Når vannet gikk

Det er jo ikke sikkert vannet går først, og det man har planlagt blir sjeldent noe av. :p

Jeg: "Oi, jeg tror vi må ringe ambulansen jeg."
Mannen: "ÅH, hvorfor det?! :/"
Jeg: Fordi jeg tror vannet mitt gikk. (Det var ingen tvil. :p )

Så spant vi rundt oss selv på gulvet litt, og jeg løp på do og ringte sykehuset, som i sin tur ringte ambulansen. :p
 
Det er jo ikke sikkert vannet går først, og det man har planlagt blir sjeldent noe av. :p

Jeg: "Oi, jeg tror vi må ringe ambulansen jeg."
Mannen: "ÅH, hvorfor det?! :/"
Jeg: Fordi jeg tror vannet mitt gikk. (Det var ingen tvil. :p )

Så spant vi rundt oss selv på gulvet litt, og jeg løp på do og ringte sykehuset, som i sin tur ringte ambulansen. :p

Haha, herlig :happy: moro å høre andre sine fortellinger og reaksjoner rundt dette :hilarious:
 
Sist gikk aldri vannet, kun rier. De tok vannet mot slutten bare :)
Jeg visste ikke jeg hadde rier heller jeg da, så ble veldig sånn.. Du merket på meg at jeg hadde vondt lenge før vi ringte føden gitt [emoji23]
 
Sist gikk aldri vannet, kun rier. De tok vannet mot slutten bare :)
Jeg visste ikke jeg hadde rier heller jeg da, så ble veldig sånn.. Du merket på meg at jeg hadde vondt lenge før vi ringte føden gitt [emoji23]

Oi :eek: da tror jeg hadde fått panikk om jeg kun fikk rier å vannet ikke gikk.
Huff, ja deet vil jeg tro :wideyed:
 
Oi :eek: da tror jeg hadde fått panikk om jeg kun fikk rier å vannet ikke gikk.
Huff, ja deet vil jeg tro :wideyed:
Er veldig vanlig at riene begynner før vannet går altså. Begynner gjerne ikke med -intense- smerter da, kanskje litt murring først eller milde smerter (men kan nok hende at det for noen starter rett på).. Men, like greit å være forberedt på det også altså.
 
Er veldig vanlig at riene begynner før vannet går altså. Begynner gjerne ikke med -intense- smerter da, kanskje litt murring først eller milde smerter (men kan nok hende at det for noen starter rett på).. Men, like greit å være forberedt på det også altså.

Ååh.. Det viste jeg ikke :wideyed: (føler meg passe dum nå, skylder på at jeg er førstegangs :angelic:)
Jaja, men det var jo jammen kjekt å vite! Man får aldri nok informasjon tydeligvis :happy: rart ikke jordmor har nevnt noe om dette..

Tusen takk for info da :Heartred
 
Ååh.. Det viste jeg ikke :wideyed: (føler meg passe dum nå, skylder på at jeg er førstegangs :angelic:)
Jaja, men det var jo jammen kjekt å vite! Man får aldri nok informasjon tydeligvis :happy: rart ikke jordmor har nevnt noe om dette..

Tusen takk for info da [emoji813]red

Heh, da er det godt du fikk litt info. Men forstår deg godt. På filmer osv går nesten alltid vannet først [emoji28]

Søkte kjapt over google for å gi deg et tall, og det er faktisk bare 10-15% av fødsler som starter med at vannet går :) så, stor sjanse for at rier kommer først. :)

Masse lykke til! :)
 
Heh, da er det godt du fikk litt info. Men forstår deg godt. På filmer osv går nesten alltid vannet først [emoji28]

Søkte kjapt over google for å gi deg et tall, og det er faktisk bare 10-15% av fødsler som starter med at vannet går :) så, stor sjanse for at rier kommer først. :)

Masse lykke til! :)

Jaggu :) får jo aldri nok av det så. Haha ja du sier noe :hilarious: tror jeg har sett på aaalt for mange filmer!

Oi, såpass ja.. :p jaja, men da vet jeg jo det. Håper jeg selv forstår at det er rier som kommer da om ikke vannet går først :hilarious:

Tusen takk for :)
 
Jaggu :) får jo aldri nok av det så. Haha ja du sier noe :hilarious: tror jeg har sett på aaalt for mange filmer!

Oi, såpass ja.. [emoji14] jaja, men da vet jeg jo det. Håper jeg selv forstår at det er rier som kommer da om ikke vannet går først :hilarious:

Tusen takk for :)
Bare å være litt obs, om det begynner gjøre vondt, i relativt regelmessige tak :) går nok bare fint! :)
 
Jeg har født tre barn uten at vannet har gått av seg selv... de måtte til med skalpell tilogmed under fødsel...ikke den såkalte jordmorkroken man vanligvis bruker... ;)

Det er nok heller til filmer og amerikanske serier at det starter med spontan vannavgang... vanligvis kjenner man at det er i gang før noe skjer... :)
 
Jeg har født tre barn uten at vannet har gått av seg selv... de måtte til med skalpell tilogmed under fødsel...ikke den såkalte jordmorkroken man vanligvis bruker... ;)

Det er nok heller til filmer og amerikanske serier at det starter med spontan vannavgang... vanligvis kjenner man at det er i gang før noe skjer... :)

Oi :) ja der ser man. Skal være mer obs fremmover hvertfall :rolleyes:

Det spørs nok det ja.. Ja, det håper jeg da virkelig at man gjør :hilarious: men kjekt å vite at en fødsel ikke alltid starter selvom vannet ikke har gått.
 
Vannet gikk ikke før langt uti fødselen!
Begynte med svare rier som jeg ikke skjønte var rier, og tok seg gradvis opp!
Når vannet gikk var jeg nesten i mål [emoji4]
 
Vannet gikk ikke før langt uti fødselen!
Begynte med svare rier som jeg ikke skjønte var rier, og tok seg gradvis opp!
Når vannet gikk var jeg nesten i mål [emoji4]

Wow :) men tok det lang tid før du skjønte at det var rier?

Også lurer jeg da på dere som har fått rier før vannavgang, var det noen uker før eller litt etter termin? :)
 
Wow :) men tok det lang tid før du skjønte at det var rier?

Også lurer jeg da på dere som har fått rier før vannavgang, var det noen uker før eller litt etter termin? :)
Jeg fødte 5 uker før [emoji14]
 
Vannet mitt gikk aldri med første mann. Han ble født inni hele fostervannsposen. Hadde kun rier. Så er spent på denne fødselen, hvordan den vil bli i forhold til første. [emoji4]
 
Hadde tulla mye med hva han kunne finne på å si på forhånd, han er rørlegger :p
Så når vannet gikk, midt på natt og jeg vekka han, var alt han kunne tenke på/si "sølte du på teppet" :hilarious: teppet var et saueskinn fra IKEA til 79kr :p
 
Back
Topp