Når slapp barnet seg og begynte å gå?

Datteren min har gått rundt bordet i evigheter føler jeg, men prøver vi å få henne til å stå alene faller hun med en gang. Eier ikke balanse! Hun er 1 år og 2 uker. Når begynte deres å gå alene? Lenge etter at det begynte å gå med støtte?
Er i samme båt som deg :) nesten like gammel (født 18 mars) og krabber som bare ert og går rundt møbler. Men prøver vi å få han til å stå alene eller gå trene setter han seg ned.

Så du er ikke alene :)

Eldste slapp bordkanten da han var 11 mnd, minste slapp da han var 15 mnd

Her reiste han seg opp og gikk med støtte ved 9mnd. Nå er han 11mnd og går relativt stødig :)

Eldste reiste seg da hun var 7mnd, slapp seg da hun var 1 år og 2-3 måneder. Hun ville være helt trygg da hun slapp seg. Yngste reiste seg da hun var 6-7 måneder, husker ikke helt, men hun må nesten ha vært 7mnd for hun var helt opp på beina. Hun slapp seg da hun var 9mnd. Null kontroll. Hun kaster seg fremdeles hodestups inn i ting og er meget uredd. Storesøster er fremdeles litt mer forsiktig og vil ha kontroll før hun slipper seg løs :)

Gikk alene uten å holde seg da han var akkurat 14 mnd, men stoppet etter en dag og ventet en hel måned før han gjorde det igjen og da løp han nesten før han gikk og har gjort det siden :p

11,5mnd.
Gikk langs møblene ved 7,5mnd.

13 mnd eldste
11 mnd yngste,da sprang han (Han gikk når han holdt seg rundt bordet fra ca 8/9 mnd)

Dattera mi begynte å gå 1-3 skritt uten å holde seg da hun var 8 mnd. Da hun var 10 mnd reiste hun seg opp fra gulvet og gikk og løp så mye hun ville.

Hun krøp aldri, men krabbet for første gang da hun var 6 mnd og samme dag dro hun seg opp etter sofaen og gikk rundt den mens hun holdt seg. Falt mye bakover denne perioden i og med at hun ikke hadde noe kontroll. (Hadde matte bak henne og passer selvsagt på at hun ikke skulle slå seg veldig).

Håper neste man begynner å gå senere, da jeg syns dette ble alt for tidlig. Følte at hjernen hennes ikke forsto det kroppen klarte og hun falt og slo seg mye fram til hun var 10 mnd stakkars.

Her gikk hun med støtte da hun var 10 mnd og gikk uten støtte litt før 1-årsdagen. Gikk vel ordentlig da hun var 13 mnd

Min sønn gikk ganske bra selv ved 12 måneder. Nå er det bare såvidt mamma henger med i svingene ved 13 måneder

ca 8,5 mnd når hun begynte å gå langt møbler, tok sine første steg uten støtte da hun var 10 mnd, og gikk stødig da hun hadde passert 11 mnd.

Første: 16 mnd. Begynte å gå 1 uke etter barnehagestart .
Andre: 12 mnd.
Tredje: 12 mnd.

Nr 1 gikk rundt bordene 9-10 mnd og selv 13 mnd + 1 uke
Nr 2 stod og gikk med støtte fra 7 mnd og gikk selv en uke før 10 mnd. Men hun gikk ikke så langt om gangen.. det begynte hun med rundt 11 mnd

Uten støtte ved 14 mnd

Gikk med støtte fra hun var 12 mnd, gikk rundt møbler ved 13 mnd og slapp seg ikke før hun var 16 mnd. Synes det liksom stoppa opp når hun kunne krype bort til ting og reise seg opp, for så å stanbe seg rundt, krype bort til neste etc.

Junior slapp seg første gangen da han var akkurat 13 mnd. En uke etter gikk han greit selv så han hadde nok tenkt på det en stund.

Back
Topp