Når skal man ta eggløsningstest?!

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Jeg har begynt å ta litt eggløsningstester, men jeg vet ikke når forrige mens var. Jeg har ikke fått mensen tilbake etter ammeslutt og det kan jo ta sin tid har jeg hørt, men jeg tenkte å prøve å fange den opp. Jeg vet det kan ta litt og derfor prøver jeg å lytte til kroppen (har pleid å ha ganske tydelige eggløsninger) og tar bare en test litt innimellom.

Jeg har hatt litt murringer, men har tatt flere tester som har vært negative. Det jeg lurer på er når skal man egentlig ta testen? For noen sier ikke morgenurin, andre sier når som helst og noen sier mellom 12 og 19. Så hva skal man egentlig høre på? Nå tok jeg en i stad som virker sterkere enn de andre jeg har tatt, men kan det være fordi det er seint? Har det noe å si hvor lenge siden det er siden man tisset sist?
De andre jeg har tatt har variert litt i styrke, men det dukker alltid opp en svak strek.

Denne var fra i kveld, tenkte å ta en i morgen også siden den var kraftigere enn den pleier å være (med mindre det er fordi jeg tok den på feil tidspunkt).

Legger ved bilde av testen (vet den er negativ da)

C4A71DAC-1C7F-4603-9396-6EC0DA4CC920.jpeg

Det sies at LH øker utover dagen derfor skal man teste med strimmeltester da. Men det er veldig individuelt. Noen får bare positiv test på morgenen og noen senere på dagen. Noen har en kort Lh topp og noen har litt lengre. På monitor og digital test så står det vel at man skal teste på morgenurin, men jeg måtte bytte til ettermiddag på det for å få max.
Når jeg startet å teste etter EL så testet jeg kl 15 og en gang på kvelden. Etter noen sykluser så fant jeg ut at jeg hadde lang topp på to dager så da gikk jeg ned til å teste kl 15.
Ang hvor lenge holde seg før testing så sies det 4 timer siden siste dobesøk og ikke drikke på 2 timer. Om det går lenger enn 4 timer så gjør nok ikke det noe. Her har jeg av og til problemer med at jeg må veldig på do før de fire timene har gått, men prøver å holde meg lengst mulig.

Det sies at LH øker utover dagen derfor skal man teste med strimmeltester da. Men det er veldig individuelt. Noen får bare positiv test på morgenen og noen senere på dagen. Noen har en kort Lh topp og noen har litt lengre. På monitor og digital test så står det vel at man skal teste på morgenurin, men jeg måtte bytte til ettermiddag på det for å få max.
Når jeg startet å teste etter EL så testet jeg kl 15 og en gang på kvelden. Etter noen sykluser så fant jeg ut at jeg hadde lang topp på to dager så da gikk jeg ned til å teste kl 15.
Ang hvor lenge holde seg før testing så sies det 4 timer siden siste dobesøk og ikke drikke på 2 timer. Om det går lenger enn 4 timer så gjør nok ikke det noe. Her har jeg av og til problemer med at jeg må veldig på do før de fire timene har gått, men prøver å holde meg lengst mulig.

Takk for svar :p Jeg klarer aldri å holde meg noe særlig. I går var det sikkert ikke mer enn 2-3 timer siden sist do besøk og jeg hadde drukket en del vann. Ingenting annet å gjøre enn å bare fortsette å teste da, men veldig greit å vite hvordan jeg gjør det skikkelig :hilarious:

Det er nok ikke eggløsning, denne tok jeg i dag med morgenurinen (hadde gått akkurat 4 timer siden sist og jeg hadde ikke drukket noe). Men jeg føler egentlig ingenting på kroppen heller. Føler meg mer pms egentlig :wacky: litt små gretten og super sliten. Tror kroppen jobber litt med hormonene nå etter ammeslutt. Håper bare ikke det tar en evighet!

Da jeg sluttet på p-piller fikk jeg eggløsning på dag 15 etter pilleslutt. Dette er noe helt annet da, men jeg er skikkelig lei av å vente på når det skal skje, vil bare få tilbake syklusen min slik at jeg faktisk har kontroll.

Vedlegg

• 7F5FB5A6-9304-4D33-9BFF-8DA2556E3E6D.jpeg
    7F5FB5A6-9304-4D33-9BFF-8DA2556E3E6D.jpeg
    29,1 KB · Visninger: 77
Last edited:
Jeg er også fersk når det gjelder å måle etter eggløsning. Men når jeg ser testen din, så ville jeg jo trodd at eggløsning var i nærmeste fremtid?
Det er det jeg har tenkt når jeg har fått 2 streker og den ene er svakere enn den andre. Tenker jeg feil da eller?

Jeg er også fersk når det gjelder å måle etter eggløsning. Men når jeg ser testen din, så ville jeg jo trodd at eggløsning var i nærmeste fremtid?
Det er det jeg har tenkt når jeg har fått 2 streker og den ene er svakere enn den andre. Tenker jeg feil da eller?
Det er litt feil ja.
Man vil omtrent alltid få to streker på lh tester.
Har du eggløsning så skal streken være like sterk eller sterkere enn kontrolltesten.

Jeg får 2 streker på alle eggløsningstestene. I følge esken må teststreken altså den som kommer opp sist på testen være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken, den til høyre som kommer opp alltid.

Når jeg sjekket nå nettop så ser det ut som jeg har fått EL slim! Nå er det 5 dager siden sist, så det er lite sannsynlig at det er sædrester når jeg ikke har hatt det de andre dagene, og det ble en tykk tråd istedenfor tynne små. Det var veldig lite da, så jeg har nok ikke hatt eggløsning enda, men den er muligens i nærmeste fremtid :D Krysser fingrene!!! :D

Nå har jeg hatt en nesten like sterk tidligere uten at det var noe, men det er lov å håpe:D tar en ny en i morgen! Nå var det ikke lenge siden jeg var å tisset heller.

Vedlegg

• ADD1BB46-CB76-4DC1-8085-82A112456EF7.jpeg
    ADD1BB46-CB76-4DC1-8085-82A112456EF7.jpeg
    30 KB · Visninger: 93
Back
Topp