Når vil dere hjem etter fødsel?

Vil være de 3 dagene jeg får. Mtp at det er en storebror her hjemme som krever sitt, vil jeg ha noen rolige dager på barselhotellet før vi reiser hjem.

Med første var vi innlagt 5 døgn på barsel etter fødsel pga gulsott og ammetrøbbel. De ville egentlig sende oss hjem en dag før, men det var en søndag og jeg begynte å grine da de ville ha oss ut, uten brystpumpe hjemme og uten at ungen sugde noe særlig. Skjønner ikke hvordan de tenkte det skulle gå, skulle jeg bare gi opp amming med en gang da liksom?

Denne gangen tar jeg det som det kommer, hvis vi får til ammingen og begge er friske og i fin form så drar jeg nok etter 2 dager. Men det spørs helt på om det er flermannsrom eller rolig og hvor mye hjelp jeg får/trenger med amming. Ved trøbbel som sist kommer jeg til å nekte å dra før ungen suger og legger på seg.

Lå på barsel 3 dager sist og hatet det.. mannen måtte dra hjem og jeg lå på flermannsrom. Var helt medtatt etter fødsel, så det var helt tortur å ikke ha mannen der til å avlaste. Kommer egentlig helt an på fødsel og form denne gang. På en måte er det fint å bli værende på barsel for å finne litt roen. Har en aktiv 3 åring hjemme

Kommer helt an på hvordan fødselen går.
Blir det en fødsel uten komplikasjoner osv, så vil jeg hjem så fort som mulig, gjerne samme dag
om babyen kommer på natta/morningen.
Men om jeg skulle slite veldig med amming og formen generelt er veldig dårlig på enten meg eller
baby, så kan det nok hende jeg blir en dag eller to. Blir flytta over til barselhotel etter fødselen, så ikke
veldig engstelig på om jeg må dele rom med noen :)

Blir så lenge jeg får lov, hverdagen med to aktive storesøstre kommer tidsnok uansett :p

Lå på barsel 3 dager sist og hatet det.. mannen måtte dra hjem og jeg lå på flermannsrom. Var helt medtatt etter fødsel, så det var helt tortur å ikke ha mannen der til å avlaste. Kommer egentlig helt an på fødsel og form denne gang. På en måte er det fint å bli værende på barsel for å finne litt roen. Har en aktiv 3 åring hjemme

Jeg tror jeg er enig her altså.. har ikke født før. Men er mest redd for den biten med flermannsrom og samboer som må hjem :( Er store sannsynligheter for det på Haukeland så..

Jeg tror jeg er enig her altså.. har ikke født før. Men er mest redd for den biten med flermannsrom og samboer som må hjem :( Er store sannsynligheter for det på Haukeland så..

Ja, jeg føder også på Haukeland. Syntes det er helt på tryne at de har så få familierom fælt for far også å måtte dra fra familien sin..

Såfremt alt går bra så blir jeg de vanlige dagene.. Få i gang ammingen ordentlig osv før jeg reiser hjem..

Ja, jeg føder også på Haukeland. Syntes det er helt på tryne at de har så få familierom fælt for far også å måtte dra fra familien sin..

Helt enig. Og KK er en av de største fødeavdelingene i landet, men den nye åpner jo i 2023 så der tror jeg det blir bra!
Kjedelig for mannen og ja. Kan ikke være så kjekt det...

Vi må reise et par timar for å komme til sjukehuset eg skal føde på. Men om alt ser greit ut med baby etter legesjekk når han er 6t gammal, så får vi reise "heim" til lokalsjukehuset som har barselavdeling. Det gjorde vi sist. Skummelt å ta med en berre 7t gammal baby i bil i 2-3 timar, og ikkje det mest komfortable for en oppbrukt kvinneskrott å sitte lenge i bil! :p
Men det var verdt det. På lokalsjukehuset er det lite folk og alle romma er familierom. Ikkje så ofte at alle romma er fulle og en må dele. Mannen fikk vere der døgnet rundt ❤ Vi var der 3 dagar. Kunne vore der lenger om vi ville, men hadde ikkje behovet.

Denne gangen vil eg også tidlig heim til lokalsjukehuset. Også fordi mannen må heim til storebror.
Eg har ingen planer om å vere der kortaste mulig eller lengst mulig, men tar det som det kjem. Kanskje eg vil nyte fred og ro på barsel, og få unna litt besøk der eg uansett ikkje kan varte opp på noko vis :) Eller kanskje eg kjenner at eg har lyst heim til mannen og storebror fortast mulig. Uansett - denne gangen skal eg ikkje ta hensyn til alle som vil renne ned dørene første dagane. Eg skal gjere berre akkurat det eg sjølv og baby treng dei første dagane ❤ Nyte bobla og gi katten i kva klokka er. Vi søv når vi vil og er våkne når vi vil :) Først og fremst skal vi fire ha tid til å bli en ny familie ❤

Jeg har egentlig ingen aning! Har veldig lyst på familierom, men er få av de på KK :( Er første gang, så tror ikke jeg klarer å vite hva jeg ønsker før jeg er der. Hehe

Mannen får sikkert ikke betalt noe fra arbeidsgiver, så vi har ikke råd til at han er hjemme mer enn et par dager dessverre. Så det er veldig kjedelig.
De prioriterer førstegangsfødende til familierommene. Det er ingen garanti, men kan være godt å vite at de gjør så godt de kan for at du skal slippe flermannsrom.

