Når tror du babyen kommer?

Ja, det praktiseres så lenge hodet ikke er festet. Når vannet går, blir det en liten åpning i livmorhalsen, og da kan navlesnoren skli ned og havne i klem så babyen ikke får oksygen. Er 4 ulike jordmødre/leger som har sagt det til meg, så det er nok ikke noe gammeldags..
Jeg har også fått beskjed om dette, og hodet er ikke festet.
 
Babyen her er estimert til snaut fire kg, to uker og 5 dager før termin. Har født store barn før, som begge satt fast. Fikk beskjed av jordmor først om at igangsettelse neste uke kunne bli aktuelt, men hun ville snakke med lege først. Ringte meg opp senere, og sa at legen ønsket jeg skulle gå i spontan fødsel, og de satte ikke opp ny time før tre dager over termin. Jeg har aldri gått i spontan fødsel før. Første ble satt i gang 13 dager på overtid, og endte i akutt keisersnitt fordi han satt fast med et digert hode. Andre ble jeg satt i gang tre dager over termin, fordi hun var estimert stor og jeg hadde en del andre problemer. Hun ble født vaginalt, over 4 kg, og satt fast i skuldrene. Holdt på å ende i keisersnitt det også.

Fått akupunktur én dag, etter anbefaling fra poliklinikken, og så forsøkte hun å strippe hvis det var modent, men hun fikk bare en liten finger inn. Syns jeg merker at kroppen er annerledes dagen etter akupunkturen. Jeg er mer trøtt, magen er litt rar, det murrer litt men ikke vondt. Siden jeg aldri har fldt spontant før, eller vært moden i det hele tatt, aner jeg ikke hvordan det er. Og jeg er så spent. Over fire kg allerede, og vokst også veldig bra på to uker før det. 7-800 gr, mot rundt 200 gr i uka som er mer normalt. Ligget over på symfyse-fundusmålene hele veien.
 
Jeg var skråsikker på at Lillebror kom til å komme før termindato. Storesøster kom 4 dager før, så hadde liksom regna med noe sånt. Så feil kan man ta (for han har enda ikke kommet)... Det er riktignok 50 minutter igjen, men tror ikke det går så fort gitt Har hatt så mye maserier og greier de siste ukene at jeg aldri hadde trodd det skulle gå så langt.
 
Trodde først hun skulle komme rundt samme tid som storesøster, men nå er jeg allerede kommet lenger, så da tipper jeg at hun kommer 3-4 dager over termin:hilarious::Heartpink
 
Back
Topp