LOL
Hva med de som blir gravide før første mens etter barn. Gratulerer du er 2år på vei...!?
Jeg hadde kort syklus (21 dager) etter mens kom tilbake, så stoler ikke på termindato før etter OUL. Men det blir jo bare dager i forskjell, ikke uker.
Tror ikke legen min henviser meg til TUL før etter første svangerskapskontroll 9.aug (ca uke 9) håper det ikke blir sent mtp å få time tidsnok (ønsker også NIPT).
Hva med de som blir gravide før første mens etter barn. Gratulerer du er 2år på vei...!?
Jeg hadde kort syklus (21 dager) etter mens kom tilbake, så stoler ikke på termindato før etter OUL. Men det blir jo bare dager i forskjell, ikke uker.
Tror ikke legen min henviser meg til TUL før etter første svangerskapskontroll 9.aug (ca uke 9) håper det ikke blir sent mtp å få time tidsnok (ønsker også NIPT).
I tillegg spurte hun om medisiner og kosttilskudd og jeg fortalte at jeg tok folat, jod og metformin og har fått beskjed av gyn å bruke metformin fortsatt. Og da svarer hun "det kan jeg faktisk veldig lite om" (som er helt ok) "men det vi kan gjøre er å ta et langtidsblodsukker av deg når du kommer inn". Jeg tror ikke hun helt skjønte at jeg går på metformin pga pcos, ikke diabetes
Godt det er spesialiserte leger og jordmødre også! Menstermin er 24.mars, så blir vel det helsevesenet bruker i starten. Blir ikke å forholde meg til det
Jeg er bare 9 dager «off», 24.mars 2023 er termin om jeg regner første dag i siste mens. Men 1.april når jeg regner det jeg vet med sikkerhet var eggløsnings-/befruktningsdag.
Du er jo og et godt bevis på at det ikke spiller noen rolle hvor lang syklusen er, så lenge man får eggløsning til slutt! Men blir jo litt nysgjerrig på hvordan livmorslimhinnen oppfører seg i så lange sykluser
Bygger den seg bare sykt sakte opp, eller har den vært «klar» lenge
Har du bestilt deg time til første kontroll enda?
Da får du jo helsekort blant annet.