Når starte innkjøpene?

Guesswho

Elsker forumet
Himmelbarn
Aprilbarna`15
Ja, når har dere tenkt å starte innkjøpene av f.eks de første klærne og etterhvert de litt større tingene?:)
 
Jeg kommer til å kjøpe litt etter litt tenker jeg fra uke 12 og utover :) har ikke penger til å ta alt på slutten :) så fordeler det litt. Med store og dyre ting må spares litt til :)

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app
 
Jeg har ei venninne som kjøpte vognpakke allerede da hun var kun 7-8 uker på vei. Den vogna ho ønska seg var på tilbud. :p
"Man satser jo på at det går bra", sa ho. :p (og det gjorde det og ;) )

Vi kjøpte vogna en mnd før termin med forrige, men det hadde med økonomi og gjøre også.
Ellers begynte jeg vel innkjøpene etter uke 12 med forrige.
Denne gangen merker jeg at jeg ikke har det like travelt. Blir vel å drøye det meste av innkjøp til etter OUL, for å se om vi må kjøpe inn litt kjoler, eller om det som ligger i boden duger en runde til ;)


- iPhone appen :)
 
Blir vel et par småting etter UL dersom de ikke oppdager en ny MA, ellers tar vi ting litt etter hvert.
Trenger ny vogn, og på slutten av året er det ofte salg på det før nye modeller kommer.
Vil benytte meg av det.
Ellers ingen planer


Sent from my iPad using BV Forum
 
Blir vel sånn at vi begynner plukke litt når vi handler etter ul i uke 8 hvis alt ser normalt ut. Orker ikke begynne før hvis d går galt igjen. Men å som jeg gleder meg til å starte handlingen <3

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Etter OUL hvis vi får vite kjønn kan vi se over ting og se om vi mangler noe etter sist runde.
 
Jeg er bare 4+2 ennå, men jeg har handlet som bare det i går og i dag. :D Føler meg litt teit når jeg sniker meg rundt i butikker og handler babyting, livredd for å møte noen jeg kjenner. :p
 
Venter nok til etter OUL, så finner jeg ut om det må handles mye nytt eller bare litt og bruke mye etter storebror. :) Ønsker oss nok bidrag til de større tingene til jul og kjøper på nyttårssalget! ;)

Sent from my LT26i using BV Forum mobile app
 
Artig å høre :) Jeg kjøpte litt småplukk sist jeg var gravid, og det gikk uheldigvis ikke bra den gangen - så er litt redd for å starte for tidlig. Merker uansett at det klør i fingrene etter å kjøpe et lite babyplagg til siden jeg føler på meg at det skal gå bra denne gangen! :p Målet er å vente til etter 12 uker, men spørst om det går!!
 
Sist begynte vi innkjøp etter ul uke 13. Nå har vi jo en del ting etter sønnen vår på 1år så mye slipper vi å kjøpe:) Mulig jeg kjøper noe klær når det er på tilbud. Det som "prioriteres" høyt hos meg er å ordne rommet til den nye :) Jeg rakk ikke det sist.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Vil vente lengst mulig (dvs. til det føles litt tryggere). Får ul en gang mellom uke 11 og 13 mener jeg, og vil gjerne se at alt er i orden. Så blir det ul nr to hvor man får vite kjønn. Om det blir jente tror jeg vi får arvet/kjøpt billig "jentepakke" av familie, men blir det gutt må vi kanskje kjøpe noen plagg som ikke er rooooosa :p Selv om det er morsomt å handle, er det også morsomt å slippe å bruke masse penger på noe som blir vokst ut av med en gang.

Litt garn kjøper jeg nok når vi nærmer oss uke 8, om det klør i strikke- og heklefingrene :D
 
Vi har ganske masse fra før, men blir nok å starte innkjøp av det vi trenger denne gangen etter OUL. :) Mulig jeg kjøper noe småtterier hvis jeg finner noe fint når jeg skal på ferie i august, da, men.. :) Sist gang kjøpte jeg ikke noe som helst før 20-22 uker tror jeg. Bestilte vogn da jeg var 22 uker. Med 11 ukers leveringstid fikk jeg ikke hentet den før jeg var sånn 33 uker. :) Så tok vi ting litt etter litt helt fram til tett mot termin. :)

Føltes ikke riktig å begynne å kjøpe inn før jeg var "ordentlig" gravid. ;) Dessuten hadde jeg ikke det store behovet heller. :)
 
Allerede kjøpt en liten body, men blir nok mer etter oul. For å se om vi kan bruke noe fra sist. Sist gange endte jeg opp med de store kjøpene på en og samme dag i uke 29 pga vi visste at jeg snart ble innlagt^^, merker det er godt å ha noe vi kan bruke om igjen:) gikk MYE penger sist


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har ikke tenkt å kjøpe noe før etter uke 12, da kjøper jeg vel litt nøytrale klær, vet jeg ikke greier å holde meg til vi evt får vite kjønn! Vogn er i boks, etter siste søskenbarn :)
Når/om vi får vite kjønnet setter vel shoppinggalskapen fart i meg vil jeg tro :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kjøpt noen plagg :D men når jeg ser et hjerte dunke så blir det nok kjøpt inn ting fordelt sakte til termin


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Etter OUL. Har det meste fra sist. Men har skikkelig lyst på nye vogn! Må finne en unnskyldning for å kjøpe nye vogn, tror jeg =P
 
Har tatt vare på det meste fra sist runde, så er ikke så mye jeg må kjøpe.
Noen store ting som bilstol må vi kjøpe ny da den gamle er for gammel. Vil også ha en type bæresele(Manduca e.l).
Om vi får vite at det blir gutt denne gangen må vi handle inn en god del klær da det meste av det vi har er jentete.

Kjenner jeg gleder meg sykt til etter OUL hvis alt går bra.
 
Har det meste etter storebror fra sist gang, men om det blir en jente må hun få litt nytt og ;)
men stresser ikke med det nei.
Sist gang kjøpte jeg en nøytral drakt ved positiv test, så handlet jeg bare litt etter litt jevnt utover etterhvert som jeg kom over gode tilbud osv.
Fordelen var at utgiftene spredde seg, samt at jeg slapp panikkhandling på slutten.
og jeg var VELDIG glad for at jeg hadde alt vi trengte første tiden i hus siden jeg var dårlig i lang tid etterpå.
 
Tenker å begynne så smått etter ultralyden i uke 12! Som flere sier så er det greit å fordele utgiftene litt, samt at det selvfølgelig er veldig stas:) Det har Klødd i fingrene en stund, men jeg har klart å la det være enn så lenge..
 
Back
Topp