Når setter dere opp juletreet?

Det kom opp i dag. Selv vokst opp med 23.12, men vi har de siste årene (pga ungene maser) satt det opp siste søndagen før jul. Og så slipper vi stresse lille julaften. Greit å ha en dag hvor roen kan senke seg litt.

Tar det ned igjen ca 13.dag jul, evt den nærmeste helga etter 13.dag

Satt litt å lurte på om vi skulle begynne å sette det opp siste søndag i advent selv, bare for å få julefølelsen og føler det er vanskelig å stå i mot "presset". Føler vi er sent ute med å sette opp treet iforhold til alle andre :p
Men tror vi venter til den 23 desember i år også :)
 
Tradisjonen har vært lille julaften eller siste dag før man drar dit man skal feire julen. Men siden vi har plast tre så lurer jeg på om vi kanskje skal lage tradisjonen slik at det kommer opp siste søndag i advent og at vi lager gjør den dagen til litt ekstra spesiell. Juletreet blir tatt ned igjen 2 januar. Men 1 desember setter vi jo opp julestjerner, adventstaker og skifter til julegardiner, julepledd og puter. Så dukker det opp litt nisser og julekuler, pepperkaker og juledekorsjoner av ymse slag utover desember. Adventa forsvinner 27 desember resten får stå til 2 januar.

Akkurat sånn jeg er vandt med fra min barndom :)
 
Kanskje du er heldig med å få et nytt tre på salg da :)mener tv2 hjelper deg gjennomførte en test av plastikk juletre i år, kanskje greit å ta en titt på den. Tror det var et ganske rimelig tre fra clash Olson som kom ut som best i test;) blir nok et nytt tre på oss neste år, det vi har nå er litt for lavt. :p

Vi får se, det er liksom tema hvert år når vi setter et opp, med konklusjonen av "det holder nå et år til", og sånn går nå årene...

Vi er litt sær og vil nok helst ikke ha med integrert lys (vil ha farge på lyspærene) og det er stadig flere og flere med integrerte lys nå. Så det er litt styr å finne et jeg vil ha også.
 
Bruker å sette opp 22-23.desember, men i år er vi hos svigers. Så da kommer treet opp tidligere.
 
I fjor satt vi det opp dagen etter black friday - kjøpte nytt plastikk og måtte jo bare se :hilarious:
Så ble det stående og var så fint med lys. Pynta det litt nærmere jul da :D
I år vet jeg ikke. Kattunge og ettåring i hus. Kanskje natt til julaften og ned natt til 1.dag? :confused:
 
Starten av desember :) Pakkes ned rundt 2. juledag
 
Tradisjonen er 23/12. Da pynter vi treet når huset er ryddet og vasket til jul. Etterpå spiser vi hjemmelagde rundstykker og varm sjokolade med krem til kvelds, mens jeg leser «nisseboka» for ungene. En tradisjon jeg har vokst opp med.

I år jobber jeg senvakt 23/12, så blir nok noen dager før.
 
I år blir vi å vente til litt ute i desember. I fjor satt vi det opp rundt 20. november, det ble altfor tidlig for oss. Følte julestemningen ble «brukt opp» og ble litt lei hele greia:rolleyes: Noe som er sykt ettersom at jeg lengter til jul hele året og gleder meg ekstremt:p
 
Jeg er også vokst opp med å sette det opp lille julaften, men selv har vi laget ny tradisjon med noen dager før, evt helgen før. Kommer litt an på hvor mange dager det er snakk om. Synes det er koselig med duften av treet, og å glede seg litt ekstra i noen dager, mens man venter på julaften.
 
Er vokst opp med å sette opp juletre lille julaften. Synes selv det er for sent, så etter at jeg ble voksen har jeg pleid å pynte til jul i begynnelsen av desember. Etter at jeg møtte samboeren min har vi pyntet første søndag i advent/1.desember. Elsker stemningen og vi koser oss så i julepyntet hus.
 
Vi har begge vokst opp med at juletreet pyntes lille julaften, og det er en tradisjon vi har forsøkt å holde på. De siste årene har vi strukket oss til å pynte det bittelille julaften, på grunn av logistikkproblemer :p En tradisjon som er hakket viktigere er at hele min side samles hos foreldrene mine lille julaften, og vi rekker ikke å pynte treet mellom jobb og besøket.
 
Ble satt opp 1.november- julefamilie med stor J som ELSKER julen:greet008
 
Med midnre jeg flytter om på pakkene i kalenderen til ungene: 19. des i år
 
Satte det opp 30. november :)
 
I år blir det i midten av desember. Jobber siste dagene før julaften og syns det blir så stress å gjøre det lille julaften.. :)
 
I min familie har vi alltid gjort full julepynting av hjemmet (inkl juletre) til 1. Søndag i advent. En tradisjon jeg elsker, og som har bidratt til at julen er min soleklare favoritthøytid :Heartred Ønsker derfor å også videreføre dette til vårt barn som kommer på nyåret :love2
 
Back
Topp