Når tror du babyen kommer?

Månelilje

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberskattene 2023
Jeg er sikkert ikke den eneste som er veldig spent på akkurat når fødselen blir. Hva gjetter dere?

Med nummer 1 fødte jeg 5 dager over termin, så jordmor mente at jeg burde innstille meg på å gå over termin denne gangen også. Samtidig har jeg hørt at man ofte føder litt før med nr 2, så hvis jeg skal gjette, så gjetter jeg like så godt akkurat på termindatoen, altså 7. september :D
 
Man hører jo så mye forskjellig om når disse babyene kommer ut fra egen familiehistorikk, tidligere fødsel, når man selv ble født, og hvis de antagelsene stemmer så hadde jeg blitt satt i gang på maks overtid :shy: :hilarious:

Med nr 1 så kom han dagen før termin, så jeg håper i hvertfall ikke jeg passerer termindatoen! Men kunne gjerne tenkt meg å føde 17 september, for da får barna samme dato, eller 22 september, som er dagen før mannens bursdag:D Hadde termin på min egen bursdag, og han kom dagen før. Så hadde jo vært veldig komisk om lillemor kom dagen før mannens bursdag:hilarious:
 
På sykehuset fikk vi først termin 31.sept som ikke er en dato:bag: så vi trodde det ble 30/1, men da satt de 5 oktober i uke 18 som de senere endret til 2 okt i papirene:confused004 Jeg gjetter mellom 25-28 sept da, fordi tre uavhengige UL etter dette har estimert 23 - 25 sept, og menstermin ville vært 28:hilarious:
 
Jeg er sikkert ikke den eneste som er veldig spent på akkurat når fødselen blir. Hva gjetter dere?

Med nummer 1 fødte jeg 5 dager over termin, så jordmor mente at jeg burde innstille meg på å gå over termin denne gangen også. Samtidig har jeg hørt at man ofte føder litt før med nr 2, så hvis jeg skal gjette, så gjetter jeg like så godt akkurat på termindatoen, altså 7. september :D
Nummer to kom fem dager over termin, første to dager før, så det var skikkelig nedtur! Har bestemt meg for at nummer 4 kommer før, som nummer 3, så tipper jeg blir maksimalt skuffet :cool: …og at jeg må settes i gang på overtid :p
 
Her blir det planlagt ks pga private grunner. Det vil bli satt en dato 14 dager - 3 uker før termin dato. Har termin den 29. September :Heartblue
 
Blir pks 7. september, 10 dager før termin. Spent på om han holder seg inne frem til da, eller om han ønsker å komme før :Heartblue Håper han holder seg der frem til da:shy:
 
Gikk to uker på overtid sist så har fått beskjed om at jeg må forvente å gå over denne gangen å, men har på følelsen av at det kommer til å bli August baby :smiley-ashamed004 Så termin 5 September men har på følelsen at det blir på tampen av August en gang, så en liten uke før termin:happy:
 
Her har begge kommet dagen før igangsettelse 14 dager over og 10 dager over. Med termin 18.9 så tror jeg det fort kan bli en oktoberbaby :nailbiting:
 
Har termin 17.sept, men eggløsningstermin er 12.sept. Nr1 ble hentet ut med ks 6 dager på overtid, mens nr 2 kom av seg selv 8 dager på overtid.

Skal inn på UL 11.sept og 18.sept. Legen sa jeg kunne få igangsetting da siden jeg mener termindato er feil, men det er jo ikke noe jeg egentlig ønsker om baby har det bra inni der :bag: Alle andre har bagatellisert det når jeg har snakket om at termindatoen må være feil, så ble nesten litt overraska.. Håper hun kommer ut av seg selv senest 20.sept.
 
Det sies vel at det første svangerskapet er det lengste, og storesøster kom i uke 38, så tipper lillesøster kommer i slutten av ule 37, eller starten av uke 38 :Heartred
 
Syntes tiden går veldig treigt nå. Termin 13/9, 35+3. Mamma fikk meg åtte dager før og lillebroren min 21 dager. Håper jeg slipper å gå helt ut.. :meh:
Har en følelse på uke 39+ uka. Lov å håpe :hilarious:
 
Hvordan startet det? :)
Startet med at vannet gikk på natten. Ganske lite først så trodde jeg bare tisset litt på meg på vei til do :hilarious: La meg til å sove igjen også kom det mer på morgenen med litt blod, riene startet vel en times tid etter jeg sto opp.
 
Veldig spent selv og vet ikke helt hva jeg tror. Første kom 37+5, og jeg har ekstremt med kynnere nå så er spent på hvor lenge jeg får gå denne gang. Håper egentlig å komme litt nærmere termindato denne gang, men helst ikke overtid da :hilarious: Kroppen begynner å bli klar, men vil veldig gjerne ha litt permisjon først. 36+0 i dag.
 
Jeg har plutselig begynt å bekymre meg for en ting - hva hvis vannet går i dusjen?? Da får man det jo ikke med seg…? :wideyed: Hvis han fortsatt er i seteleie, så skal man jo legge seg flatt med en gang :bag: og jeg skal jo heller ikke ha rier.. Mulig jeg stresser unødvendig her, men:smiley-ashamed004
 
Jeg har plutselig begynt å bekymre meg for en ting - hva hvis vannet går i dusjen?? Da får man det jo ikke med seg…? :wideyed: Hvis han fortsatt er i seteleie, så skal man jo legge seg flatt med en gang :bag: og jeg skal jo heller ikke ha rier.. Mulig jeg stresser unødvendig her, men:smiley-ashamed004
Man kjenner det innvendig, med mindre man bare lekker litt og litt, men da vil man nok merke det etter dusjen :shy:
 
Om hun fortsetter med samme vekst så tenker jeg hun kommer rundt uke 37+0. Hvis ikke, så tenker jeg nærmere uke 38-39. Spent på om jeg rekker å bli igangsatt :wacky:

Barn nr 1 kom 39+1. Barn nr 2 kom 36+5. Hun og lille i magen ser ut til å vokse likt. Barn nr 3 kom 38+6.
 
Har termin 17.sept, men eggløsningstermin er 12.sept. Nr1 ble hentet ut med ks 6 dager på overtid, mens nr 2 kom av seg selv 8 dager på overtid.

Skal inn på UL 11.sept og 18.sept. Legen sa jeg kunne få igangsetting da siden jeg mener termindato er feil, men det er jo ikke noe jeg egentlig ønsker om baby har det bra inni der :bag: Alle andre har bagatellisert det når jeg har snakket om at termindatoen må være feil, så ble nesten litt overraska.. Håper hun kommer ut av seg selv senest 20.sept.
Hvordan gikk du fram da du mener termindato er feil? Her har de satt meg en hel uke tilbake noe som er fysisk umulig..
 
Back
Topp