Når tror du babyen kommer?

Hvordan gikk du fram da du mener termindato er feil? Her har de satt meg en hel uke tilbake noe som er fysisk umulig..
Jeg var på vekstkontroll på sykehuset (St.Olavs) med påfølgende prat med lege. Det var hun som sa vi kunne evt. sette igang om ungen ikke hadde kommet etter satt termin (17.). Er helt på kurven så ingen indikasjon på igangsetting ellers. Alle andre jeg har møtt tidligere i svangerskapet på UL, leger, jordmødre har bare ignorert det når jeg har nevnt at jeg må være lengre på vei, og sagt at egget kan ha gått i dvale. Jeg vil jo egentlig ikke igangsettes, men fint å ha ordentlig dialog på det og bli tatt alvorlig på at termindato må være feil.. Får ekstra oppfølging mot slutten da jeg har hatt nær morkakesvikt i første svangerskap.
 
Jeg var på vekstkontroll på sykehuset (St.Olavs) med påfølgende prat med lege. Det var hun som sa vi kunne evt. sette igang om ungen ikke hadde kommet etter satt termin (17.). Er helt på kurven så ingen indikasjon på igangsetting ellers. Alle andre jeg har møtt tidligere i svangerskapet på UL, leger, jordmødre har bare ignorert det når jeg har nevnt at jeg må være lengre på vei, og sagt at egget kan ha gått i dvale. Jeg vil jo egentlig ikke igangsettes, men fint å ha ordentlig dialog på det og bli tatt alvorlig på at termindato må være feil.. Får ekstra oppfølging mot slutten da jeg har hatt nær morkakesvikt i første svangerskap.
Åhh ikke sant.. jeg er også lengre på vei enn det oul termin sier.. testet meg inn til EL og ut, jeg testet meg til positiv graviditetstest, og hadde bare samleie en gang den tiden grunnet sykehusinnleggelse. Men ingen forståelse hos helsevesenet. Nå er sf mål blitt høyere enn ønskelig og jeg skal inn til vekstkontroll. Kanskje jeg kan ta det opp der da? Har også fødselsforberedende samtale. En av de jeg skal snakke med må vel skjønne og forstå litt..
 
Åhh ikke sant.. jeg er også lengre på vei enn det oul termin sier.. testet meg inn til EL og ut, jeg testet meg til positiv graviditetstest, og hadde bare samleie en gang den tiden grunnet sykehusinnleggelse. Men ingen forståelse hos helsevesenet. Nå er sf mål blitt høyere enn ønskelig og jeg skal inn til vekstkontroll. Kanskje jeg kan ta det opp der da? Har også fødselsforberedende samtale. En av de jeg skal snakke med må vel skjønne og forstå litt..
Ja, jeg ville tatt det opp og uttrykt bekymring om å evt gå alt for lenge på overtid. Om du går 10 dager og termin er ei uke feil er du jo egentlig 17 dager over. Ville iallefall bedt om tett oppfølging på slutten med ekstra ultralyder.
 
Første kom to uker før, andre kom dagen før termin (eller faktisk bare en time før termindato da hun er født 22.55 på kvelden). Så da blir jeg vel å gå over med tredje da :hilarious: Nei, jeg håper hun kommer noen dager før. En uke før hadde vært greit. Håper i hvert fall at hun kommer i september (termin 27.09)
 
Fødte en uke før med førstemann, nå har jeg oul termin 1. september, 3D i uke 29 mente nærmere 22. august. Så kanskje et sted i mellom der
 
Ja, jeg ville tatt det opp og uttrykt bekymring om å evt gå alt for lenge på overtid. Om du går 10 dager og termin er ei uke feil er du jo egentlig 17 dager over. Ville iallefall bedt om tett oppfølging på slutten med ekstra ultralyder.
Jaa.. håper jeg blir møtt med forståelse! Takk for svar :)
 
Gikk 11 dager over med første så har fått beskjed om å forberede meg på overtid denne gangen også. Termin 26.september, og mye kynnere, nedpress og murringene allerede nå så føles som kroppen begynner å gjøre seg klar, prøver å allikevel å mentalt innstille meg på at det blir overtid så ikke dagene etter termin blir like ille som sist
 
Med første så fødte eg i uke 38+3. Eg skulle inn på KK for å settes i gang av medisinske årsaker, men når eg kom inn så startet fødselen sjølv. Denne gangen trur dei ikkje eg skal settes i gang så tidlig, men eg får ikkje gå så lenge over termin.
Eg har termin 21.09 som er bursdagen til søster mi, 22 har svigerbror min bursdag og 23 har mamma bursdag. Alle dei ønsker seg ein baby i presang :hilarious:
 
Det sies vel at det første svangerskapet er det lengste, og storesøster kom i uke 38, så tipper lillesøster kommer i slutten av ule 37, eller starten av uke 38 :Heartred

Her har jeg gått lenger for hvert eneste svangerskap :smiley-ashamed004
 
Har en liten følelse av 2 dager over termin. Men prøver å innstille meg på maks overtid, for å unngå å bli alt for utålmodig.
 
