Når starte innkjøpene?

Men det jeg iallefall vet er at jeg ikke skal vente for lenge heller.
Sist gang kom hun mye tidligere enn planlagt, så var mye som ikke var kjøpt inn. Vogna måtte hentes av svigers, og bilstol fikk vi hos et vennepar. Hadde nesten ikke kjøpt klær, gulpekluter etc, så ble noen turer på mannen da jeg og lille var innlagt. Mamma ordnet heldigvis seng som var klar når vi kom hjem.

Så skal ordne det mest nødvendige i ganske god tid tror jeg. Vaske babyklær og slikt.
 
Jeg begynte faktisk å kjøpe akkurat i det vi begynte å prøve.. Det var 70% avslag og jeg kunne ikke dy meg (det var så søtt!). :p Så det var nå endelig bra at jeg fikk positiv test bare en uke etterpå. :)
 
Har sett litt på ebay i helgen.. Er sååå mye fint og søtt der. Kommer definitivt til å bestille litt der i fra når jeg vet kjønn!
 
Denne gangen har jeg masse etter de to andre så er bare noen små ting jeg trenger.

Handler nok ikke før hvertfall etter OUL



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har starta litt i det små, kjøpt noen søte klær på nett og her i syden :) Vi skal ikke vite kjønn, men finner masse fint likevel :) Hvilken størrelse kjøper dere? Broren min fikk nettopp en stooor bebis, så mye av klærne de hadde kjøpt passet ikke. For å være på den sikre siden kjøper jeg derfpr 6-12 mnd. Holder det? Handler enda ikke så mye da :) og de store innkjøpene tar vi etter uke 12 :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Siden dette er nr. 3, har vi mye fra før. Vi trenger nytt stellebord og klær (alle klærne vi hadde ble ødelagt i en oversvømmelse for noen måneder siden). Bag til sportsvognen har jeg allerede sendt en forespørsel til en selger på finn.no. Tror faktisk ikke jeg kommer til å kjøpe så mye før babyen er født.
 
Jeg har starta litt i det små, kjøpt noen søte klær på nett og her i syden :) Vi skal ikke vite kjønn, men finner masse fint likevel :) Hvilken størrelse kjøper dere? Broren min fikk nettopp en stooor bebis, så mye av klærne de hadde kjøpt passet ikke. For å være på den sikre siden kjøper jeg derfpr 6-12 mnd. Holder det? Handler enda ikke så mye da :) og de store innkjøpene tar vi etter uke 12 :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Jeg liker å ha litt klær i størrelse 50 / 0mnd. Mange dropper det, fordi mange babyer vokser fort ut av det, og noen få barn er for store allerede når de er født. Min eldste var stor, og brukte str 50 i 10 dager, lillesøster brukte det i 6 uker. De fleste kjøper kanskje mest klær fra størrels 56 / 1mnd? Jeg har sett noen som har brukt str 62 / 3 mnd på nyfødte, og da drukner babyen i klærne.

6-12 mnd er sannsynligvis str 74, og det kan du ikke bruke på en nyfødt, ingen er så store.
 
vi trenger jo ALT, selv om dette er vår nr 3 også :p har en mann som ikke liker å ta vare på ting som tar plass, så alt er gitt bort eller solgt.... Har en liten eske med bittelitt klær, thats it... :p synes det blir kjempe gøy... :D
 
Jeg liker å ha litt klær i størrelse 50 / 0mnd. Mange dropper det, fordi mange babyer vokser fort ut av det, og noen få barn er for store allerede når de er født. Min eldste var stor, og brukte str 50 i 10 dager, lillesøster brukte det i 6 uker. De fleste kjøper kanskje mest klær fra størrels 56 / 1mnd? Jeg har sett noen som har brukt str 62 / 3 mnd på nyfødte, og da drukner babyen i klærne.

6-12 mnd er sannsynligvis str 74, og det kan du ikke bruke på en nyfødt, ingen er så store.
Ja, nr 1 kunne bruke 50 i 7 dager :p nr 2 så sprengt ut i 50, så brukte kun på sykehuset :p men kommer nok likevel til å kjøpe litt i 50, mest i 56, kan jo være trenden snur og får en "normalt" stor baby denne gangen? ;)
 
Venter så lenge som mulig! Trenger bag til vognen og nytt bilsete ellers har vi resten!:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
0 stress her :) har tatt vare på alt fra føestemann, så vi har det meste :)
Smokker,tåteflasker og madrass til senga byttes ut, så d må vi skaffe da.. :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Vi var egntlig ferdige, så det blir som å begynne på nytt. Tenker jeg begynner å kjøpe litt når vi passerer 12 uker sånn at vi får spredt det litt utover :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tenker å begynne å kjøpe litt nærmere uke 12. Helst vente til etter ul, men vet jeg ikke greier å vente. Hehe Har masse klær til gutt, spart på nesten alt vi hadde til førstemann på 2år:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Har mye etter de to jeg allerede har, så her blir det ikke handlet noen ting [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Henger meg med på dere som venter til etter ul. Greit å vite at alt er i orden :) men det klør i fingrene her og, så kan jo hende jeg begynner med noe strikking snart. også har jeg planer om å snekre en egen vugge, så er vel bare å begynne med noen tegninger der :D

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Store ting kjøpes ikke for senere, kanskje rundt halvveis.
Seng har sambo etter minstejenta si (han og barnets mor bodde aldri ilag, så er han som har skaffet den).
Bildtol har vi fra før. Så vi trenger vogn (som mine foreldre kjøper), stellebord og vugge til å ha i stua.
Klær kommer vi nok sikkert til å begynne å kjøpe etter uke 12.


❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️
 
Ul er ingen garanti for at alt er i orden det heller desverre, fikk vi smertelig erfare forrige svsk. Men ang innkjøp så har vi det meste fra før, blir litt smått nytt til denne nye babyen så den ikke blir en kloning av søskena bare;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg følger med på nett om det skulle komme noe jeg trenger på tilbud. Har fryktelig lyst til å handle masse, men har jo god nok tid til å kjøpe på tilbud ;)
 
Sniker fra august14. Anbefaler å abonnere på barnas hus sitt nyhetsbrev. Der kommer det tilbud hver måned ca med 25% på div stellebord/bilstoler osv :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Vi venter nok til etter uke 12.. Med småting, så mer etter oul når vi vet kjønn;-) de store tingene har jeg tenkt å prøve å vente til uke 24 med:) da har de hvertfall mulighet til å redde barnet om en fødsel starter :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp