Når ta kontakt med jordmor/lege?

Bailey

Bli kjent med forumet
Vi som prøver :)
Marsboerne 2023
I hvilken uke bør man ta kontakt med jordmor eller lege for første time?

Sniker fra desember. Fikk time til lege i uke 12 for det var først da de kunne ta blodprøvene, og til jordmor i uke 17. Syntes selv det er dårlig at en først får oppfølging i et svangerskap når en nærmer seg halvveis :sorry: Men en kan sikkert få time før om det er noe en lurer på:shy:

Det står vel de fleste plasser at du kn gjennomføre første kontroll mellom uke 6-10, men blodprøver først etter uke 12? Jeg skal på UL om 1,5 uke, så tenkte å ta første kontroll i ca uke 12. Etter den tar jeg kontakt med helsestasjonen for å få satt opp time med jordmor rundt uke 16 tenker jeg?

Min jordmor ønsker time allerede fra uke 5.. så det kommer jeg til å gjøre.

Min jordmor sa jeg var velkommen når som helst og satt meg opp til time når jeg er 6/7 uker på vei :)

Jeg skal til legen når jeg er 6+0, men det er først og fremst for å få henvisning til tidlig ultralyd :)

Jeg har TUL i uke 8, første kontroll hos fastlege uke 11, og jordmor uke 12. :) Syns det ikke er nødvendig med tidligere kontroller for min del.

Jeg har både tul og time til fastlege i uke 9. Som du sier så er det jo bare å ringe, og så setter de deg opp. Pga ferieavvikling går jo de neste ukene framover fort også :)

Med historikk med exu, sa og ma kommer jeg til å vente med jordmor og legetimen til etter tul i uke 8, syns det er så vondt å måtte avbestille :confused:
Men skal be om måling av hcg til uka og om alt er bra da så skal jeg be de henvise meg videre til tul :)

Med historikk med exu, sa og ma kommer jeg til å vente med jordmor og legetimen til etter tul i uke 8, syns det er så vondt å måtte avbestille :confused:
Men skal be om måling av hcg til uka og om alt er bra da så skal jeg be de henvise meg videre til tul :)
Off, jeg skjønner godt at det er vondt å måtte ringe for å avbestille etter å ha mistet :Heartred Det høres lurt ut å få hcgen sjekket og tatt ultralyd for å få sett om alt er bra. Er det to ganger du har mistet?

Off, jeg skjønner godt at det er vondt å måtte ringe for å avbestille etter å ha mistet :Heartred Det høres lurt ut å få hcgen sjekket og tatt ultralyd for å få sett om alt er bra. Er det to ganger du har mistet?
Nei, mistet 3 ganger, håper virkelig det går denne gangen :)

Jeg prøvde å sette opp første timen hos jordmor og føler virkelig at jeg hadde trengt det. Har vært så nervøs etter første positive testen for at dette ender med enda en MA + at jeg sliter veldig med kostholdet om dagen, konstant sulten, og historie med overvekt. Da var jeg 5+1 da jeg ringte helsestasjonen og det jeg sa var at jeg kunne tenke meg å sette opp en time ila de neste 3-4 ukene 6+0-10+0. Jeg kjenner meg selv såpass at det blir problematisk å huske det før det er for sent. Det synes hun på helsesatsjonen var veldig tidlig å ringe 5+0 (påbegynt svangerskapsuke 6 hvor de tidligst anbefaler å ta kontakt)

Har time hos legen på tirsdag hvor jeg kommer til å snakke om de utfordringene jeg har. Men å sette opp timw hos gyn 4. August, det var ikke noe problem.

Sorry, dette ble litt klaging fra meg, men føler det virker så enkelt for andre å "komme noen vei" mens jeg alltid bare blir møtt med nedlatende holdninger. :dead:

Det skal man si var lang syklus ^^, heier på at den lille er med hele veien til mål ❤
Takk, det setter jeg pris på :Heartred ifølge en side jeg fant er det 70 % sannsynlighet for at det går bra , og der synes jeg ikke er sånn veldig høyt:happy090

Back
Topp