Når slapp barnet seg og begynte å gå?

Mars18oktober19

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Datteren min har gått rundt bordet i evigheter føler jeg, men prøver vi å få henne til å stå alene faller hun med en gang. Eier ikke balanse! Hun er 1 år og 2 uker. Når begynte deres å gå alene? Lenge etter at det begynte å gå med støtte?
 
Min gikk rundt bordet når han var 7mnd og slapp seg og begynte å gå ved 11mnd.
 
14 mnd og har gått litt uten støtte de siste 2-3 ukene, kan gå lenge hvis vi går rett foran han, men utenom dette er det ikke mye han tør og han krabber for det meste ;)
 
Begge mine var veldig tidlig ute, eldste var åtte mnd (reiste seg da han ble seks mnd) og yngste slapp seg da han var ni mnd. Husker ikke helt når han reiste seg, men jeg tror ikke det var så veldig lenge før. Kjenner flere barn som slapp seg rundt 1,5 års alder, og en som ikke slapp seg før hun var godt over to år. Sistnevnte fikk hjelp av fysioterapeut en periode, men har ingen utfordringer nå.
 
Reiste seg og gikk med støtte 8 mnd gammel. Slapp seg skikkelig 14,5 mnd gammel. Kunne stå uten støtte og gå noen skritt hvis han ikke tenkte seg om fra ca 1-årsdagen, men ville liksom ikke slippe seg :)
 
Hun var 7-8mnd da hun begynte å gå med støtte.
Husker ikke helt når hun slapp første gangen. Men ved 11mnd gikk hun helt fint alene.
 
Gikk med støtte (gåvogn) 9 mnd og gikk uten 10,5 mnd. Tidlig ute hun her da, men tok ca 1 mnd med støtte :)
 
Reiste seg og begynte å gå langs møbler ved 7-8 mnd begge to. Eldste slapp seg en uke før hun fylte 1 år. Minsten har tatt to skritt, men ikke sluppet seg helt enda. Blir 1 år om 2 uker
 
Mine har gått sent. Nr 1 var over 2 år grunnet udiagnostisert cøliaki. Nr 2 gikk når hun var 18 mnd.
 
Begge reiste seg opp ved 7-7,5 mnd, og gikk med støtte fra da. Eldste slapp seg da han var 13 mnd, yngste da han var 10 mnd.
 
Her begynte storebror å gå rundt ting og med støtte ved 7 mnd. Fikk korte strekk fra rundt 10 mnd men slapp seg ikke helt og begynte å bruke gåing som transportmåte før ved 14 mnds alder. Han var en gutt som virkelig skulle kunne gå før han gjorde det. For når han slapp seg var han overraskende stødig :p
 
Reiste seg rundt 7mnd, begynte å gå ordentlig da han var rundt 13mnd :)
 
Rundt 11 mnd alder
 
Den eldste gikk uten støtte da han var 13,5 måneder og den minste 10 måneder.
 
Han begynte å gå med støtte da han var 5,5-6mnd. Gikk sine første skritt når han var 9 mnd, men slapp seg ikke igjen før han var 10 mnd. 10,5 mnd gikk han uten støtte:)
 
Back
Topp