Jeg har plutselig begynt å bekymre meg for en ting - hva hvis vannet går i dusjen?? Da får man det jo ikke med seg…? :wideyed: Hvis han fortsatt er i seteleie, så skal man jo legge seg flatt med en gang :bag: og jeg skal jo heller ikke ha rier.. Mulig jeg stresser unødvendig her, men:smiley-ashamed004
Har du fått beskjed om å legge deg flatt hvis vannet går? I følge jordmoren jeg går til var dette gammeldags. Var ikke nødvendig med mindre det er tverrleie. Men man skal på kontroll mtp måling av bekken osv før fødsel
 
Har du fått beskjed om å legge deg flatt hvis vannet går? I følge jordmoren jeg går til var dette gammeldags. Var ikke nødvendig med mindre det er tverrleie. Men man skal på kontroll mtp måling av bekken osv før fødsel

Tror det praktiseres enda ved både seteleie og tverrleie. Jeg fikk i alle fall samme beskjed ved seteleie, det var dog i 2019 da.
 
Har du fått beskjed om å legge deg flatt hvis vannet går? I følge jordmoren jeg går til var dette gammeldags. Var ikke nødvendig med mindre det er tverrleie. Men man skal på kontroll mtp måling av bekken osv før fødsel
Ja, det praktiseres så lenge hodet ikke er festet. Når vannet går, blir det en liten åpning i livmorhalsen, og da kan navlesnoren skli ned og havne i klem så babyen ikke får oksygen. Er 4 ulike jordmødre/leger som har sagt det til meg, så det er nok ikke noe gammeldags..
 
Ja, det praktiseres så lenge hodet ikke er festet. Når vannet går, blir det en liten åpning i livmorhalsen, og da kan navlesnoren skli ned og havne i klem så babyen ikke får oksygen. Er 4 ulike jordmødre/leger som har sagt det til meg, så det er nok ikke noe gammeldags..
Åj, dette viste jeg ikke! Hvorfor har du fått beskjed om det? Ligger babyen i sete eller tverrleie hos deg? :bag: :nailbiting:
 
Åj, dette viste jeg ikke! Hvorfor har du fått beskjed om det? Ligger babyen i sete eller tverrleie hos deg? :bag: :nailbiting:
Ja, han ligger i skrå-/seteleie :wacky: Skal jo heldigvis ta pks, så leie har ikke så mye å si, annet enn at jeg må legge meg flat hvis vannet går og ringe føden, så de kan sende ambulanse:rolleyes:
 
Ja, han ligger i skrå-/seteleie :wacky: Skal jo heldigvis ta pks, så leie har ikke så mye å si, annet enn at jeg må legge meg flat hvis vannet går og ringe føden, så de kan sende ambulanse:rolleyes:
Aha! Da skjønner jeg :joyful: blir jo helt tullete om dagen og tror at alt som gjelder for andre også gjelder for meg:playful:
 
Har du fått beskjed om å legge deg flatt hvis vannet går? I følge jordmoren jeg går til var dette gammeldags. Var ikke nødvendig med mindre det er tverrleie. Men man skal på kontroll mtp måling av bekken osv før fødsel
Sniker!
Fødte i seteleie i desember 22. Startet med vannavgang, så det ble ambulanse pga. navlesnor, så det er ikke gammeldags. Er heller ikke alle som trenger å måle bekken før fødsel☺️ Kun hvis man er førstegangsfødende.
 
Sniker!
Fødte i seteleie i desember 22. Startet med vannavgang, så det ble ambulanse pga. navlesnor, så det er ikke gammeldags. Er heller ikke alle som trenger å måle bekken før fødsel☺️ Kun hvis man er førstegangsfødende.

Tror faktisk man har gått litt bort i fra det med å måle bekken. Det ble gjort på meg i 2019, men jeg kjenner flere i nyere tid som ikke har gjort det, selv om de er førstegangs. Hørte også en podcast nylig der en lege uttalte seg om det og sa det ikke lenger var rutine. Måling av bekken altså, å legge seg ned ved vannavgang skal man jo gjøre.
 
Back
Topp