg har økt risiko denne gangen.
 
Skal dere få time snart eller vente til første svangerskapskontroll mellom uke 8 og 12? Vil dere gå til lege og jordmor eller bare en av dem? [emoji4]

Jeg tenkte å ringe og få time neste uke for å legge en liten plan [emoji4] Kommer til å gå ca annehver gang til lege og jm.
Venter til uke 12.
 
Tenker å vente med å gå til første legetime når jeg er i uke 8-10 :) Må se ann hvordan det er med jordmor, men tror jeg kommer til å gå meSt hos jordmor :)
 
Pga tidligere aborter i år så skal jeg så snart som mulig!
 
Første kontroll i 12, pga blodprøvene osv :) Men jeg har 2 hg sv.skap bak meg, så om/når/hvis kvalmen/spyinga starter så går jeg før :)
 
Tenkte egentlig ikke å ha noen time hos jm/lege før uke 12. Men jeg er så kvalm, brekker meg ofte og har en jobb som ikke er helt gunstig i den formen jeg er i nå... så tror jeg skal bestille time til jm for å snakke om hva jeg burde gjøre..
 
Jeg prøvde å ringe legekontoret idag men de var stengt.. jeg fikk beskjed av JM om å kontakte legen og fastlegen så fort jeg fant ut at jeg var gravid igjen pga de to SA vi har hatt i år..
 
Er i uke 6 nå, og tenker å prøve å få til en legevisitt mens kjæresten er hjemme denne gangen. Han vil helst få med seg så mange som mulig, siden han går glipp av så mye, sjøl om det ikke akkurat skjer så mye spennende på den første kontrollen. (
 
Blir en legetime med TUL rundt uke 7/8 pga tidligere abort.
 
Forrige gang gikk jeg annen hver gang til jordmor og fastlege. Samme opplegg, men et kvarter lengre og betalt parkering hos jotdmor;) Denne gangen har jeg en annen fastlege og tilhører en annen helsestasjon. Allikevel tenker jeg å forholde meg til bare fastlegen.
Tenker å bestille time i uke 11-12 etter privat ul.
 
Back
Topp