Når vil dere hjem etter fødsel?

linegj

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Kanskje bare jeg som har begynt å tenke på dette allerede, men er nysgjerrig på deres tanker :)

Jeg er andregangsfødende og sist lå jeg til dag 3. Følte jeg måtte være på sykehuset, men fikk heldigvis enerom, så det gikk fint.

Denne gangen tenker jeg at jeg vil hjem å få fred til at jeg, far og storesøster kan bli kjent med babyen og den nye tilværelsen. Far får 5 dager permisjon fra jobb, og vil gjerne utnytte disse dagene hjemme for å komme i gang. :) Livredd for å havne på flermannsrom.. og håper jeg og baby slipper unna komplikasjoner slik at vi kan dra hjem raskt!

Hva tenker dere?
 
Skjønner tankegangen din når pappaen har så få dager hjemme. Er ikke noe fan av flermannsrom jeg heller, men tenker det blir «høysesong» på føden i April.. :/

Håper vi også slipper komplikasjoner. Første fødsel (KS) lå jeg på barsel i 7 dager..! Grein og grein.. jeez. Andre var vel 3-4 dager.

Går alt fint, håper jeg vi får reise hjem etter 72 timer ca, da alle prøver er tatt.
 
Blir vel rundt 4 dager siden jeg skal ha ks. Men vil gjerne hjem så fort jeg kan, syns det var såå deilig å komme hjem forrige gang!
 
Førstegangs og vil hjem så fort som mulig, så sant alt er bra med baby og meg. Bare tanken på at mannen må hjem på kvelden og jeg inn på flermannsrom gir meg lyst til å begynne og grine. Jeg kommer ikke til å klare og slappe av eller sove noe særlig, så håper absolutt vi kan dra hjem så snart alle prøver og slikt er tatt.
 
Ligger så lenge jeg får og har behov for det. Sist lå jeg 5-6 dager men hadde haste KS da så.. jeg aner ikke hva jeg skal se for meg denne gangen
 
Kommer an på hvordan denne fødselen blir. Sist mistet jeg så mye blod at jeg måtte ha blodoverføring en tre ganger. Lå da på flermannsrom 4 dager før jeg sa at nå vil jeg hjem.

Har sjanse for seteleie på frøkna og da blir det nok ks om denne frøkna ikke også overrasker legene og snur seg til hode :p
 
Jeg har egentlig ingen aning! Har veldig lyst på familierom, men er få av de på KK :( Er første gang, så tror ikke jeg klarer å vite hva jeg ønsker før jeg er der. Hehe

Mannen får sikkert ikke betalt noe fra arbeidsgiver, så vi har ikke råd til at han er hjemme mer enn et par dager dessverre. Så det er veldig kjedelig.
 
Det kommer helt ann på fødselsforløpet og hvordan formen er etterpå. I utgangspunktet vil jeg fort hjem, men på en annen side kan det være godt å bli et par dager for å prøve å få slappet av litt. Blir lite hvile hjemme med en overaktiv 2åring :rolleyes:
 
Sånn så jeg tenker nå s vil jeg gjerne vere noen dager. De er så flinke og greie der hvor jeg skal føde. En relativt liten fødeavdeling og håper på enerom. Vil få ro til å etablere ammingen skikkelig før jeg drar hjem til resten av gjengen.
 
Kommer an på mye, hvordan formen er osv, jeg tar det som det kommer :) lå på dobbeltrom sist, syns det var helt ok.. men hadde selvsagt vært fint med enerom! Mannen kan ikke sove der uansett pga 2åringen, så flermannsrom er vel ok nå også! Vil helst få ammingen igang før jeg reiser hjem!
 
Jeg vil hjem så fort som mulig. Helst samme dag. Med førstemann lå jeg i 6 dager etter fødsel siden han var veldig liten. Med nummer to dro jeg hjem under et døgn etter fødsel. Hun ble før kl 13, og jeg begynte å mase om å få dra hjem i 5 tida på morran så de var vel glad for å slippe meg med en gang legene hadde vært der kl 12. Jeg trives ikke på sykehus og har det mye bedre hjemme. Er kun 10 min kjøring til sykehuset så er kort vei tilbake om det er noe.
 
Tenker at om amminga ikke fungerer så vil jeg bli 3-4 dager som sist. Hadde familierom i 2 dager.
 
Jeg vil hjem så fort legesjekken er unnagjort. Vil helst slippe å kjøre frem og tilbake bare for det. Ellers vil jeg hjem til mannnen og storebror så fort som mulig (så sant alt går som det skal) :)
 
Med første var jeg på barsel i 3 dager, med andre dro jeg rett hjem (måtte vente på legesjekk, så ble vel kanskje 8,9 timer etter fødsel). Følte meg i super form. Denne gangen tar jeg det som det kommer. Om jeg får sove og hvile på sykehuset er det kanskje lurt å bli der litt. Ikke mye ro hjemme med 3 barn..
 
Jeg håper også på en god fødsel så jeg kan dra raskt hjem :happy:
Med forrige så hadde jeg kanskje trengt å vært på sykehuset lengre, men lå på 4-mannsrom med tre andre. De var utenlandske alle sammen og snakket konstant i telefon eller hadde besøk. Da var det roligere hjemme til tross for 3 barn :joyful:
 
Jeg vil være der de to dagene etter fødselen, slik at jeg kan komme meg etter fødselen i ro og bli tatt vare på på sykehuset. Er hardt med de der etter-riene og å være så mørbanket og sliten etter fødsel. Det er vondt.
 
Lå på barsel 5 dager sist og vil hjem mye før denne gangen. Men greit å få litt ro til å få i gang ammingen uten en 2 åring oppå meg, så kanskje 2 dager på sykehuset.
 
Jeg drar ingen verdens steder før legekontrollene er unnagjort, blodprøver er normale og barnet får i seg mat. Synes det er skummelt å dra hjem før barnet viser at det ikke er infeksjonspreget, har gulsott osv. Skal bruke all tid jeg kan på sykehuset til å fokusere kun på meg og babyen og har absolutt ingen behov for å reise hjem til to andre unger som krever sitt.
 
Hvis jeg kommer på hotellet eller slipper flermannsrom vil jeg være der i minst 3 dager. Sist var ikke ammingen på plass på noen som helst måte, og jeg burde nok ha vært der en dag til.
 
Back
Topp