Når vannet gikk

Men til dere der kun riene startet, kjente dere eller hadde dere noen symptomer noen dager før? :)

Begynner å bli virkelig utålmodig nå :wacky::hilarious:

Her startet alle fødslene helt likt. To tre dager før riene startet. Merket jeg at jeg gikk på do 3-4 ganger for dagen. For å gjøre nr 2. Noen timer før gikk slimproppen og jeg tørket slim med blod i hver gang jeg gikk på do. Og så begynte riene. Men de var kjempe svake. Men de kom jevnlig. Jeg starter med rier rett på 1-2 min i mellom. Så jeg må bare komme meg rett inn i det jeg mistenker fødsel på gang. Men er veldig treg. For syns ikke det er no vondt før jeg er oppe i 7-8 cm åpning. Og riene mine frem til det varer ikke så lenge heller.
 
Men til dere der kun riene startet, kjente dere eller hadde dere noen symptomer noen dager før? :)

Begynner å bli virkelig utålmodig nå :wacky::hilarious:

Forrige gang satt jeg og så tv og kjente at magen begynte å knipe regelmessig uten at det gjorde vondt, men var mer ubehagelig. Tenkte ikke noe mer over det før jeg gikk og la meg og nevnte for samboer at "det kjennes nesten ut som om jeg har rier" og lo det vekk. Jeg var da 5 dager på overtid... Han fikk derimot litt mer panikk og fant frem rieteller og begynte å måle intervallene. Da først begynte jeg å kjenne "jo det var litt ubehagelig nå..." [emoji854] Dro på sykehuset for en sjekk, men ble sendt hjem dagen etter for fødselen kom ikke skikkelig i gang. Lå hjemme og kjente på riene til det kom en tegningsblødning senere på dagen og da var det ikke lenger tvil om at det var snakk om rier... Dro tilbake på sykehuset og kom først hjem igjen med babyen. Vannet ble tatt underveis i fødselen uten at jeg la noe merke til det i epidural rusen min :)
 
Vi var på kveldskaffe hos kameraten hans, og satt i sofaen der. Så kjente jeg et splosj i underlivet, reiste meg og sa vi må gå tror jeg! Han skjønte det merkelig nok:p hadde sånne joggebukser som stengte vannet inne.

Med andremann gikk ikke vannet før jm tok det under fødselen. Kom inn med 8cm åpning:p
 
Begge fødslene startet med kynnere/maserier:)

første gikk vannet etter en dag med det. Så ble jeg satt i gang to dager etter vannavgang fordi det ikke tok seg opp raskt nok:)

Andre kom sammentrekningene etter stripping på morgenen, en gang i løpet av natta ble det nok effektive rier siden jeg fødte morgenen etter:D

Synes det er så spennende å se hvordan det begynner:D Lykke til!!
 
Begge fødslene startet med kynnere/maserier:)

første gikk vannet etter en dag med det. Så ble jeg satt i gang to dager etter vannavgang fordi det ikke tok seg opp raskt nok:)

Andre kom sammentrekningene etter stripping på morgenen, en gang i løpet av natta ble det nok effektive rier siden jeg fødte morgenen etter:D

Synes det er så spennende å se hvordan det begynner:D Lykke til!!

Spennende :) hvordan kjennes masserier ut egentlig? Selvom det også varierer fra person til person.

Kjenner bebi borrer seg veeeeldig nedover ikveld! Det stikker mens hun graver seg nedover er meget ubehagelig. Føles ut som hode er på tur ut :shy: samt at det føles ut som at jeg har mens smerter.. :wacky:
 
Spennende :) hvordan kjennes masserier ut egentlig? Selvom det også varierer fra person til person.