Håper på å reise hjem så raskt som mulig denne gangen også.
Med nr 1 (ks) var jeg 4 dager på barsel +1 dag på hotellet.
Med nr 2 fødte jeg kl 10 og kl 12 var lillemor veid, målt, påkledd, undersøkt det de skulle den dagen, jeg ferdig dusjet og alt og SÅÅ klar til å dra. Hadde en lang fødsel i følge jordmor (34 t fra riene startet, da med 5-14 minutter mellom konstant.. 14 t aktiv fødsel).
Så gleden var stor da de 6 timene etter fødsel var gått og vi kunne dra hjem.. Skal sies at vi bor 5 minutter kjøring fra sykehuset da..

Vi har lang reisevei, ca. 2,5 time i bil. Førstemann var født i uke 35, og hadde problemer med både å legge på seg og han hadde gulsot. Så da var vi på sjukehuset i 9 dager, 7 dager etter fødsel :)

Stresser ikke med å reise hjem, men hvis alt er bra vil vi gjerne reise til lokalsykehuset, som kun har barsel og ikke fødeavdeling! Hadde vært deilig, siden mannen må hjem til storebror og da hadde han ikke vært så langt vekke :happy:
Vil gjerne ha ammingen i gang, før vi reiser hjem ihvertfall.

Hjem så fort som mulig! Med førstemann hadde jeg problemer med blære fordi jm glemte at den bør bære tømt før man skal presse. Så var en feil og ikke noe galt med meg så satser på at det går fint nå. Var der i 5 dager med permanent kateter i 2 døgn, på tomannsrom. Helt grusomt! Mennene til de andre respekterte ikke at jeg ikke ville de plutselig skulle marsjere inn når jeg ble undersøkt/fikk lagt inn engangskateter(hver 3. Time). Helt håpløst.

Vil hjem til mann og 2 åringen min så fort som mulig! Kort vei til sykehuset, legesenter og har ammehjelper å spørre hvis det skulle bli nødvendig. Har veldig god erfaring fra sist så satser på at det går bra

Hjem så fort som mulig! Med førstemann hadde jeg problemer med blære fordi jm glemte at den bør bære tømt før man skal presse. Så var en feil og ikke noe galt med meg så satser på at det går fint nå. Var der i 5 dager med permanent kateter i 2 døgn, på tomannsrom. Helt grusomt! Mennene til de andre respekterte ikke at jeg ikke ville de plutselig skulle marsjere inn når jeg ble undersøkt/fikk lagt inn engangskateter(hver 3. Time). Helt håpløst.

Vil hjem til mann og 2 åringen min så fort som mulig! Kort vei til sykehuset, legesenter og har ammehjelper å spørre hvis det skulle bli nødvendig. Har veldig god erfaring fra sist så satser på at det går bra
Uff, hvordan har det fungert i ettertid med blære og urin? Det hørtes ikke noe gøy ut nei :(

Eg har alltid vore veldig todelt :p
På den eine sida har eg hatt lyst og nyte dagane så fort som overhode mogleg.
På den andre sida har eg ynskja å vere på sjukehuset og berre slappe av før kvardagen kjem..
For meg er det noko eg har hatt nødt til å føle litt på der og då kva som har vore mest riktig :)

Jeg trives ikke sykehusopphold i det hele tatt. Var på sykehus i 5 dager i første trimester og siste dagen insisterte jeg på at jeg følte meg bra nok for å dra hjem selv om blodtrykket var fortsatt veldig lavt.

Men Jeg er første gangs fødende og vet ikke hvordan jeg kommer til å ha det etter fødselen. Hvis alt er bra med barnet og ammingen foretrekker jeg å dra hjem så fort så mulig.

Har planer om å føde på ABC og bli værende på familieromnet der i to dager. Må bare pakke nok klær og ting til lille! Sist endte vi å dra hjem en dag før planen fordi vi ikke hadde med nok skift og hotellet var helt uten kluter :rolleyes:

Jordmødrene på hotellet den natten vi var der var bare gretne og foretrakk å være på vaktrommet heller enn å hjelpe med amming og slikt så var ikke mye vits i å bli værende. Håper og tror det blir bedre på ABC :)

Back
Topp