Når skal du fortelle, og hvordan? ❤️

Jeg blir nok å fortelle bestevenninne helt nonchalant ("får se hvordan det blir med sommeren neste år med babyen og sånt") etter tidlig ultralyd, ellers får resten vente til 12 uker! Jeg er for redd og vil ikke måtte fortelle om en eventuell abort til så mange - det vil jeg heller ta i mitt eget tempo hvis man skulle være så uheldig :shy:

Sist jeg var gravid fortalte jeg det til en venninne, ene søsteren min og foreldrene mine i uke 7. Det endte med en SA i uke 9, men da var jeg glad at akkurat disse menneskene visste det. Men også veldig glad for at jeg ikke hadde fortalt det til flere (ikke minst barna). Jeg tenker å fortelle det til foreldrene mine og den ene venninna ganske snart (nå vet de jo at vi prøver), men ellers vil jeg vente til etter TUL. Og det er forferdelig lenge til :hilarious:
Planen er å kjøpe en storesøsken-genser til "minsten" på 9 år, håper ikke det er teit :pde eldste på 13 vil nok ikke ha en slik genser. Så er planen at genseren går på diverse familiebesøk ;) Gleder meg aller mest til å fortelle det til barna :Heartred

Hvor kjøper dere fiiine storesøskenklær? Skal på ultralyd på mandag, og ser alt fint ut vil jeg bestille for å ha det liggende klart. Tror jeg vil ha gensere ❤️

Har sagt det til nærmeste familie, venter vel til uke 12 med å si det til de andre/etter tidlig UL :Heartred

Såå vanskelig at jeg aner ikke

Gleder meg til torsdag, da skal mine foreldre og søske få vite det :Heartpink

Skal gi mamma og pappa bryllupgave, skal enten ordne selv eller bestille fra etsy, "mormors kjøkken" og "morfars kjøkken". De elsker matlaging og det blir deres første barnebarn. Dette er inspirasjonen hvis jeg ordner selv: Etsy :Heartred Og hvis det blir suksess så blir det samme til min mann sine besteforeldre men bare med "oldemors kjøkken". Ja planene er åpenbart klare haha. Hans foreldre skal vi besøke i oktober så satser på å få til ultralydbilde til dem!
Bestilte akkurat til mamma og pappa. Ble ikke fra etsy men fra en norsk side så en litt billigere versjon. Får de heldigvis i tide så jeg får sendt dem før vi drar og forteller svigers haha! Vanskelig å ikke røpe seg på telefon til mamma da jeg prater om alt til ho :cool:

Har allerde fortalt til mamma, svigermor og svigerfar. Mannen tok ansvar for å fortelle til mammaene våre fordi han vill tøyse litt med dem. Vi inviterte dem på lunsj (bare de to), og så la han frem en lang historie om at vi kunne trengt litt bistand til å dekke egenandelen til IVF ( selvsagt bare tull). De fikk hver sin konvolutt med "nedbetalingsplan", men oppi var det en liten lapp med et sesamfrø tapet på og "Gratulerer", og så fikk de hver sin positive test. Svigerfar fikk mobil i hånda og bedt om å trykke play på en video fra da vi fikk positiv på digital test. Og så har jeg fortalt det til bestevenninna mi per tlf fordi hun bor langt vekke.

Jeg venter til etter tidlig ultralyd med å fortelle storesøster, men da tenkte jeg sende henne en pakke med bilde fra UL, en strikkeoppskrift på noe jeg vil ha til bebis og garn. Så lager jeg kort med "Hei tante, kan du lage denne til meg? Jeg trenger den ikke før mai 2025" :love017

Jeg aner ikke når eller hvordan vi skal fortelle. Vi bor langt unna alt av familie (og de har ikke klart å bosette seg samme sted, så ikke like lett å
reise til alle), og to av mine beste venninner bor i andre land. Noen gode tips til hvordan fortelle til de vi ikke får reist til?

Jeg må fortelle jobben det til uka fordi jeg er sykemeldt. Føler ikke jeg kan ha «migrene» lenger nå :rolleyes:
Har fortalt 3 av de nærmeste venninnene. Men skal fortelle søsken og resten av familien ganske snart tenker jeg. Jeg har ikke sjans til å skjule magen lenger :angelic: er 9+0 til helga, og har sett et hjerte slå. Så får bare håpe det går fint:Heartred
Mulig jeg må slenge meg på en sånn storesøster genser - det var koselig!

Back
Topp