Når vannet gikk

Hahah :hilarious: teppe var mer viktig ja :hilarious:
Tydeligvis :hilarious: fikk seg til og med til å skulle begynne å vaske det å, og han vasker aldri klær :p
Tror det tok litt tid før han skjønte hva som hadde skjedd, vi skulle nemlig inn på sykehuset senere på dagen for igangsetting, så tenkte nok ikke på at vannet kunne gå en gang :p
 
Oi :) wæææh, nå ble jeg jo ekstra spent ettersom det ikke alltid starter ved vannavgang :rolleyes: 18 dager til termin også. Meen er jo ikke sikkert snorkfrøken kommer før for det :hilarious:
Ja, litt tidlig der altså.. Mer spennende er at det er 5 uker til termin med andremann nå denne uka, så vi får se når han kommer [emoji28]
Spennende å se da. Kan skje nårsomhelst egentlig. (men kan også ta nesten en måned og.. :p)
 
Anbefaler deg å lese "fødselsboken," som du kan få gratis hos lege/jordmor. :)
Det er greit å vite litt av hva som er hva før, under og etter fødselen.
Spedbarnsboken er også veldig grei å lese før fødselen. :)

F.eks, er det mange som ikke vet at det fortsetter å renne fostervann hele fødselen om vannet først går, eller at man kan ha renselsen i mange uker etterpå, eller at man kan holde på i flere døgn i fødsel. (Og at alt er like normalt. ;) )
 
Da tilhører jeg 10-15%, haha.

Vannet gikk nemlig ca 3-4 timer før riene startet her[emoji6]

Våkna i senga av at jeg trodde jeg tissa, og bare tenkte: "ånei, senga FULL av tiss - så ekkelt!" Og til gubben, litt sånn forsiktig: "Eh, kjære? Æ trur æ tissa på mæ og trenger litt hjelp"..[emoji23] han sto opp og poff, så bare rant det mer! Da var det bare: "Æh, æ lure på om ikke det va vanne som gikk"[emoji13] Skal si han våkna da[emoji2]
 
Jeg ble igangsatt. Akkurat i sekundet når jordmor skulle ta vannet tidlig morgenen (jeg hadde overnattet på sykehuset) så kom mannen inn døren. Jordmor skriker "opptatt!! Ingen får komme inn nå!!" Jeg sier forsiktig "det er bare manne min, han kan få lov:)"
2 min etter hun tok vannet kom første ri, og under 2 timer senere var mini ute. Jammen godt mannen kom i tide [emoji23]
 
Med første gikk vannet en liten stund før press riene begynte. Husker jeg kvapp sånn og bra skrek ut at jeg hadde drete meg ut. Og tårene bare rant. Jordmor kom løpende mens gubben prøvde rolig å si at vannet akkurat gikk. Og jeg bare skriker ut mens jeg hylgriner. Nei nei. Jeg har drete meg ut bare lukt. Da klarte ikke jordmoren å holde seg lengre. Å begynte å le. Hun sa det var helt normalt at noen reagerte som jeg gjorde. Husker jeg nektet å reise meg opp så hun kunne se. For jeg hadde jo et ganske ekkelt bilde om hvordan det så jt under meg [emoji23][emoji23][emoji23]

Med de to andre gikk vannet omtrent i det ungene var på vei ut
 
Wow :) men tok det lang tid før du skjønte at det var rier?

Også lurer jeg da på dere som har fått rier før vannavgang, var det noen uker før eller litt etter termin? :)

Det begynte på morgenkvisten, men først rundt kl 16-17 skjønte jeg at det var fødsel på gang! Jeg trodde det skulle være mye vondere, i starten var det bare som kraftige kynnere.
I mellomtiden der hadde vi vært på en visning bl annet!
Vannet gikk rundt kl 23 på kvelden og jeg fødte 00:23!
Dette var en uke før termin [emoji4]
 
Tydeligvis :hilarious: fikk seg til og med til å skulle begynne å vaske det å, og han vasker aldri klær :p
Tror det tok litt tid før han skjønte hva som hadde skjedd, vi skulle nemlig inn på sykehuset senere på dagen for igangsetting, så tenkte nok ikke på at vannet kunne gå en gang :p

Haha såpass ja :hilarious: da hadde jeg virkelig begynt å lure om gubben min hadde begynt med noe sånn :hilarious:

Men herlig reaksjon for det da :D:hilarious:
 
Anbefaler deg å lese "fødselsboken," som du kan få gratis hos lege/jordmor. :)
Det er greit å vite litt av hva som er hva før, under og etter fødselen.
Spedbarnsboken er også veldig grei å lese før fødselen. :)

F.eks, er det mange som ikke vet at det fortsetter å renne fostervann hele fødselen om vannet først går, eller at man kan ha renselsen i mange uker etterpå, eller at man kan holde på i flere døgn i fødsel. (Og at alt er like normalt. ;) )


Ja, har den boken :) jeg får ta meg en leserunde i den i morgen :)
 
Da tilhører jeg 10-15%, haha.

