Når skal du fortelle, og hvordan? ❤️

Belsie

Elsker forumet
Vi som prøver :)
Når skal du fortelle at du er gravid, og hvordan? ❤️

Jeg er såå usikker på om jeg skal fortelle det tidlig eller ikke til nærmeste familie, da jeg syns at det er litt gøy å holde det hemmelig, men samtidig så har jeg såååå lyst til å si det med en gang! :arghh: Venta til over uke 12 på de to forrige barna, og søsteren min og mamma ble nesten litt fornærmet over å ikke få vite noe tidligere.. :hilarious: Med første viste jeg frem ultralydbilde bare sånn plutselig, og med andre hadde jeg på den første en body med «Jeg skal bli storesøster». Tenker å gjøre noe i samme duren som med bodyen denne gangen også kanskje, bare med gensere.. :bored: Og så legge ut bilde av barna med disse genserne når jeg skal fortelle det til «alle» litt etterpå.. ❤️ Kommer uansett til å vente til etter uke 12 med å si det til «alle» da.. Men, er litt redd magen skal komme frem litt fortere nå som det er den tredje.. På jobb tenkte jeg å gå med store, deilige ullgensere (sånn som jeg gjør hver høst) frem til magen har blitt synlig, for så å møte opp med noe skikkelig tettsittende og dra en vits på at det har vært litt mye snop den siste tiden.. :angelic: Plana er at det også er rundt uke 12 da selvfølgelig ❤️

Hva er plana deres?
 
Syns også det er litt vanskelig :happy090 Har ikke sagt noe til nærmeste familie enda, bare noen venninner som vet. Ingen på jobb vet. Litt vanskelig med jobben, da jeg bare er midlertidig ansatt med håp om forlengelse/fast ansettelse:banghead:
Syns det er litt tidlig å si noe enda, er bare 4+4, men klarer nok ikke vente til uke 12:smiley-bounce012
 
Vurderer vente til julen jeg, også gi en «jeg skal bli storesøster» topp til kommende storesøster. Tror det hadde vært litt gøy, hvis ikke søker jeg nok litt på nett og finner en morsom måte å fortelle til alle sammen :happy7
 
Syns også det er litt vanskelig :happy090 Har ikke sagt noe til nærmeste familie enda, bare noen venninner som vet. Ingen på jobb vet. Litt vanskelig med jobben, da jeg bare er midlertidig ansatt med håp om forlengelse/fast ansettelse:banghead:
Syns det er litt tidlig å si noe enda, er bare 4+4, men klarer nok ikke vente til uke 12:smiley-bounce012

Her er det kun mannen og jeg som vet noe som helst enda ❤️ Tror jeg skal klare å vente til uke 12 dersom det går bra å snike seg på TUL ❤️ Skjønner det meg jobben ja.. håper det ordner seg med forlengelse eller fast snarest!
 
Vurderer vente til julen jeg, også gi en «jeg skal bli storesøster» topp til kommende storesøster. Tror det hadde vært litt gøy, hvis ikke søker jeg nok litt på nett og finner en morsom måte å fortelle til alle sammen :happy7

Ååå - så koselig! ❤️ Det blir en koselig julegave ❤️ Tviler på at jeg klarer å skjule det til da siden det er tredje.. Det blir spennende å se når magen bestemmer seg for å poppe frem denne gangen :angelic:
 
Skal gi mamma og pappa bryllupgave, skal enten ordne selv eller bestille fra etsy, "mormors kjøkken" og "morfars kjøkken". De elsker matlaging og det blir deres første barnebarn. Dette er inspirasjonen hvis jeg ordner selv: Etsy :Heartred Og hvis det blir suksess så blir det samme til min mann sine besteforeldre men bare med "oldemors kjøkken". Ja planene er åpenbart klare haha. Hans foreldre skal vi besøke i oktober så satser på å få til ultralydbilde til dem!
 
Tenkte å ikke fortelle dette til noooen før jeg var godt over 12 uker, men ting skjer ❤️ Jeg har allerede fortalt det til ei av mine nærmeste venninner ❤️ Hun fortalte før sommerferien at de skulle til med IVF, og at de hadde første innsett på august. Da fortalte jeg at vi også prøvde. Nå er vi begge gravide og har termin på mai! ❤️❤️

Om to uker er jeg også nødt til å fortelle det til søsteren min, mest av praktiske årsaker, da hun må passe barna imens jeg er inne på tidligtidlig ultralyd :hilarious::angelic: Tror hun setter pris på å få vite det såpass tidlig, da jeg var over 12 uker før jeg fortalte det på de to første, og da ble hun nesten litt fornærmet fordi hun bare fikk vite det noen dager før alle andre :laughing001
 
Fant ut at jeg skal bestille denne så jentungen som har bursdag i slutten av oktober kan få den i gave med alle tilstedet :joyful:
 

Vedlegg

  • IMG_7320.png
    IMG_7320.png
    2,4 MB · Visninger: 14
Jeg har bestilt genser til kommende storesøster hvor det står «best sister» Tenkte å ta den på henne i middagsbesøk hos besteforeldre å se hvor lang tid det tar før de merker det. :happy: Ikke bestemt oss for når enda, men blir garantert før uke 12. Kommer også til å fortelle det til noen venninner før uke 12, pluss sjefen min. Trenger deres støtte om det skulle skje noe:Heartpink
 
Her skal vi vente til samboers bursdag. Da er vi rundt 13 ish uker også skal han åpne en gave hvor det er en body med «coming soon 2025»

veldig spent på om jeg klarer å skjule det så lenge .. føde nr 2 i april så regner med magen kommer raskt, men håper jeg kan fly litt på gravidvekt som henger igjen

nr 2 annonserte vi ulikt til foreldrene våres:

Farmor og farfar fikk kopper med ultralyd bilde.
Mommo ble invitert hjem for å se det nye badekaret våres (baby badekar )
 
Så koselige måter dere skal fortelle det på! Skal se om jeg finner gensere eller noe til barna jeg også ❤️ På første laget jeg en body som det stor hun skulle bli storesøster på ❤️ Veldig kjekt når jeg syns det blir litt kleint å si det rett ut på en måte :angelic:
 
Med første så bestilte vi kake med ultralyd bilde og termindato. Inviterte svigers på kake, tok noen minutter før det gikk inn at de skulle bli besteforeldre :p Denne gangen har vi bestilt body der det står "jeg skal bli storebror" som han skal ha på seg i 1 årsdagen i familieselskap
 
Sist skulle jeg fortelle det 12+2 for da kom familie på besøk (alle bor langt unna) men 10+4 fant jeg dessverre ut det var stoppet så ble dessverre heller en trist beskjed.
Men hadde egentlig tenkt at minste skulle få sånn typ kjole med «storesøster på», familien hadde den gang blitt VELDIG overrasket for ingen trodde vi skulle ha flere. Men nå vet de at det kan dukke opp så ikke like surprise :p
 
Back
Topp