Kjenner bebi borrer seg veeeeldig nedover ikveld! Det stikker mens hun graver seg nedover er meget ubehagelig. Føles ut som hode er på tur ut :shy: samt at det føles ut som at jeg har mens smerter.. :wacky:
Jeg tror det er litt definisjonsspørsmål:p Det vanlige er vel å si at de er uten smerte sånn som kynnere? Eller er det det at de er uregelmessige?
I alle fall, riene mine kjentes som menssmerter, i starten i hele babykulen liksom. Ikke grusomt. En krampe i hele magen:)
Oh, nå så jeg at du nesten hadde menssmerter. Det kan jo være nedpresset også du kjenner, mot livmoråpningeningen:)
Som sagt så gikk vannet mitt etter en dag med regelmessige kynnere:D
 
Våkna kl 2, trudde eg måtte på do - kom meg akkurat ut i gangen og så gjekk vatnet. Det fossa! Var akkurat utafor soveromsdøra, så bare ropte inn til sambo for å vekke han at no gjekk vatnet [emoji4] Vagga meg til do, satt der og ringte til føden mens sambo tørka gulvet i gangen og på badet. Føltes ikkje dramatisk, hadde det morsomt med katten som virra heilt forvirra rundt og lukta ( og mistenker smakte) på alt det våte som var på gulvet [emoji23] Dette var 6 dg før termin[emoji4]
 
Vannet gikk under pressriene :) tror ikke mannen sa noe :p
 
Vannet gikk under fødselen mens jordmor sjekka åpning. Da sa jordmor først "wooow" (ho skvatt) og jeg bare: "shiiit var det vannet?? det var mye!" :laughing002

Gikk vel forsåvidt rundt og venta på at det skulle gå hjemme også, men er visst mer vanlig at det skjer senere i løpet :p
 
Fikk rier først og lå med en stor god joggebukse på sykehuset ( ble satt i gang) så skulle jeg akkuratt til å si til mannen min at jeg tror vi skal ta av buksen itilfelle vannet går, akkurat da gikk det og alt jeg sa var faen nå kan jeg ikke ha på denne buksen etter på , mannen lurte på om jeg tulla, men når jeg reiste meg opp å ha så vanndammen i sengen, så sa han bare sikker på at det ikke er tiss
 
Med første startet det med rier, vannet gikk langt ut i fødselen. Dvs slimproppen gikk først, så startet riene et par timer etterpå. Mye kynnere og nedpress de siste dagene før dette. Etter termin. Med andre (også etter termin) gikk vannet. Jeg kjente da et "knepp" i underlivet mens jeg lå, når jeg reiste meg var det som jeg tisset litt på meg. Gikk på do da jeg trodde jeg måtte tisse mer. Kom bare lite, så visste ikke helt hva jeg skulle tro. Byttet bind, som så fyllte seg raskt. Tok på en bleie som det også begynte å komme i. Babyen lå så langt nede at hodet stengte for åpningen, og jeg fikk ikke det velkjente "splosjet" de fleste nevner. Mannen var i et annet rom med eldste, så jeg bare stakk hodet ut og så langt på ham og sa "eeeeeehhh, kom hit litt.." Når han kom inn, sa jeg litt fjern i blikket - "eeh jeg tror muligens at vannet gikk!" Og han bare "eeh hæ? Vannet gikk? Er du sikker på det, du har ikke bare tisset på deg da?" Og jeg ble litt oppgitt, for jeg slet jo ikke med å tisse på meg akkurat... Så ble vi litt fjollete og smånervøse begge to, for det som ventet. Tok det rolig litt til før vi ringte sykehuset og måtte komme for en sjekk da. Babyen kom over 60 timer etterpå. Siste dagene var det mye nedpress som var det mest kjennbare.
 
Når vannet gikk med første mann, i sofaen til svigers, så var det ikke behov for meg å si noe som helst. Jeg bare møtte hans blikk og nikket, og han nikket tilbake før han ringte ambulanse.
 
Jaggu :) får jo aldri nok av det så. Haha ja du sier noe :hilarious: tror jeg har sett på aaalt for mange filmer!

Oi, såpass ja.. [emoji14] jaja, men da vet jeg jo det. Håper jeg selv forstår at det er rier som kommer da om ikke vannet går først :hilarious:

Tusen takk for :)
Du vil nok kjenne det ;)
Les litt om fødsel på Babyverden.no så er du forberedt ;)
 
Back
Topp