Vannet gikk nemlig ca 3-4 timer før riene startet her[emoji6]

Våkna i senga av at jeg trodde jeg tissa, og bare tenkte: "ånei, senga FULL av tiss - så ekkelt!" Og til gubben, litt sånn forsiktig: "Eh, kjære? Æ trur æ tissa på mæ og trenger litt hjelp"..[emoji23] han sto opp og poff, så bare rant det mer! Da var det bare: "Æh, æ lure på om ikke det va vanne som gikk"[emoji13] Skal si han våkna da[emoji2]

Såpass ja :)
Haha, fantastisk :hilarious: kan tro øyene til mannen din ble store da :rolleyes:
 
Her gikk vannet halv fire på morgenen. Jeg ble skikkelig overrasket, for jeg hadde ikke trodd fødselen skulle starte med vannavgang siden jeg vet at det ikke er det vanligste. Jeg våknet av at det skjedde et eller annet, og på en eller annen måte skjønte jeg at det var vannet som gikk og nærmest stupte ut av senga og inn på badet. Har dør rett inn på badet nesten ved siden av senga mi, så det var jo ikke så langt. Mannen våknet da jeg reiste meg fra doen og slo på lyset, før jeg satt meg ned igjen og begynte å le. Han lurte veldig på hva som skjedde. Som en annen over her ble han og bekymret både for senga og tregulvet, men det rakk nesten ikke å komme noe før jeg var inne på badet. Da fosset det nærmest, så badegulvet var klissvått.
 
Hos meg gikk vannet spontant som på film uten noen forvarsel. Samboer var i Sverige for å begynne i ny jobb og jeg var hjemme hos mamma og pappa og ventet på at baby skulle komme. Vannet gikk på natten og jeg rakk akkurat å reise meg opp fra sengen før det meste kom, jeg går ut i gangen som jeg har bæsja på meg og roper på mamma som kommer med et gigantisk "HÆ?!", mamma kommer løpende og maser om at vi må ringe ambulanse og jeg tar det med ro og sier neida og bare beklager for sølet [emoji28] samboer sov tungt og svarte ikke, så når jeg endelig fikk tak i han så fikk han noen fraser slengt i ansiktet og dermed beskjed om at vannet hadde gått [emoji28]
 
Min fødsel startet også med at vannet gikk. Lå på sofaen og prøvde å få litt søvn, og plutselig kjentes det ut som at jeg måtte bråtisse noe innmari [emoji4] "Løp" på badet, og da var det vannet gitt. Riene startet en halvtime etter, og snuppa var ute 10 timer etter [emoji4]
 
Anbefaler deg å lese "fødselsboken," som du kan få gratis hos lege/jordmor. :)

Ja, viktig å lese litt sånn at du vet hva du kan forvente og hva du bør gjøre. Her er det en fin oppsummering av hvordan fødselen kan starte (link til babyverden nettsiden): https://www.babyverden.no/fodsel/hvordan-starter-fodselen/

Husk også at du kan når som helst ringe fødeavdelingen hvis du tror at fødselen er i gang (ha nummeret lagret i telefonen!)
 
Last edited:
Vannet mitt gikk aldri, men jeg hadde vonde kynnere i uke 29. Da jeg reise meg fra sengen så blødde jeg, og gud så rask mannen var [emoji23] Han er alltid treg, men på 1 minutt hadde han kledd på seg, og stod klar med skoa på og nøkkelen i hånda og lurte på hva jeg surret med. Jeg på den annen side var så overrasket at jeg ikke visste åssen en bukse så ut engang. Stod bare midt på gulvet og glodde [emoji23] Til informasjon var det en ufarlig blødning, og alt var fint. Men antar det hadde blitt det samme med vannet.
 
Back
Topp